Mikä olisi ryhtiä kohentava ja hyvä alku päivälle lähinnä hartioille ja olkapäille aamujumpalla ennen töihin menoa?

Lisätty: 15.05.2009 - 22:37

Ja ei kovin aikaa viepää...minun aamuni nyt ovat sellaisia.

Avainsanat: olkapäät hartiat aamujumppa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 15.05.2009 - 22:03

Oletko kokeillut kepin kanssa tehdä liikkeitä? Sillä jumpatessa ryhti pysyy hyvänä ja kaikki venytysliikkeet tehostuvat. Jos et ole, niin hae kaupasta katuharjanvarsi ja kokeile.

Lisätty: 15.05.2009 - 22:37

Luin liisukan vastauksen ja sanoisin että kepin kanssa saa käyttää sitä mielikuvitusta. Ylös, alas, sivulle, eteen, taakse. Kasin teko on yksi mahdollisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 22:28

Nosta kädet ristiin pään päälle. Anna niiden painon painaa päätä alaspäin. Tunne venytys selkärangassa pitkin. Muistele, miten pilkkuja ja pisteitä laitetaan lauseeseen.Lauseessa on aina yksi asia kerrallaan. Muuten tulee pilkkuja ja muita sidesanoja. Laske kädet varovasti alas. Nosta pääsi ja ajattele, että joku tukistaisi sinua päälaelta. Pidä pääsi siinä asennossa lopun päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:34

Olen samaa mieltä Idan kanssa.. Keppijumppa on ihan hyvä. En osaa neuvoa miten niitä tehdään. Se on kumminkin monipuolista. Laita keppi niskan taakse ja kädet suoraksi kepistä pidellen,taivutat vasemmalle ja oikealle tekekee tosi hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:34

En tiedä onko niinkään ryhtiä kohentava,mutta veri lähtee ainakin kiertämään ja tulee hyvä olo elikkäs ihan perinteinen kallista päätä oikeaa olkapäätä kohti ja paina samalla vasen olkapää alas ja päin vastoin.
Paina sen jälkeen leuka rintakehää kohti ja paina kevyesti käsillä niskasta.Venytys tuntuu mukavasti selkärangassa.

Sitten kädet suoraksi eteen ja teet saksiliikettä pysty- että vaakasuoraan.

Sitten vielä kädet suoraksi sivulle olkapäiden korkeudelle ja alat pyörittämään ensin pientä ympyrää koko ajan isontaen ja isontaen.Vaihda suuntaa..tuntuu mukavasti olkapäissä ja käsivarsissa.

Lopuksi vielä nostele olkapäitä ylös ja alas ja ravistele kädet rennoiksi.Tepsii ainakin minulla :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:42

rugbyliitto.sporttisaitti.co...OHJEET.doc

Tässä yks lisää keppijumpan kannattaja,paransin aikoinaan jäätyneen olkapääni keppijumppaamalla ja uimalla,pääsin perumaan leikkausajan!!
Roikkuminen palauttaa paikat(kehosta) samoin,koeta löytää paikka roikkumiseen.

Ens viikolla menen Voi hyvin-kurssille Karjalohjalle,ohjelmassa keppij-ja vesijumppaa ym.voin kysyä sulle vinkkejä,jos haluat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 00:58

Keppijumppa, sekä hartioille tuo niskan venytys on hyviä.
Kirjoita Googleen keppijumppa, niin tulee paljon linkkiä. Jos sinulla on koneessa RealPlayer niin löytyy myös videoita, kuten tämä Akuutin:
yle.fi/akuutti/video/keppijumppa.mov
tai muita
www.phlu.fi/terveys-ja_tyopa...pijumppa2/
www.ess.fi/?article=179103

Lähteet:
Google keppijumppa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 06:08

Pirkan keppijumppa:
www.pirkka.fi/vapaaaika/liik...t?nid=2567

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:16

keppijumppa ja kevyiden painojen nostelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:25

itse tykkään tuosta keppijumpasta , mutta kyllä kakki liikunta teet sitä miten vain tekee hyvää ropalle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 18:19

Kunnollinen venyttely.