Auton ikkunoiden pesu. Onko kellään hyvää vinkkiä?

Varsinkin lasien pesu sisäpuolelta siten, ettei jää nukkaa tai muita jälkiä, on todella vaikeaa.

Avainsanat: tuulilasi pesu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 17:29

Nukatonliina jonka kastelet pesuaineella olevaan veteen ja pyyhit sillä ikkunat. Kuivauksessa saat parhaan tuloksen sanomalehtien avulla esim. Hesari on erittäin hyvä ja riittoisa kuivauspaperi, eikä nukkaa.

Kysyjän kommentti

Tämä on minusta hyvä vastaus. Tuohon sanomalehden käyttämiseen lisäisin vielä sen, että olen kuulut, että sanomalehdissä käytetty painomuste kirkastaa kuivatessa lasin pinnan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 17:29

käytän talouspaperia ja lasinpesu ainetta , myöskin joskus ihan vain tiskipesuainetta, ei talouspaperi minusta nukkaa, sitä käytän myös ikkunoiden pesuun kotona...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 18:01

Tiskariaineella ja vaipalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 18:57

Kyllä sieni ja astianpesuaine on aika hyvä yhdistelmä,
säämiskällä viimeistelen. Säämiskä ei nukkaa, kokeile sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 19:02

Sanoisin, jotta etikkaa/vettä kannataa käyttää vaikka 50%/50%, vie kalkit pois eikä jää raitoja, sekotussuhdetta voi ite kokeilla, mutta ainakin jos pesee pesuaineella, niin huuhteluveteen etikkaa... (kun nuis ruuis vannon vissyveteen, niin näis pesuis etikkaan:))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 19:16

Astianpesuainetta veteen ( sopivasti, ei älytöntä vaahtopilveä ), pesuliinaksi nukkaamaton pyyhe.
Kuivaus joko säämiskällä tai väittäisin, että säämiskää parempi on sanomalehti.
Ei nukkaa, ei raitoja, kirkasta tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 19:39

Minä käytän sprayvaahtoa. Jää mukava haju sisälle ja puhdasta tulee.
Liina voi olla mikä vain, mutta tietysti mieluummin nukkaamaton.
Pesen sillä myös kylppärin ja muut peilit. Joskus ikkunoitakin.
Pullo riittää aika kauan, kun käyttää säästeliäästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 20:36

Hiukan astianpesuainetta,ja kuivaus sanomalehdellä,ei jätä raitoja eikä nukkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 22:08

Samoin kuin Papiti. Tosi helppo käyttää. Suihkuttaa ja pyyhkii nukkaamattomalla liinalla.
Tosi kätevä kannatta kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 12:30

Fairyvettä ja nukaamaton liina ja lasta avuksi.