Kyseessä opel astra,eturenkaat kuluvat hävyttömän nopsaan ja takarenkaat ei,aurauskulmat ok apuuva?missä vika?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.05.2009 - 13:00

Jos rengaspaineet on oikeat ts. joku 2.0-2.3 niin katsoisin peiliin.
Etuvetoinen auto kuluttaakin eturenkaita koska veto ja suurin jarruteho on etuakselilla. Rajut kiihdykset ja jarrutukset sekä mutkaisten teiden ajaminen syövat kaikki etupäässä etupäätä.

Lähteet:
liki 50 v;n kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.05.2009 - 12:57

Sattunut sellainen rengaspari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 13:09

Etuvetoinen auto käyttäytyy näin.
Minulla taas päinvastoin, ajan takavetoisella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 13:19

Mulla ei kulu etu eikä taka renkaat,auto seisoo kokoajan.Vain kaupassa pari kertaa viikosssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 14:18

Aja vain tarpeelliset ja välttämättömät matkat autolla. Käytä julkisen liikenteen välineitä niin paljon kuin voit. Luovu autostasi, ellei se ole aivan välttämätön. Säästyy pino senttejä. Jopa euroja. Eikä kulu renkaiden reunat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 14:42

Jos paineet ja kulmat on oikeat eikä pelkästään nurkka-ajoa, niin kannattaa tarkastaa myös pyöränripustusten kunto. Tukivarren tai raidetangonpään väljyys voi aiheuttaa sen, että kulmien mittaus näyttää asioiden olevan kunnossa, mutta ajossa tilanne on toinen. Lisäksi iskareiden tulee olla kunnossa. Etupyörien ripustus on joka autossa muuttuva elementti lähinnä kumiosien (puslien) kulumisen vuoksi ja varsinkin etuvetoisten osalta vielä enemmän kuin takavetoisten.
Renkaat kannattaa myös "kierrättää" kesästä toiseen eli eturenkaat taakse ja päinvastoin (pyörimissuuntaa ei toki tule vaihtaa, vaan vasen aina vasemmalle jne.), vaikka perussääntö sanoo, että paremmat (vähemmän kuluneet) renkaat tulevat taakse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 11:25

Jouset tai iskuvaimentimet ovat kuoleentuneet.