Kahvilan WC:ssä oli sähköllä toimiva pytynrenkaan lämmittäjä. Sähkötuoli. Istu ja pala!

Entäs jos tulee oikosulku, kun seinässä lukee "Älä kosketa märkänä" niinkuin märkä tiloissa asioivia varoitetaan? Vain sähköllä toimivat lastin pyyhkijät puuttuivat.
Missä on näin uudenaikaista tekniikkaa käytössä?

Avainsanat: ulkomailla matkatessa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.05.2009 - 10:10

"Sähkötuoli-wc" on myynnissä myös Suomessa.
Esim. sellaisilla kesämökeillä, missä ei ole viemäröintiä, mutta on sähkö, tämä laite on kätevä, siisti ja hajuton, eikä tarvitse mitään kemikaaleja tms. K.o. laitteessa on lämpiävä sähkövastus aivan laitteen pohjalla, sen päällä säiliö, johon ulosteet putoavat painovoiman vaikutuksesta ja kuivuvat sitten sen sähkövastuksen lämmön vaikutuksesta. Sitten ylempänä reunallinen levy, josta haihdutetaan virtsa. Aivan ylimpänä tietysti ihan tavallinen wc-istuin renkaineen jne. Koko homman hajuttomuudesta huolehtii sähköllä toimiva puhallin, joka puhaltaa hajut putkea pitkin ulos.
Toimii hyvin, voin kokemuksesta sanoa.

Lisätty: 25.05.2009 - 10:23

En olisi muuten tehnyt tätä lisäystä, mutta kun "annennee" tuolla jäljempänä kertoo tuosta "äännenpoistolaitteesta", niin kerron sitten tässä yhden kepposeni.
Tuon Husqvarna-sähkö-wc:n lisäksi olen tehnyt seuraavat viritelmät: Kun avaa tämän mökki-wc:n oven, niin liiketunnistimen ohjauksella syttyy ulkopuolelle punainen "Varattu"-merkkivalo, sisälle syttyvät valot ja ilmanraikastin (pieni puhallin, jossa ilmanraikastinainetta)käynnistyy, ja ennen kaikkea, samalla alkaa cd-soitin soittaa kappaletta Porilaisten marssi!
Nämä toiminnot jatkuvat niin kauan kuin wc:n sisällä ollaan/liikutaan. Kun kävijä poistuu, niin 2 minuutin kuluttua nuo yllä mainitut toiminnot nollautuvat, eli menevät "off-tilaan"
(Itse sähkö-wc-istuimessa oleva ulospuhallinhan on jatkuvasti toiminnassa).

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.05.2009 - 19:58

JAPANISSAPA TIETENKIN,kävin siellä muutama vuosi sitten,mutta pahus;unohdin käyttää näitä ihmelaitoksia,keskityin niin valkkaamaan yleensä länsimaisen toiletin.AY,mutta nyt pysähdyin lukemaan sun kyssärin uudelleen,ei ollutkaan kyseessä wc-istuin-alapesu-ym.automaatti,vaan lämmitetty istuinrengas.Niitäpä saattaa olla missä tahansa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.05.2009 - 20:09

Tuskin se missään lämpöisessä maassa oli. Kenties tuolla itänaapurin puolelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 20:13

Norjassa oli erään kirjaston toiletissa sellainen rinkula joka pyörähti aina pari kierrosta kun hanurin nosti siitä ylös. Vesisäiliön kohdalla oli joku sienisysteemi joka pyyhki renkaan. Nauratti, mutta kai se desifioi sen ja oli järkevä juttu, tosin missään muualla en ole sellaista nähnyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 20:30

Japanissa ja Koreassa olen istuskellut lämmitetyllä reiänympäristöllä.
Se pesi, huuhteli ja kuivasi myös. Miehille ja naisille eri kohtaan osoittavat kuvatukset pesujutussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.05.2009 - 20:30

Japanin Tokiossa näkyy sellainen olevan erään reissukertomuksen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 21:12

oiskos norjassa , tai suomen lapissa vois ainakin olla, kun on niin kylmäkin esim. laskettulurinteiden puuseissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 21:16

Olen ollut sellaisessa, en vain muista missä. Japanin-matkastani on jo niin kauan, että siellä ei sellaisia tullut alleni, muuta olisikohan sitten ollut jossain Italiassa. Veikkaan, että Italiassa saattaisi tuollaisiakin teknisiä vempaimia olla jossain oikein hienossa paikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 21:32

Japanilaisessa vessassa on kaikkea.
Egyptissä, Alexandriassa oli renkaan ympärillä muovisukka, joka rullasi sähkömoottorilla nappia painamalla tilansa eteenpäin.
Olisi tehnyt mieli käydä seinän takana tarkistamassa, tuliko sieltä koko ajan uutta sukkaa, vai kiersikö sama sukka ympyrää?
Oli sen verran moderni juttu muuten niin vanhanaikaisessa kaupungissa, että piti oikein ottaa kännykällä video moisesta ihmeestä. Onnistuuko tuonne matkakuviin laittaa videoita? =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 21:58

Empä ole koskaan istahttannu sellaiseen.
Palisanteri on käynyt nöjään ihan testaamaasa.
Pitää vissiin tehdä sellanen reissu missä saa kokea sen ihanuuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 22:11

Japanissa näin sen televisiosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 10:03

Japanissa tehdään tälläisiä keksintöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 15:24

paloitko pahasti,,otan osaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 11:43

onhan tuollaisiin tullut törmäiltyä maailmalla

valperi.blogspot.com/search?...results=50

Lisätty: 25.05.2009 - 22:47

siis se oikeampi linkki

valperi.blogspot.com/2007/12...-pntt.html

Lähteet:
vaperi tienpäällä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.05.2009 - 21:23

Onhan noita erikoisuuksia. kuulin joskus jostain "äänilaitteesta" missä voi laittaa jtn musiikkia, ettei erinäiset äänet kuulu vessasta...