Millä perusteella vastauksia poistetaan?

Kun joku kysyi, mistä voisi ladata sotapelejä, niin yksi napsuilija antoi linkkejä ja kaksi muuta ehdotti, että väkivaltapelien käyttöä tulisi välttää tms. Kun kohta menin samaan kysymykseen, niin nuo kaksi muuta vastausta oli poistettu. Ne olivat siis asiallisia ja vaikka eivät suoraan kysymykseen vastanneetkaan, niin asiayhteyteen sopivia kommentteja. Kun taas joku kysyi, miten voisi murtaa nilkkansa (huh!), jotta saisi kainalosauvat, niin juuri kukaan (paitsi ehkä hector10) ei vastannut itse kysymykseen, vaan esitti paheksuntansa, mutta niitä ei ollut poistettu.
Saattaa olla, että Napsun ylläpidon väki on itse peleistä kiinnostuneita ja peliyhteisöissä vaikuttavia, ja siksi kaikki mahdollinen tietokonepelaamiseen liittyvä arvostelu on heidän arvomaailmaansa loukkaavaa. Oma käsitykseni on, että samaa logiikkaa ja samoja sääntöjä tulee noudattaa aihepiiristä riippumatta.

Avainsanat: napsu ylläpito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2009 - 18:47

Ylläpito vastaa:

Päätökset rajatapausten suhteen ovat vaikeita ja virheitäkin sattuu. Pyrimme kuitenkin parhaamme mukaan puolueettomasti ja samaa linjaa noudattaen poistamaan asiattomia vastauksia. Ylläpidon arvostelu on helppoa ja sallitaan toki, mutta mielellään suorana palautteena ylläpidolle palautelomakkeella.

Tässä tapauksessa kysyjä itse ilmoitti vastaukset asiattomiksi. Vastauksia poistetaan hieman heppoisemmin perustein silloin, kun kysyjä itse ilmoittaa vastauksen asiattomaksi. Vastaukset poistettiin harkinnan jälkeen, vaikkakin olivat rajatapauksia. Mistään arvomaailman loukkaamisesta tässä ei ollut kyse.

Hyvä kysymys, jonka voisi kysyä itseltään aina vastatessaan: Auttaisiko vastauksesi kysyjää? Jos vastaus tuohon kysymykseen on ei, jätä vastaamatta ja siirry seuraavaan kysymykseen. Säästät aikaa sekä itseltäsi että kysyjältä!

Tämän kysymyksen kysyjälle (andek) samalla kiitokset asiantuntevista ja perusteellisista vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2009 - 13:52

Olettaisin että kysyjä itse on laittanut viestin ylläpidolle ja pyytänyt poistamaan ne vastaukset.
En usko että niitä ylläpito huvikseen poistelee, ellei ole kiro- tai muita tuhmia sanoja ja asioita vastauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2009 - 14:33

Hei, minä olin se toinen jonka viesti poistettiin. En toista, poistavat vielä tämänkin. Kysyjä muistaakseni oli anonyymi. Ja luulen että kyllä se ylläpito oli joka piti ainakin minun vastaustani asiattomana. Kumpi siis tärkeämpää, sotaleikkien vai tyhmyysleikkien vastustaminen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 14:37

Asiattomina pidettäviä viestejä poistetaan,eikä kenenkään nimimerkille voi kysymystä osoittaa.On minultakin kysymyksiä ja varmaan vastauksiakin poistettu."Se on korkeemmas käres" eli Napsun ylläpidon valta poistaa kysymyksiä ja vastauksia ja vähentää pisteitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 15:01

kuka vaanhan voi tosta 'imoita asiaton vastaus' painaa periaatteessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.05.2009 - 15:26

Ei munkaan mielestä pitäis poistella noin epäloogisesti... mutta eipä kai voi mitään

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.05.2009 - 15:30

Asiattomiahan sitä pitäisi vain poistaa,
Minusta on turha ruveta väkivaltaisia pelilinkkejä täällä poistelemaan.
Tämä ei taida kuitenkaan olla pelkkä lastensivusto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.05.2009 - 15:53

Jos kuka tahansa ilmoittaa asiattoman vastauksen, ylläpito poistaa sen jos katsoo aiheelliseksi. Niin kävi minulle, kun en suoraan vastannut kysymykseen, vaan annoin siihen sivuavan kommentin. Nämä on vaan hyväksyttävä, jos haluaa täällä jatkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 17:03

Niin kaikilla on tietääkseni vapaassa maassa oikeus esittää omia kysymyksiään ja vastauksiaan, jos ne ei loukkaa ketään henkilökohtaisesti..... ja täällähän on sitä paitsi nimimerkit käytössä. Sivulta pääsee myös poistumaan ilman kysymyksen lukemisen tai vastauksen antamisen velvoitusta. Eikä modaalisia ikkunoitakaan ole vielä tullut vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 17:54

En tiedä voiko kysyjä sitä poistatuttaa.
Toivottavaa olisi, itse poistaisin aina erään täysin typerät ja väärät vastaukset.

Tässä esimerkiksi yksi täysin älytön vastaus joka olisi syytä poistaa;
www.napsu.fi/vastaukset/kysy...882#100216
(arvaat varmaan mikä?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 09:20

kiitos ylläpito, ei jää kellekkään enään epäselvyyksiä joten toivon vain , että ihmiset nyt myöskin lukee ylläpidon vastauksen..