Juotko kahvisi/ teesi mieluiten mukista vai kupista?

Miulla on oma kuppi,inhoon paksuja mukeja.

Avainsanat: muki kuppi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2009 - 22:32

Kuppi tasseineen.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 19.05.2009 - 21:57

Ehdottomasti mukista, eihän se muuten kahville maistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.05.2009 - 21:59

Aivan ehdottomasti mukista juon kahvin että teen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 22:01

Pääsääntöisesti mukista koska on niin kuumaa että muuten palaa käsi, pitää olla korva josta juomaa ryystää.
Siis teetä juon - kahvia suunnilleen kerran vuodessa, tämän vuoden kiintiö ei ole vielä täynnä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 22:03

Kahvíni haluan juoda kupista ja teen mukista, näin heitin maut menee mielestäin kohalleen, eihän shampanjaakaan juoda maitolasist, tms., ei maistu samalt, tätä mieltä mie:)

Lähteet:
kotoo perityt tavat / makutottumukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 22:04

Molemmat mukista ja isosta sellaisesta :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 22:11

Isosta mukista normaalisti,mutta jos on vieraita,sitte laitan kupit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 22:15

Kupista tietenkin.Eräretkillä ja muuten lunnossa juon mukista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 22:49

kahfeen tarjoilen vieraille kupist, ja teen myöskin teekupist, mut itse juon kahfeen isosta mukista ja teenkin mukista...( joka on isokolpakko.)..siitä syystä, että siinä teepussi saa rauhassa liota eikä jäähdy liian nopeaa , joten maku teestä säilyy...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 22:57

Kahvini juon isosta mukista jotta mahtuu kunnolla maitoa kans :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 22:58

Kumpaisenkin juon tietty mukista ja isosta... Sitte vasta laitan kupit pöytään, kun on vieraita. Lasisesta kupista en jostain syystä halua juoda kahvia. Tietty kylässä juon, jos tarjoavat sellaisesta. En viitsi marista kylässä :D Retkellä on mukana oma kuksa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 23:00

Tietysti, jos kattaa pöydän vieraita varten, molemmat tulee tarjoilla kupista, muuten juon mukista, kun siihen mahtuu enemmän. Tavallista kahvia en tosin paljon juo, liikaa kofeiinia, mut juon makukahveja, ja ne vaatii mukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.05.2009 - 23:13

Mukista ilman muuta. Kahvikupit ovat kaapissa vain koristeena ja pölyä keräämässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 23:20

Muki, noin 2,5dl.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 23:26

Mukista tai isosta kupista, ilman tassia. Iso kuppi sen vuoksi, että mahtuu paljon maitoa. Siis siihen teehen. Tiesithän, että miljoonat ihmiset juovat teensä maidon kanssa. Ja paljon maitoa, että tee jäähtyy, niin, että se voi juoda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 23:29

Iso muki sen olla pitää! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 00:40

Meillä kaikki juo mukista kahvia. Miksi kahvikupit ovat niin surkean pienet ja en ymmärrä mitä virkaa sillä lautasella on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 00:44

Eikös se ole "Motti" joka on sellainen reilun puoleinen muki!
Kyllä ia nyt olen tuolla baarissa juonut "solo" kahvia sellaisesta pienestä kupista ja sekään ei ole täysi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 01:25

Minä juon mukista ja Lara kupista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 01:59

Mukeista meillä juodaan teet ja kahvit. Tulee vähemmän tiskiäkin, meillä kun minä toimin tiskikoneena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 06:13

Minulla on iso muki josta minä aamukahvini juon, silloin kun vieraita tulee niin laitan kuppeja pöytään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 07:30

no hmm mukista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 08:18

Ehtottomasti mukista.Nykyisin jopa joissakin kyläpaikoissa saa juoda mukista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 08:49

Mukista, mahdollisimman suuresta sellaisesta.
Ja teetä juon, en kahvia ikinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 09:02

Juon kahvia päivän aikana vähintään 5 kupillista. Kotona ja töissä omat kupit. Työmaan kuppi on kyllä kohta sisäpuoleltakin kahvin värinen. Täällä ei tule kuppia pestyä yhtä useasti ku kotona. Joten vastaus on ehdottomasti KUPISTA.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 09:10

Mukista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 09:50

Muki se olla pitää,kotona 0,35 L eli aika kookas,mutta eihän sitä täyteen kaadeta,se vaan istuu paremmin kädessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 10:38

Kavin juon isosta mukista. maitoa en kahvissa käytä siksi voin kaataa mukin aika täyteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 10:50

muki enimmäkseen.. mutta usein mikä kaapista käteen osuu:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 18:19

Ennen se se kahvikuppi oli ainoa ja hörpittiin (tassilta) aluslautaselta. Nykyisin muki on yleensä kotona ja työpaikalla se oma jota vaan huuhdellaan. Kyllä se muki on tullut tavaksi, tosin kylässä useasti pöytä on katettu kupein, niin ei oikein viitsi sitä mukia kysellä.

Lähteet:
Aika muuttuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 20:33

Mukista juon kahvini. <3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 20:57

Mukista juon kahvini.Juhlis sit kupista.Ne kahvitkupit on nii pieniä et ehä niist tuu ku äkäseks,muutamaa otteesee joutuu santsaamaa.Mukiin saa kerralla tarvittavan ja sopivan määrän =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 21:24

Mukista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 21:50

Kahvia, mukista ja isosta! Kaksi mukillista aamulla. Keittimeen viisi niitä isompia kupillisia. Tyhjään mahaan tietenkin, että ei laimene. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.05.2009 - 22:23

Muki, tottahan toki!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 13:58

Juon aika isosta kupista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 19:51

kupista sisällä, mukista pihalla, kuksasta retkellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:38

Kupista ehdottomasti. Työpaikalla on muki käytössä mutta se on ohut, ei mitkään paksu (joista en pidä).