Mielipiteenne: Olen löytänyt maan, jossa turistinaolosta nautin täysin rinnoin.

Olenko pöljä, koska vain vähän maailmaa nähneenä fakkiudun matkustelemaan tässä itselleni "varma nakki" maassa?

Lisätty: 20.05.2009 - 07:59

Portugalihan se maa tietysti on.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 00:42

Juu olet vain pikkuisen liian pohjoisessa, otappa pikkuisen etelämpään ja sitten voit sanoa, että tilanne on hyvä ja lämmintä on ympäri vuoden, olen itse aikanaan ja luullut että jossakin siellä ylempänä on hyvä, mutta viime talvikin oli aivan jopa luminen siellä, joten ei kiitos!
Gran Canaria on ok! kannattaa kokeilla!
Nakeista en voi sanoo ja se riippuu mitä hakee!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 00:08

Olet onnistunut yksilö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 00:33

Hyvä niin. Henkilökohtaisesti en ole kyllä vielä täydellistä maata löytänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 01:01

Ei se mitään pöljän käytöstä ole. Olen muuten käynyt pöljällä useaankin otteeseen. Se on Kuopion pohjoispuolella oleva pieni idyllinen luonnon keskellä oleva kylä. Pöljä nimi tulee siitä, että siellä oli lättähattujen aikaan pieni junalaituri ja siitä pöljäläiset nousivat junaan takaperin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.05.2009 - 01:05

Eihän siinä mittään, jokainen tekee miten tykkää.
Itse en ole vielä käynyt Tallinnaa lukuunottamatta kahdesti samassa paikassa,niin ja tietysti Pargassa on kahdesti tultu käytyä mutta toisella kerralla olin siellä vain muutaman tunnin.
Jotenkin sitä haluaa nähdä enemmän kun vielä ehtii,tosin vielä on sellainen fiilis että Pargaan ajaudun ihan viikoksi tai pariksi toistekkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 06:03

Sillaihan se pitää tehdä,että mikä itseä miellyttää niin sinne....Niin muuten on käynyt mullekkin :o)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 06:11

Niin meillekin kävi, mutta 18 kertaa riitti , olimme vuosia 2 kertaa vuodessa ja nyt en enää jaksa siihen maahan lähteä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.05.2009 - 07:07

Jos tuo kukkaro vain kestäisi, tai mikäs se n on kestäessä, tuhti nahkalompsa, mutta sanotaan mieluummiin omat rahkeeni sen sisällön täyttämisen. Ja jos tuo takalisto tykästyisi pitkiin istumasessioihin, on minullakin paikka armas lämpöinen jossa piipahtaisin aina kun viluttaa ja kolottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 07:30

et voi ainakaan pettyä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 07:33

On hienoa mikäli olet löytänyt maan joka miellyttää. Siinä, että matkustaa useamman kerran samaan kohteeseen ei ole mitään kummallista. Joka kerta kuitenkin tuo kohteesta esiin myös uusia puolia.
Huonompi asia on se, että aina samaan kohteeseen palatessa muut maat maailmalla jäävät auttamatta taka-alalle. Ja, totta totisesti, myös muualla riittää katsottavaa ja kokemista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 07:48

Sehän on hienoa, nauti lomailustasi. Eihän siinä ole mitään pöljää, päinvastoin, lomallahan täytyykin rentoutua ja nauttia.
Itse harrastan uusiiin kohteisiin tutustumista, ja joskus käyn samassa kohteessa toisenkin kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 08:11

Älä nyt innostu ainakaan niin pitkäksi aikaa jäämään sinne.Kuin yhdet tuttavat.Käyvät kreikassa jo 30 vuotta samassa paikassa,sekä samassa hotellissa.Joka kesä 4 viikkoa lomansa aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 08:17

et laisinkaan pöljä, ja miekiin oon ollut pöljälä, kiva pien mesta suomes, mutta käy sinä vaikka 100 x sielä missä olos on hyvä ja viihdyt...itse vain olen sellainen , että elämä lyhyt niin pitää noita paikkoja sitten nähdä eripaikoista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 08:40

