Olettehan heränneet. Iltapäiväkyssäri. Jos minun pitää mennä HANEEN mihin ja lähtisitkö mukaani?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.05.2009 - 13:05

pakoon, lätkimään, pois

- sitte me lähettiin haneen -

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.05.2009 - 13:04

morjens ja hereil olaan oltu , menetkös jonkun kaverin luo jonka lempinimi on hane..ja että lähdenkös mukaan no katsotaan...ja mietitään sitä sit...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 13:05

Se oli pakoon ,ainakin ennen malla sanottiin se läksi haneen,eli pakoon,jos olisin mukanasi ,ja aiheuttasit pakoon lähtö kilpailut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 13:11

Pakkohan sitä olisi kaverin tueksi mukaan lähdettävä.

Taudin yleisin muoto, hereditaarinen angioneuroottinen ödeema (HANE/HAE), on harvinainen vallitsevasti perinnöllinen sairaus. Turun yliopiston lääketieteellinen mikrobiologian tutkimusluettelossa mainittiin, että tautia sairasti 50 - 100 suomalaista. Häiriötilassa on kyse yliherkkyysreaktiosta. Oireina esiintyy nielun turvotusta, kurkunpään turvotusta vatsakipuja sekä suolen pöhöttymistä, ripulia ja oksentelua. Stressin ja ahdistuneisuuden on katsottu pahentavan oireita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.05.2009 - 13:14

Lätkimään, karkuun, pakoon lähdettiin meillä, kun haneen lähdettiin.

Lisätty: 17.05.2009 - 13:15

Ai mukaan, riippuu siitä mihin olet menossa haneen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 14:04

Ilman muuta lähden menemään ja mahdollisimman pitkälle! Hahah! Kaikki me täältä joskus lähdetään :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 14:09

Haneen=pois,lätkimään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 14:32

Haneen, niin lähtisin Käpälämäkeen: Käpälämäki sijaitsee Inarin kunnan etelärajalla, vuoden 1999 tammikuun 27 päivän pakkasennätyksen (-51,2°C) Pokan kylästä noin 25 kilometriä pohjoiseen, siis Suomen kylmyyspisteessä. Tarkka sijainti on 68°,22´ N (pohjoista leveyttä) ja 25°,55´ E (itäistä pituutta).

Voisin siis lähteäkin kanssais, mut vaan kesällä:)

Lähteet:
www.saunalahti.fi/samans/yhteydet.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 15:08

Täällä meillä stadissa haneen=karkuun,pakoon,veks,pois,lätkimään ym.vastaavia ilmaisuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.05.2009 - 15:19

apuaa, karrrkuun

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 15:49

Iliman ehotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 16:19

Itse en tunne tarvetta lähteä minnekään pakoon.
Toivottavasti löydät pako seuraa sinne jonnekin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 16:41

Hanesta tuskin löydän sitä mitä elämältä etsin. Eli en ainakaan tähän hätään lähtisi. Katselen nyt vielä täällä paikkoja kun on tuo kesäkin meneillään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 16:45

Ei ole kuule timppa mulla tarvetta lähtä pakoon lätkimään. TIMPPA KUULE NOU HÄTIÄ MITIÄ.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 16:59

Kandee lähtee haneen, jos joku dorka on tullu meseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 19:38

Lähtisin pakoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 00:18

Opinpas taas uuden sanan. Jäi vaivaamaan mistähän se hane (sana) oikein tulee.