Miksi hyväksytään sellainen laki, jota kolme neljäsosaa kansasta vastustaa?

www.iltalehti.fi/uutiset/200...6_uu.shtml

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 08:18

Arvostelijoiden mielestä lainmuutos on uusi linkki siinä ketjussa, jolla murennetaan " perinteistä " perhekäsitystä.
Terää arvosteluilta leikkaa osittain se, että kirkko, Mannerheimin lastensuojeluliitto ja lapsiasiainvaltuutettu ovat pitäneet lainmuutosta lapsen edun mukaisena.

Jos itse olisit ns. sateenkaariperheeseen kuuluva osapuoli, olisitko vastaan vai et tätä lakia?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 08:57

Kolmasosa sen näyttää hyväksyvän, mutta jos äänestäjiä on vain muutama tuhat ei kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Ja aika harvassa on kuitenkin ne lait jotka kansa saa päättää toteutuuko vai ei...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 09:14

oiskos hyvä, et tehtäis tuosta laista kansanäänestys...? minua se ei haittaa pääasia on ettei lapsi joudu missään kohtaan kärsimään..ja perheessä hän saa rakkautta ja tuntea , että hän on tärkeä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 10:10

Tärkeintä on ,että lapsella on rakastavat vanhemmat,ja lapsi saa elää turvattua lapsen elämää, olipahan vanhemmat sitten mitä sukupuolta tahansa.
Kuinkahan moni lapsi tarvitsisi nytkin millaista sateenkaari perhettä tahansa,jos tavannomaiset vanhemmat taas alkaa tänään sen känniörveltämisen ja tappelun? Vai onko se pahimmassa tapauksessa kestänyt koko lapsen eliniän?
On olemassa paljon tärkeämpiä asioita lasten elämässä,kuin vanhempien sukupuoli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 10:24

Kansahan ei lakeja hyväksy. En kyllä oikein ymmärrä tuota suvaitsevaisuutta ihan joka kohdassa.
Nyt kun on tulossa eurovaalit, eivät uskalla lakia vastustaa kovin jyrkästi.
En haluaisi olla sateenkaariperheen lapsi.

Lisätty: 15.05.2009 - 13:28

Se ns. kansa valitsee edustajat lakeja säätämään, ei siellä voi olla yli 5 milj. henkilöä päättämässä, liian iso jopa "marttayhdistykseksi".
Neuvoa antava kansanäänestys voidaan järjestää asiasta joka koksettaa kaikkai kansalaisia. Eihän nyt koko kansa sentään homoja tai lesboja ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 10:38

En tiedä millaisella gallupilla ovat mittailleet. Minulta ei ainakaan ole kysytty, ja kyllä hyväksyn tälläisenkin perhemuodon. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 11:07

Eduskunta edustaa meitä äänestäneitä. Todennäköisesti äänestävät adoption puolesta. Erikoistahan se on, mutta sillä halutaan turvata toisen puolison ennenaikaisen kuoleman aiheuttama huoltajuuden menetys. Lapsen kannalta varmaankin turvallisin vaihtoehto. Miksi muiden pitäisi puuttua ko.perheen sisäiseen asiaan ? Pääasia, että lapsesta huolehditaan mahdollisimman hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.05.2009 - 11:10

Mitä virkaa on millään äänestyksillä. Argadianmäellä tehdään juuri kuin ovat päättäneet, sanokoon kansa mitä sanoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 13:51

Itse en hyväksy tätä lakia.Se on lapsen kannalta väärin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 20:17

Se hyväksyttiin siksi, jotta tämä jumalaton kansa saisi tulta ja tulikiveä niskaansa. Vanhan testamentin mukaan homot ja lesbot piti surmata, koska " he ovat itse ansainneet sen" .