Miten ja miksi "oravanpyörä" syntyy?

Avainsanat: liikaa töitä stressi uupumus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.05.2009 - 21:59

Siksi kun mikään asia ei mene niin kuin pitäisi. Teet yhden jutun hyvin, mutta toinen menee huonommin kuin se hyvin tehty. Sitten korjaat tekemiäsi virheitä ja olet taas lähtötilanteessa. Siinä sitä pyörimistä riittää, niin oravalla kuin itselläsikin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.05.2009 - 23:08

Minä taas kokisin asian niin, että oravanpyörä syntyy siitä, kun mikään ei mene kunnolla, eli vaikeudet seuraavat kiireen ja työpaineiden kautta jokaiseen tehtävään. Pyörit sitten tehtävästä toiseen saamatta mitään valmiiksi. Oravakin, tai nykyisin se taitaa olla hamsteri, juoksee pyörän pienalta toiselle, ja luulee pääsevänsä eteenpäin, mutta pysyykin paikallaan. Jotkut uskaltavat hypätä pois tällaisesta "pyörästä", kunnioitan sellaisia ihmisiä, jotka uskaltavat ottaa elämänsä omiin käsiinsä. Moni maallemuuttaja on juuri tällainen oman tiensä kulkija. Jokaisen kannattaisi miettiä omaa elämäntilannettaan, ja miettiä, onko joutunut oravanpyörään, ja miten siitä pääsisi pois. Joskus se voi tarkoittaa uhrauksia ja riskinottoa, mutta usein se kannattaa. Olen elämäni aikana tehnyt tällaisen "loikan" kahdesti. Molemmat onnistuivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.05.2009 - 23:22

Eräänlaista oravanpyörässäoloa on paikalleen jymähtänyt elämäkin. Jokainen päivä samanlainen, ennaltaa tietää mitä milloinkin tehdään, ja sama toistuu aina saman kaavan mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 08:59

Ikuista kilpajuoksua ja mammonan ynnä muiden meriittien keräämistä, kateutta muiden elämästä ja menestyksestä, pitää itsellä olla paremmin ja enemmän. Päteminen vie aikaa ja energiaa.
Sitku olen saanut sen ja sen ja sitku on tapahtunut niin ja niin, teen sitä ja tätä.
Kunnes väsyy ja tipahtaa pyörästä tai älyää aikaisemmin hypätä pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 11:50

Itse ihminenkin on monesti syyllinen omaan oravanpyöräänsä,kun on niin kunnianhimoinen,että mikään ei riitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 12:13

sanoisin oravanpyöräksi sitä, että rahaa ja mamonaa pitää olla, pitää näyttää naapurille, että katos mulla pas onkin uusi vene ja isompi kuin sulla ja just ajoin ton mustan mersun kaupasta ulos,niin sitten vielä tuo moottoripyöräkin jonka ostin keväällä ihan viimistämalia js iso tietty, mutta mikään näistä ei ole omaa vaan kaikki on pankin tai rahoitusyhtiön....siinä sitä juostaan sitten oravanpyörässä ja lujaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 12:50

Riittämättömyyden ja kriittisyyden yhdistelmänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 13:28

Ei osaa lopettaa ajoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 17:11

siitä kun on vauhtia enmmän kun jaksaa juosta, niin tulee loputon juoksu kuin ympyräisessä pyörässä. Ei saa enää pyssättyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 14:45

Oravanpyörä = liian kiihkeä työelämä eli liian monta rautaa tulessa. Moni uraihminen joutuu joko tahtoen tai tahtomattaan oravanpyörään ja tulee lopulta se kuuluisa muutosten aika.
Oravanpyörä on menestymistä, ei sitä eteti ettei mikään onnistu.
Moni johtaja on irrottautunut oravanpyörästä ja vaihtanut alaa.