Rakastatko ruanlaittoa,vai onko se sinulle jokapäiväinen pakkopulla?

Minä pidän kokkaamisesta,jos minulla on kunnolla siihen aikaa.

Avainsanat: ruoka rakkaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 14:16

Minä pidän ruuanlaitosta, mieheni ei hyväksy valmisruokia, ja minähän mielelläni valmistan.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 14:13

Kahden hengen taloudessa se on vähän retuperällä ja tulee hankittua liian usein valmisruokia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:14

ihan kivaa se on kokkailla jotain herkkuja :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 14:16

Minä kokkailen tavallista arkiruokaa vähintään joka toinen päivä. En nyt välttämäti kokkaamisesta kauheasti tykkää, mutta jos syödä aion, on sekin tehtävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:21

Rakastan ruuanlaittoa, mutta 3-vuorotyöläisellä ei aina ole aikaa tai sitten ei jaksa kokkailla, mutta vapailla teen ruokaa erittäin mielelläni. Samoin tänään, kun on vielä muutamia lomapäiviä jäljellä. Tein karjalanpaistia possusta, hirvestä ja naudasta. Joukkoon lanttu- ja porkkanakuutioita sekä sipulia. Alkupaloiksi laitoin yllätykseksi sitä mikä oli hyvää Madeiralla elikä matkakuvistani sekin löytyy. Avokadot täytettynä ja ihan syötävää oli. Mie aina haaveilen pienestä ruokaravintolasta, mutta ei Suomessa. Se on vain sellainen hupiunelma, että saisin laittaa ruokaa ja vielä joku tulis sitä syömään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:24

No nyt juuri en valmistanut kuin salaatin savulohen lisukkeeksi, mutta silloin, jos teen ruokaa, niin täytyy sanoa, että pidän siitä. Siinä saa olla luova, kokeilla kaikkea uutta ja saa myös onnistumisen iloa. Se, mitä ruoaksi tekee, onkin kaikkein vaikein asia ruoanlaitossa. Mielikuvitus ei aina riitä, tulee tehtyä liian usein samanlaisia ruokia. Kaikkein helpoin ruoka, minkä tiedän, on broilerinkoivet miksrossa. Lisäkkeeksi riisiä ja joku salaatti, on helppoa ja edullista syötävää. Ja hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:31

Kyllä joka päivä täytyy ruokaa laittaa,mutta on joskus vaikeaa päättää mitä laittaa. mutta hyvää ja ravitsevaa pitäs tehdä. tai ainakin yrittää tehdä. mutta kun ruuan pitäs olla silti vaihtelevaa ja monipuolista. siinä se niksi joskus sit piilekiin, että mitä ruokaa laittaa miettii huuli pyöreänä.onneksi on toi mieskin kun hänkin on innokas ruuan laittaja ja nyt vielä enempi kun on tuo uusi grilli. täytyy nyt viikonloppuna kokeilla milaista sillä saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.05.2009 - 14:31

Joskus todella tykkään laittaa ruokaa, joskus se taas on totaalista pakkopullaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 15:06

Meillä niin onnellinen tilanne, että mies rakastaa ruuanlaittoa ja minun tehtävä on pitää kokille seuraa ja siivota keittiö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 16:15

Aikaa tai ei ,se on erittäin kivaa ,hommaa.kesällä myös grillaaminen

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.05.2009 - 16:42

Vaikka yksin asunkin pääasiassa, niin pyrin laittamaan joka päivä lämpimän aterian. Usein tulee omia sekoituksia jotka ihme ja kumma on olleet ihan syömäkelpoisia. Mutta välin käy kyllä niinkin ettei ruoka-aineet ja minun ammattitaitoni sovi keskenään. Eli tykkään laittaa ruokaa ja kuulemma ihan hyvää ruokaa laitankin. Siskoni lihovat aina meillä käydessään, kun on kuulemma ihan pakko ottaa lisää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:43

siltä väliltä, sapusta kiva tehdä hyvää ja maukasta, mutta en ryhdy monen tunnin juttuja tekemään, meillä vielä rajoittunut maku

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:44

Ruuanlaitto on tosi kivaa, antoisaa, virikkeellistä, opettavaista ja vaikka mitä. Niinäkin päivinä joina olen yksin ruokapöydässä, tarjolla on aitoa, itsevalmistettua kotiruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:59

Harrastuksena mulla ruuanlaitto ja kaiken kokeileminen,uusien ja vanhojen mausteiden sekä vihannesten yhdistelmät.Samoin kuin VV mainitsi,aina ehtaa ja itsevalmistettua ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 23:12

Voi,rakastan ruuanlaittoa jos on kunnolla aikaa ja etenkin syöjiä :)Keräilen reseptejä ja tykkään kokeilla kaikkea uutta :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 23:13

Kokin paperit, rakkaudesta lajiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 17:57

Vähän vaihtelee voimista riippuen. Joskus ei jaksaisi tehdä oikein mitään, arkena töiden jälkeen varsinkaan. Toisinaan ruoanlaitto on kyllä ihan hauskaa ajanvietettä, kunhan vaan aina keksisi mitä valmistaa. Tykkään käyttää mielikuvitusta ruoan laitossa, ja teenkin usein jotain omia sävellyksiä.