Luonnehdintasi ihanteellisesta työstä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.05.2009 - 03:25

että saan kohtuullisen korvauksen menetetystä vapaa-ajatani. Mielekkyyys ennen kaikkea!!! Haluan aikaansaada jotain näkyvää enkä enkä sinkoilla sinne sun taas ja takasii

Lähteet:
Komemusta riittänee

Kysyjän kommentti

Uun....siis Timpan lausunnossa on vinha' perä! Jos kerran tehtään, niin tehtään ja jos ei tehtä, niin levätään, ( mielummin tietysti levätään ). Menetettyä vapaa-aikaa ei saa koskaan takaisin ja koska saavutetuista eduista ei saa luopua.........niin täytyy saata korvaus ( kunnon ).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.05.2009 - 05:39

Itsenäinen haasteellinen työ, missä kukaan ei huohota niskaan eikä kulje perässä.
Tarpeeksi fyffee, että jaksaa pakertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 06:03

Ain laulain työtäs tee? 60-luvulla eräällä rakennustömaalla oli muurari joka lauleli väliseiniä muuratessaan;

Ahkerasti koko viime viikon työtä teimme
valmiiks hienon seinän saimme.
Nyt nuo sähkömiehen perkeleet
on tuon seinän särkeneet.

Turhauttava ammatti varmaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 06:24

Työ jota arvostetaan vrt palkka, eli ei ole hoitoalan juttuja. Saa suunnitella itsenäisesti ja työ mielekästä, merkityksellistä. Palkka sellainen, ettei tarvitse hävetä itseään ilmaien työn tekijänä (=pöhlänä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 08:54

työ jossa voin kokea onnistumisen (ja oppimisen) pikku ihmeitä jatkuvasti ja jonka tuloksella elelen sen kummemmin jokapäiväisiä murehtimatta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 09:05

saapi olla oma "herransa " ja valita vapaasti ajankäyttönsä työhön. Vielä mukavwaa... siis minun työni:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 09:22

minulla on sama vastaus kuin arnikalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 09:29

itsenäin kiiretetön työ, ja mielummin asiakas tai ihmisten kanssa tekemisissä...niin ja tilipussi runsas..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.05.2009 - 09:31

No jos minä saan aamulla suoraan kävellä sängystäni työmaalle, napsutella työni ohessa, saan istumisesta pienehkön korvauksen ja illan päätteeksi kömpiä takaisin tuohon sänkyyni, niin tämä jos mikä on ihanteellista työtä. No leikki leikkinä. Ihanuus ja mielekkyys asuu jokaisessa itsessään, kuka tykkää rehkiä sisätiloissa kuka möyriä pellolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 09:54

Muurahais pesän tuijottelu,jossakin olen kuullut katso muurahaisia,niin olen antaumuksella yrittänyt katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.05.2009 - 10:55

Iso palkka ja vähän työtä. Sopii laiskallekin ihmiselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 11:11

Se on taas tauon paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 13:45

go go-baarin pito ihan mukava työ

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.05.2009 - 16:03

Saa tarpeeksi palkkaa näkemäänsä vaivaan nähden, mielekäs työ ja sopiva työaika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 16:06

Jos elinolosuhteet ovat tyydyttävät, eikä tarvitse huolehtia huomisesta, niin mikä tahansa työ voi tuntua mielekkäältä. Olen siivonnut rasvamonttua, pessyt autoja, rakentanut, remontoinut, purkanut parakkia, asetellut villoja kattoon(kamalaa), maalannut, korjannut ikkunoita, tehnyt tietä, istuttanut, hoitanut, kasvattanut, auttanut, neuvonut, laittanut ruokaa ja ennekaikkea tiskannut koko elämäni ajan, eikä siitä ole minulle maksettu palkkaa. Kuitenkin työni on ollut tärkeää, niille kaikille muille, jotka ovat siitä hyötyneet, siksi olen tehnyt sen mielelläni. Palkankin edestä olen tehnyt omasta mielestäni arvokasta työtä, jolla on ollut vaikutusta näiden kohtaamieni ihmisten nykyisyyteen ja tulevaisuuteen. Siksi olen aina arvostanut työtäni. Uskon, että moni muukin on. Jos oppisimme itse arvostamaan työtämme, niin se alkaakin tuntua mielekkäältä.
...Miehet muurasivat tiilejä kerros kerrokselta. Mitä teet, kysyi ohikulkija. Muuraan seinää, vastasi ensimmäinen mies. Toinen vastasi sensijaan: Rakennan katedraalia, ylpeä äänensävy puheessaan.

Mitä sinä teet, muuraatko vai rakennatko katedraalia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 22:17

Ei tartteis herätä kamalan aikasee eikä ois pitkää työmatkaa ja palkka sopivan suuri.Ehkä joku sellane etätyö minkä vois koton tehä koneel sit ku on heränny johoki aikaa.Esimerkiks jotai puhtaaks kirjottamista,tarinan kirjottamista tai käännöstyötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 11:39

Itsenäinen työ,hyvin palkattu ja saa käyttää omaa luovuuttaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 15:20

Kunhan ei tartte raataa ku hullu, eikä kohdella ku konetta, niinkun varastohommissa, joita tuli joskus vähän aikaa tehtyä. Melkein sama homma maalaushommissa, kesätöissä joitakin vuosia sitten. Liian kovasta kiireestäkään en pidä, työkaveritkin silloin usein kärttysiä, ja ilmapiiri kärsii pahasti, kuten Mc Donald'sissa, jossa työskentelin lukioaikana. Nykyisessä työssäni Viihdyn ihan hyvin. Saan nukkua pitkään, pääsen ulkoilemaan, pääsen mukaviin tilaisuuksiin ja matkoille, ja lisäksi minulla on silloin tällöin mahdollisuus napsuiluun, sekä muuhun nettisurffailuun tai omaan puuhasteluun. Teen työtä, jolla on suuri merkitys, palkka vain on huono. Voisin pitää itseäni eräänlaisena "seuraneitinä". Tottakai jokainen työ väsyttää joskus, mutta olisin kyllä montaa kokemusta köyhempi ilman nykyistä työtäni. HUOM! Minä koen työssäni olevani se "katedraalin rakentaja". Huomioikaa se lukiessanne kirjoitustani...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 02:58

Monipuolista, kehittävää, hyvin palkattua, kevyttä, ei pelkkää istumatyötä, monipuolista liikkumista, kiinnostavaa, ylenemismahdollisuus, kannustavaa, mukavat työtoverit, säännöllinen tai omaehtoinen työaika, paljon vapaa-aikaa, mukava pomo tai vielä parempi olisi olla itse pomona. Siinä osa ihannetyön kriteereistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 10:21

Ihanteellisessa työssä saan käyttää luovuuttani. Työssä täytyy olla haasteita, tarpeeksi kehittymisen mahdollisuuksia, haastava työyhteisö, etenemismahdollisuuksia mielellään. Myös itsenäisyys työssä on tärkeätä.
Itselläni on juuri tuollainen työ.
Säännöllinen viikkotyöaika on tärkeä, en haluaisi olla vuorotyössä.
Palkkataso on myös tärkeä.