äitini tuttava perheellä on 5 kuuauden ikäinen poika vauva. tällä vauvalla on vain pikkuaivot. Mitä ajattelette tästä?isoja aivoja

vain pieni repale. minulle tekee pahaa kun ajattelee. kun lapsi syntyi elinaikaa ei antaneet lääkärit laikaan. ihme kun on elänyt noin pitkään. se lapsi haluaa vaan olla sylissä ja itkee tosi paljon.

Avainsanat: vauvalla vain pikkuaivot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 18.05.2009 - 13:35

Pahalta tuntuu heidän puolestaan. Jokainen vanhempi odottaa ja toivoo tervettä lasta, ja sitten kun tällainen tapahtuu, niin sitä ei voi käsittää. Nyt tämä pienokainen on saanut elää, mutta vanhemmat tietää että hän on lyhyessä lainassa. Odotus on muuttunut toisenlaiseksi. Voimia heille huomiseen.
PS. Olika kaunis runo tuo minkä Gristalli laittoi.

Kysyjän kommentti

KIITOS SINULLE PARHAASTA VASTAUKSESTA. TÄMÄ ON AIVAN TOTTA MITÄ KERROIT VASTAUKSESSASI. ja Gristallia KIITÄN TÄSSÄ MYÖS HYVÄSTÄ RUNOSTA: SE OLI TOSI KAUNIS.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 13:15

Voi pientä raukkaa.
"Kun iltaisin käyn nukkumaan,
on enkeleitä vierelläni monta,
kaksi oikealla,
kaksi vasemmalla,
kaksi valvoo päätä,
kaksi jalkopäätä,kaksi minut peittelee,
kaksi unihiekkaa heittelee,
kaksi minut johdattaa
paratiisiin taivaan maan."

Lähteet:
Enkelien suojassa-kirja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 13:34

Onpa ikävää kuultavaa. Voimia vain vanhemmille. On vaikeaa löytää elämän tarkoitusta tällaisista tilanteista. Onneksi saa varmasti olla paljon sylissä. Se lohduttaa niin lasta kuin vanhempiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 14:18

voi pientä :((

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 14:44

Vanhemmille paljon voimia pikkuisen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 17:35

paljon voimia täältäkin ja toivottavasti ne enkelit suojelee pientä viatonta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 22:23

elämä on kummallista.. ehkä poju pärjää pitkäänkin noin.Ja miten kehittyy.. arvoitus." Pikkuaivojen tarina on lähemmin tarkasteltuna itse asiassa aika kummallinen. On jo pitkään tiedetty, että siellä on hermosoluja enemmän kuin muissa aivojen osissa yhteensä ja pienestä koosta huolimatta pikkuaivojen kuoren pinta-alakin on, hienostuneesta poimuttuneisuudesta johtuen, kooltaan noin 60% isoaivokuoren alasta. Tiiviin lajin- ja yksilönkehityksellisen yhteistyön aivojen etuosien kanssa voisi myös ajatella tekevän pikkuaivoista kiinnostavan. pikkuaivoja käytetään ajastinmekanismina, esimerkiksi äänen keston arviointiin tai äänien välisen ajallisen eron vertailuun. Tämä perustui neuropsykologisiin tapaustutkimuksiin. Hiukan myöhemmin Julie Fiez puolestaan huomasi, että hänen tutkimillansa pikkuaivovauriopotilailla oli huomattavia vaikeuksia kielellisissä tehtävissä, kuten oikeiden verbien löytämisessä ja sanojen tuottamisen nopeudessa. Jeremy Schmahmann on osoittanut pikkuaivovauriopotilailla useita kognitiivisia häiriötyyppejä. Yksi tyypillinen häiriö ovat emootioiden säätelyn ongelmat. Pikkuaivoista on tiedetty niin vähän, että erittäin monille uusille tutkimuslinjoille on löytynyt tilaa lyhyellä aikajänteellä. "

Lähteet:
tietokone..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 23:01

Vanhemmille kova paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 08:38

Onneksi tuo pikkuinen on saanut elää noinkin pitkään, vaikka elinaikaa ei varmaan paljoa annettu. Vanhemmille raskasta, voimia heille. Varmaan aika harvinainen tapaus, että ei ole isoja aivoja.