Kun jonkun firman esittelyssä,esim.tässä juustotiskin takana Maija Meikäläinen,Matti Meikäläinen;ovatko he sisko&veli tai veli&

sisko eikä aviopari kuten Maija ja Matti Meikäläinen?

Avainsanat: nimet yhdessä erikseen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 21.05.2009 - 13:16

Sisaruksia!

Kysyjän kommentti

Vastaus ílman "korulauseita" ja selkis,niinkuin aanailin,se oli vain ESIMERKIKSI juustotiskin takana samoin nimet,niinhän(matti meikäläinen) yleensä sanotaan eiks vaan?En muutakaan keksinyt,nimittäin mulla on kalatiskin takana hallissa tämmönen tapaus,enkä viitsi kysyä kuinka asian laita on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 12:52

Tuota, minulla ei nyt ole kakkulat silmillä, kun en näe sinne juustotiskin taakse? Mutta veikkaan, että ei välttämättä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 12:55

Eikös se niin mene, että vain pariskunnassa käytetään tuota Matti JA Maija Meikäläinen -versiota, sisarukset, serkut ja muut, joilla kuitenkin sama sukunimi, mainitaan aina kumpikin koko nimillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 12:56

Oletan, että eivät ole sukua toisilleen, esiintyvät tvieläpä toisten nimillä, niinkuin mekin täällä Napsussa. Se oikea Matti Meikäläinen on varmaankin se sama henkilö, joka on ollut monessa muussakin mainosmielisessä kuvassa, taisi olla allekirjoittajanakin jossain hakemuksessa. Kerkiää joka paikkaan, katteeksi käy. Ja on vielä julkkis. Maija Meikäläinen on vähintään yhtä kuuluisa, en kuitenkaan tunne kumpaakaan edes ulkonäöltä, enkä ole tavannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 15:54

joo saattavat olla meikäisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 17:45

yksityisinä henkilöinä ovat uskoisin , ei siis velisisko tai avioparikaan, mutta serkkuja he voisivat jo ollakkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 12:52

Uskoisin,että aviopari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 14:34

Matti ja Maija Meikäläinen ovat ihka oikeita taviksia, ei tarvitse sukua olla toisilleen. Ja niitähän löytyy vaikka juustotiskien takaa.