Olin tuolla ulkoilemassa ja mitä löysinkään...katsokaa matkakuvistani Kuopion kohdalta pari kuvaa ja kommentoikaa?

Kohde on Pohjois-Suomessa...mikähän ois ollu kategoria? Ajankohtaisuus, jätteiden käsittelyssä sopisi hyvin. Luulisi tietoa olevan, mutta sinne vaan freonit pohjaveteen...
On nimittäin muutama kaivo lähimaastossa, rannan puolella.

Avainsanat: ympäristö jätehuolto rikos

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2009 - 22:32

Surullinen näky. Tekijöiden pitäisi saada kiinni jäädessään tuntuvat rahalliset rapsut (siis useita tuhansia euroja) sekä vaikkapa 60 tuntia pakollista jätteiden keräystä.

Kysyjän kommentti

Tekijät jäivät kiinni ja saavat ansioittensa mukaan. Kiitos vastauksistanne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.05.2009 - 11:30

Kyllä Suomessa on paljon sikamaisia eläjiä. Eilen kävelin kauniissa metsässä, ja ihastelin kivien ka kallioiden monimuotoisuutta vanhan järvenpinnan korkeudella. Sinnekin oli lähitalon asukas tuonut jätteitään, vanhoja muovisaaveja ja jotain muovipussissa, jota en ruvennut availemaan. Jäteöljyjä tai jotain muuta. Poissa silmistä, poissa mielestä. En ymmärrä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 11:37

Jätehuolto on ainakin meillä niin helppoa, että on huomattavasti helpompaa viedä jätteet jäteasemalle, kuin piilottaa ne luontoon.
Joillekin aukioloaikojen selvittäminen tuntuu täälläkin olevan liian vaikeaa ja roskat kipataan aseman portin pieleen. Mahtaa olla mukava tulla töihin, kun on roskakuorma portinpielessä odottamassa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 11:43

kyllä on järkyttävää luonnon pilaamista, se hurjattan naapurikin sais kyllä linnaa, hitsi en kertakaikkiaan ymmärrä, miksi imisten pitää pilata luonto, ei ne nyt niin kalliita ole jos ne veis rouskikkseen tai muuhun vastaavaan paikkaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 11:45

Ei mitään vastuuntuntoa näillä ihmisillä,mitkä tälläistä tekevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.05.2009 - 11:55

Ikävää on tuollainen. Tuolla metsissä liikkuessani näen tämän tästä kauheita jätekasoja ja roskaa pilvin pimein. Ei ole luonnossakaan kiva liikkua, kun ympäristö on tuon näköinen. Kyllä pitäisi saada ihmiset edesvastuuseen tuollaisista teoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 12:41

Elämä on saastaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 13:03

Ruokotonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.05.2009 - 13:27

Järkyttävää,hirveää,kamalaa. Näin kuvailisin kuvaa.
Minkäs teet, aina löytyy roskaajia,

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2009 - 18:06

Nuukuus huipussaan. Säästyy kaatopaikkamaksut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 18:46

Yök...Tulee vähän mieleen kun meidän koululla oli lätäkköihin kadettu jotain Marlimehua ja roskia yltympäri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:39

Tälläistä on nähty .USA,ssa.Canada,ssa .Englannissa, .Ruotsissa ,missähän niitä oli vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 11:50

ainahan näitä kauhistellaan ( ja kauheetahan se onkin !! ), silti jotkut näin tekee.
Ei taas pienet kananaivot ymmärrä moista paskaamista. Luonnossa liikkuessa olen itsekin törmännyt vastaaviin p...akasoihin !!
Mutta kukapa näitä ennättää vahtimaan ja sakottamaan.
Surullista, mutta totta.
Kaunis luontomme raiskataan.