Kenelle suomalaiselle naiselle on annettu F1-kauden päätteeksi henkilökohtaisen mestarin pokaali ja miksi?

Avainsanat: f1 formula 1

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.05.2009 - 22:28

Nina Lincoln sen on ilmeisesti saanut miehensä kuoleman jälkeen.

Kysyjän kommentti

Nimenomaan Nina Rindt os. Lincoln vastaanotti miehensä Jochen Rindtin mestaruuspokaalin postuumisti. Jochen menehtyi Monzan harjoituksissa sattuneessa ulosajossa 5. syyskuuta 1970.
Jochen on ainoa F1 ajaja, joka on voittanut mestaruuden kuolemansa jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 22:35

EM 1, Fisaf-aerobic, naiset: Rita Niemi

Lisätty: 20.05.2009 - 22:39

Sori luin kysymyksen väärin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 22:55

häkkisen ex vaimolle, että jaksoi olla miehensä huutosakis kaik ne kerrat kun mies ajoi ja sydän kylmänä vieläpä pelosta , milloin ajaa mika päin seinää...jos ei saanut erja pokaalia, niin ois pitäny...oma mielipide..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 03:14

Ei yksikään nainen ole saanut F1 ssä minkään laista mitalia!
Jochen Rind oli jo varmistanut mestaruuden ennen kuolemaansa ja hän oli naimisissa jo aiemmin mainitun Ninan kanssa. Joten kaippa leski kävi tilin, entiedä tuota pykäläviidakkoa, pokkaamassa. Yleensä niille ihmisille ne pytyt on pelkkää ilmaa.

Nyt nenen jakamaan unia, tuli "vanhanmiehen vaiva" poistettua.

Lisätty: 21.05.2009 - 09:38

Olin rakentamassa Keimolan Moottorirataa ja siellä oli 1966 nk Maailman Mestari-ilta. Siihen kisaan osallistui useita F1 kuljettajia. Rindt ja Nina Lincoln näkyivät viihtyneen hyvin yhdessä. Historian kirjat kertoo heidän avioituneen 1967.

Lähteet:
personal.inet.fi/urheilu/kei...ola/17.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 12:14

Kukaan nainen ei ole saanut Formulasta yhtään pokaalia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 19:30

Etelä-Afrikkalainen Desire Wilson on ainut nainen joka on voittanut F1-kilpailun.
Tämä tapahtui 1980 Branlas Hattchillä, Aurora-sarjan kilpailu.
Sitä en tiedä onko siitä pokaalia jaettu :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 21:49

Kysymys on hieman epätarkka - kenen henk.kohtainen pokaali?
Jokainen tietää kertomattakin ettei kukaan suomalainen nainen ole tuota kisaa voittanut.