Mitä tarkoittaa; Virhe module spec -kohtaa jäsennettäessä:

Ei oikein muotoiltu tiedosto xml-otsikko puuttuu

Avainsanat: nasa ei näytä päivänkuvaansa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 20:10

Taitaa olla aika yleinen virheilmoitus noissa gadgeteissä. Yksi mahdollisuus on, että sivu, jolta tieto haetaan, ei tietyllä hetkellä ole käytössä ja se lähettää virheilmoituksen (html-kielisenä) eikä varsinaista dataa xml-muodossa. Selain saattaa yrittää hakea ekaksi sivun omasta välimuistista eikä siellä siis ole xml-tietoa. Yksi tapa yrittää korjata tilanne on putsata välimuisti. Exprorerissa valitaan 'Työkalut' , 'Internet-asetukset', 'Poista...' ja sitten poistat väliaikaiset internet-tiedostot (ja varmuudeksi myös evästeet eli cookiet).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 17:24

Kirjasto on luonut iGoogle haku-gadgetin. Tämän gadgetin avulla voit hakea kirjaston kokoelmista. Lisää gadget omalle iGoogle sivullesi allaolevan linkin kautta:
lib.hse.fi/FI/news/html/libnews/121
www.google.com/ig/adde?modul...hselib.xml
Mitä Googlen gadget-mainokset ovat?
Google on julkaissut täysin uuden mainosmuodon, Googlen gadget-mainokset.

Gadget-mainokset perustuvat Google-gadgeteihin, jotka julkaistiin vuonna 2006. Google-gadgetit ovat sivustoja sivustojen sisällä, ja niitä voidaan toteuttaa AJAX- tai Flash-sovelluksina. Niiden avulla mainostajat voivat tuottaa monimuotoista sisältöä pieniin tiloihin, esimerkiksi arvoituksia, säätiedotuksia tai interaktiivisia pelejä.

Googlen gadget-mainokset käyttävät tätä samaa tekniikkaa elävissä AdWords-mainoksissa, jotka ovat enemmän kuin multimediamainoksia. Googlen gadget-mainos luodaan lisäämällä koodinpätkä eli napsautettava URL-osoite Google-gadgetiin. Gadget-mainos pystyy moneen. Käyttäjät voivat esimerkiksi selata erilaisia tuotteita tai katsoa kaikkien liikkeidesi karttatiedot saman mainostilan sisällä. Google-gadgeteja voi sijoittaa verkkosivuille ja muihin online-sivustoihin. Gadget-mainoksia voidaan käyttää myös AdWords-kampanjoissa ja muualla Googlen sisältöverkostossa. Gadget-mainosten luominen vaatii HTML-, AJAX-, JavaScript- tai Flash-tuntemusta.

AdWords-tilissäsi ei välttämättä vielä ole gadget-mainoksia. Koska gadget-mainosten luominen saattaa vaatia huomattavia teknisiä resursseja, ensimmäinen julkaisuvaihe koskee rajoitettua määrää AdWords-mainostajia, jotka ovat aikaisemmin tehneet multimediamainoksia. Pyrimme tarjoamaan gadget-mainokset tulevaisuudessa myös muiden mainostajien käyttöön.

Tarkempia tietoja saat Googlen gadget-mainokset -sivuilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 12:31

Sivu ei ole tällä hetkellä käytössä,vain mainokset näkyvät.