Ukkini herkkuruoka oli Pässinkivekset ja näitä hän kuulemma usein osti. Ostaisitteko te niitä itsellenne ruuvaksi kotiin?Minä en

ikinä söis sellaista inhottavaa. mutta hän oli karjalasta oliko tapa jo siellä totuttu? en sitä koskaan häneltä itseltään kerennyt kysymään kun, ukkini kuoli minun ollessa 8 vuotias. minulla oli silloin ukki ei pappa kuin nyky lapset sanovat.

Avainsanat: herkkuruoka pässinkivekset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.05.2009 - 21:27

Uusin herkkuruoka on O la pässinkivespizza.
www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/...48370.jpeg

Lisätty: 17.05.2009 - 21:29

Tuskin söisin.

Lisätty: 18.05.2009 - 00:52

Olen syönyt mustekalaa ja on grillattuna oikein maukasta. Mustekalakeittoa söin kerran Beatlesien laivassa ja se oli aivan oksennuksen näköistä vihreätä mössö'ä. Niinkuin olisi syönyt kuminpalasia. Vastapuolella pöytää istuva kaverini ei voinut katsella syömistäni ja poistui pikaisesti raikkaaseen merituuleen. Se siitä hurjattan mainitsemasta miehisyys hormoonin vaikutuksesta, eli siis negatiivinen kokemus oli. Enkä tuntenut suuria "seitsämännessä taivaassa leijumisia" ateriani jälkeen.

Kysyjän kommentti

KIITOS UUDELLE KAVERILLE TÄSTÄ PARHAASTA VASTAUKSESTA. YÖK EN SÖIS MINÄKÄÄN. JOS OLIKIN UKKINI HERKKU NIIN EI KYLLÄ OLE MINUN. MÄ SANON EI KIITOS MULLE NOITA.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.05.2009 - 21:28

Huh pelkkä ajatuski niitten syömisestä ällöttää...en tiedä tulisko niit syötyä jos ei tietäs mitä suuhusa pistää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 21:29

Lehmänkieli lienee samaa kategoriaa ja on tullut syötyä useimmin kuin kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 21:29

en söis en vaikka ei muuta ois, no ehkä sitten, kullä mieheni on meitin lapsenlapsille ukki, ei se niin vanhanaikainen nimi minusta ole...tämä nyt vain tälläinen heitto, joka ei nyt mitenkäs kuulunut tuohon kyssäriin...älä tykkää huonoa..

Lisätty: 17.05.2009 - 21:31

lehmän kieli on hyvää minusta...leikkeenä olen sitä syönyt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.05.2009 - 21:32

En ole kuullut pässin kiveksiä liitettävän mitenkään karjalaisuuteen, tai heidän ruokakulttuuriinsa. Äitini oli sieltä kotoisin, ja olisi varmasti maininnut asiasta jos niin olisi. Kertoi hän kaikki muutkin ruoat mitä siellä syötiin tai juotiin.
Itse en söisi niitä, hui kamalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 21:34

no en varmaan menis ostamaan. mut kyllä voisin maistaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 21:38

Kyllä se on vanha kuuluisa herrojen herkku : Liekitetyt pässinkivekset

Motti-ravintola

" Valoisasta funkis-ravintolasta tuli suosittu. 1960-luvulla se oli kuuluisa liekitetyistä pässinkiveksistä, joita nauttinut sai suorituksestaan diplomin. Sittemmin ravintola on kokenut vaihtelevia vaiheita. Nykyään tiloissa on marokkolaisravintola Fez. "

siis vanhoina hyvinä aikoina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 21:47

Ruokaa parhaimmillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.05.2009 - 21:51

Kauan minä taistelin kielen syömisestäkin ennenkuin sitä söin, nyt se on suurinta herkkua. Mutta nuo molkurat taitaa jäädä vadille, mieluummin saisivat jäädä sinne missä roikkuukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 21:58

En kyllä kivekiä ostaisi kotiin ihan ällöttää. Kieltä olen joskus laittanut ja se on ollut ihan hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 22:10

Hui..Kaikella kunnioituksella en saattaisi moista "herkkua" suuhuni laittaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 23:20

Taitaa olla noita miesten mieskuntoisuusjuttuja. Sitä voi kuulemma nostaa jos milläkin ruoalla. Viimeisen on mustekala. Miehet, hoi, oletteko kokeilleet ? Minä naisena en luullakseni tarvitse kunnossa pysyäkseni kumpaakaan, mutta mustekala oikein valmistettuna on herkkuani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 00:44

Enpä nyt muista missä ne syö pässinkiveksiä suurena herkkuna. Ei innostaisi syödä niitä, ehkä voisin maistaa jos joku ravintola on niitä kokannut. Karjalasta tää ruoka ei ole kotoisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 01:14

En ole kuullut kehuttavan niiden makua, joten ostamatta jäisi.
Hyvässä ravintolassa voisin kyllä yhden annoksen uteliaisuudesta syödä. Ties vaikka pitäisin?
Parhaimpia maistamiani herkkuja ovat olleet etanat, ei valkosipuli, ja sian sorkat.
Mustekala ei minulle maistu.
Vokipannussa paistetut torakat ja grillattu lepakko jäivät maistamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 04:22

Kaikki uusi kiinnostaa. Lapissa poron kassit on suurinta herkkua. Toki rajansa kaikella. Eri maissa ja kulttuureissa syödään kaikki mitä kiinni saavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 07:39

Aikojen alussa suomalais pariskunta meni Espanjaan parin viikon lomalle. Ensimmäisenä lauantai-iltana menivät ravintolaan syömään. Kielitaidottomia aprikoivat mitä tilaisivat, naapurit söivät hyvälle tuoksuvaa keittoa, joten pyysivät samanlaista. Tarjoilija selitti että sitä saa härkätaistelun jälkeen ja sitä riittää vain kahdelle.
Varasivat keiton seuraavaksi lauantaiksi: Tuoksu ei ollut hyvä ja lihaakin oli niukanlaisesti. Purnasivat tarjoilijalle joka selitti, "käy joskus niinkin että härkä voittaa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:28

En tiedä maistaisinko edes, jos en tietäisi mitä syö niin ehkä sitten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:37

Eipä tulisi mieleen ihan heti maistella, vaikka varsin annakkoluuloton ruokien suhteen olenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:48

Ehdottomasti en ostaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 21:07

en kommentoi, mutta tässä tietoa aiheesta:

Pässinkivekset
Hinta: 15 e / kg
Kivekset keitetään suolaliemessä ja niiden sisus syödään. Satu Lappi toi Kokkisota-ohjelmaan ruokakassissaan pässinkivekset. Kiveksillä voi herkutella alkupalaksi ravintola Motissa. Tilaustavaraa lihakaupassa.

www.city.fi/artikkeli/Lihati...puoli/938/