Kelit ovat nyt suotuisat. Kohta joudun sahran perään. Ei yhtään huvittaisi. Miten menettelen ?

Onko muilla napsulaisilla vastaavaa ongelmaa ?

Lisätty: 20.05.2009 - 08:57

Meillä on myös pieni "muinaismökiksi" kutsumani vanha mäkitupalaisen talo ja pihamaa. Siellä sitä olisi projektia vaikka kaikille napsulaisille. Olemme leikkineet farmaria siellä joka vuosi, perunoitakin on aina muutama vako. Tosin sateiden tai pakkasten, lumien ja muiden luonnonmullistusten vuoksi perunat ovat useana vuonna jääneet nostamatta. Mutta aina vain laitamme niitä keväisin maahan. Siis minä perässä, mieheni vetää. On muuten näky !

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 00:49

Juu sepä onkin sellainen aika ,että alkaa kaikkien kasien kylvö ja istutus!
Et varmaankaa mitään suurta peltoa joudu vaoille laittamaan ja toivottavasti miehesi voi auttaa siinä, vai onko hän veturina?
Mukavaahan se on sitten syksylla poimia satoa ja nauttia siitä, eikö vain ?
Hauskaa kesää vain ja innokasta kasviksien hoitoa !

Kysyjän kommentti

En sitten joutunut niitä perunoita laittamaan maahan, sain siihen hommaan poikani. Nyt toivotaan vain suotuisia säitä, ei liikaa sateita, eikä kuivuuttakaan. Peruna ei kuulemma tarvitse vettä kuin kattilassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2009 - 21:47

minkä perään?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 21:48

No, ei onneks tarvihe sahran perään mennä, mie teettäsin tuon jollain toisel, riippuupi tietty siit, onkos sitä paljon alaa....:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2009 - 22:01

Mikä siinä sahrassa on veturina? Traktori vai hevonen? Jos sanot joudut perään, silloinhan se viittää hevoseen. Eli pitelet vain ohjaksista ja kävelet perässä. Vai puhutaanko me samasta asiasta, minä puhun aurasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 22:07

Aiotkos sahralla perunapeltoon vaot tehdä.
Onko hevonen vai isäntä vetäjänä, vai onko moottoroitu sahra, sitä työnnät ja perässä kävelet?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 22:15

Taasko oon tyhmä, kun en tiedä mikä on sahra ????!!!!!!!!!!!!

Lisätty: 19.05.2009 - 22:21

Tein vähän tutkimustyötä. No nyt tiedän, että sahra on sama kuin aura.
Yritä pitää se "hevonen" sillä sahran etupuolella kurissa ja suorassa linjassa.
Voi olla mukaavaakin puhaa, kyllä se siitä
alkaa huvituttamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.05.2009 - 22:20

Ole menemättä, lähde vaikka ulkomaille karkuun kaikenmaailman tekemisiä ja töitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 22:33

Hienoa olla peräsimessä, vetohomma vaivalloisempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.05.2009 - 23:10

Jos ei huvita, niin jätä menemättä. Ota joku muu tilallesi tekemään se homma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 23:27

"Tee työtäs laulellen...". Olinpa raskautettu mielestäni töistäni, sanoi työkamu:"Hyi häpeä, eikö suuhus koske?! Monilla ei o ollenkaan töitä" En ole samaa mieltä. Aina ei töiltään pääse, vaikka haluaisikin, eikä siitä tarvitse syyllisyyttä kantaa. Laita joku nuori töihin, keveällä palkallakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 00:26

"Sahraa on yleisesti käytetty multaamaan maahan piilotetut siemenperunat, joten... "
Onpa jännä ilmaus,mutta mulla edessä ihan oma sahrausprojekti,sipulit,punajuuret ym.Aika eksoottiselta näin kaupunkilaisesta kuulostaa "olla sahran perässä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 00:47

Hyvä ettet joutunu akkaveoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 06:17

Säästä se homma siihen asti kun lumi tulee , niin voi olo helpottua kummasti kesän ajaksi ja voit vaan nauttia olosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 08:21

Nykyisin en enää kehtaa,perunat ostetaan kaupasta,niitä kuluu niinvähän.Vaikka silloin kymmenen vuotta sitten kun viljelin perunaa omaankäyttöön ne olivat paljon parempia,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 08:30

minä iskin siemenpottui kuljetuslaatikoihin, kaikiaan 20 kpl ja siinä uskossa, että saisin omia laatikkopottuja jussiksi, mutta ei tuolla näy ainakaan vielä mitään vihreää, joten hurja epäilys syntynyt, joskos niistä sittenkään mitän tulee....no kerron sitten, miten tämän akan pottuloitten kävi...eka kerta, kun kokeilen, että sillee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 09:54

Eikö siellä Hurghatassa ole aasia vetämään?

Lähteet:
www.sahpa.info/sahra.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 14:00

Jätä tänä vuonna väliin,jollei niitä perunoita edes ylös nosteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 19:50

jätä miuluummin väliin pari kuntosalivuoroa ja tee tämä temppu, perinteiden vaaliminen kannattaa aina ja jos nostoaikaan ei huvita tai sovi, niin pistä sana kiertämään että sieltä saa käydä noutamassa, kun ilmatteeks saa, niin noutaja löytyy aina