Minulla se fakkipaikka on kesämökki.
Matkoilla pyrin aina uuteen paikkaan. Ongelmana on vain raha, sillä pitäisi päästä vielä halvalla. Viistoista vuotta sitten olin Karibian risteilyllä ja ihastuin hyvään palveluun ja upeisiin maisemiin.
Risteilyt olisivat nyt suhteellisen edullisia, mutta lennot eivät. Tässä esim. yksi minne vielä joskus haluaisin mennä. www.seascanner.com/reise.php...eise=11179

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 09:07

Jokainen tyylillään, itse haluaisin mennä aina uuteen kohteeseen ja kokea uutta vaikka reissu olisikin onnistunut. On myönnettävä että saksassa käyn lähes joka vuosi ja ahvenanmaa alkaa jo olemaan aika tuttu, mutta kerran vuodessa on päästävä jonnekin uuteen paikkaan, joskus se uusi paikka voi löytyä suomestakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 09:12

lomahan pitää viettää siellä, missä parhaiten viihtyy. mitä siitä, vaikka aina kävisi samassa paikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 09:43

Minulla on tämä unelmien paikka paljon kauempana,saari/saaret jossa voisin elää ikuisesti.Aikaisemmin kannatin uuteen paikkaan tutustumista,mutta nyt jysähti tai on jysähtänyt,sillä lasken vain kuukausia seuraavaan mahdollisuuteen ja mieli palaa öin,päivin.

Lisätty: 20.05.2009 - 09:47

Papitilla näköjään "bermudan kolmio" sieltä seudulta,mikä on mun unelmien kohde.Dominican Roseaussa tuli käytyä ja saari tuli aikas tutuksi,yks niistä!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.05.2009 - 10:18

Jos pääsisin vähän matkustelemaan, niin menisin joka kerralla eri paikkaan. Haluaisin nähdä useita paikkoja ja erilaista elämäntapaa.
Mutta jos se on sinulle ainoa oikea ja hyväksi havaittu, niin mikäpäs siinä. Siellä sitä on oltava, missä viihtyy parhaiten.
Siis et ole pöljä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 10:45

Ei Portugalissa varmasti mitään vikaa ole ! Varsinkin, jos siellä ei ole ihan keskitalvella, eikä koko vuotta. Lyhyempiin oleskeluihin se on varmasti ihan OK kohde. Loman perustarkoitushan on uusiutuminen ja rentoutuminen, ihan sama, missä sen toteutttaa. Itselleni tuo aika on jo taaksejäänyttä, nyt vain vaihdan välillä maisemaa, sekin virkistää. Ymmärrän myös niitä, jotka haluavat nähdä paljon maailmaa. Se vain on loppujen lopuksi aika rasittavaa, matkustaa ja pakata, purkaa, suunnitella. Olen nyt päässyt siitä eroon, joka kodissa on kaikki kamppeet odottamassa, ei tarvitse juurikaan matkatavaroita. Joka kodissa on myös erilaista tekemistä, auringonottoa, uimista, vaeltelua, puutarhatöitä, lukemista, perhe, äiti, koira, käsityöt joitakin luetellakseni. Voin suositella tavoitteeksi nuoremmille sukupolville. Enkä ole perinyt mitään osakkeita ja kartanoita, ihan omilla palkkatuloillani olen kaiken säästänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 10:54

nauti portugalista niin kauan kun tuntuu hyvältä! ei siinä mitään vaikka käy samassa ja tutussa paikassa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 13:11

Portugali ja Lissabon ovat lempimaani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 15:05

Ei mitään täydellistä ole mutta Kreikka on sopiva rentouttavaan lomaan. Eikä suinkaan ne turistikeskittymät vaan muunlaiset seudut. Olettaisin että noin 50 krt on siinä maassa tullut käytyä eikä kyllästymistä ole näkyvissä. Ranska on lähes täydellinen! mutta erilainen kuin edellämainittu.
Portugalista pidän pieninä annoksina, tuore kokemus takana eikä mitään huonoa sanottavana.
Useimmissa Euroopan maissa on tullut käytyä, poikkeuksia ovat itä-Euroopan maat eli Romania, Bulgaria jne.