Kutsuuko Näätämö?

Lisätty: 15.05.2009 - 00:09

Tarkennan hieman. Norjan puolen ottipaikat.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 18:10

Muutaman kerran olen käynyt Näätämössä. Ei sinne ole minulla mitään kutketta lähteä ihan sitä Näätämöä varten. Tiedän pari meidän tuttavaa, jotka käyvät siellä kalastamassa jokaikinen kesä.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 00:05

Ei tuo Suomen Näätämö nyt niin houkuttelevalta näytä.. static.panoramio.com/photos/...784520.jpg
Norjassa sentään on komea kirkko. static.panoramio.com/photos/...615609.jpg
Joku oli kyllä kyseenalaistanut rakennuksen sijainnin. Missä siis lienee.
Lapin hulluus ei silti ole iskenyt.
Intissä siellä piti aikoinaan kerran käydä. Ei sanottavammin iskenyt silloinkaan.

Lisätty: 15.05.2009 - 00:44

Onttopojaoy voisi kertoa, näitkö siellä Norjan puolella tuota alemman linkin kirkkoa? Panoramiossa se on sijoitettu Norjan Näätämöön, mutta sijainti on kyseenalaistettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 00:07

Käynyt siellä muutaman kerran Pohjois-Norjaan nennessäni. Samanniminen kylä, virallisesti Neiden, on myös Etelä-Varangin kunnassa Norjan puolella. Ne kerrat kyllä riittivät ja Pohjoinen jäämeren rannikko on koluttu muillakin reissuilla 1980-luvun alussa aika tarkkaan. Hienot maisemat ja tutustumisen arvoinen paikkakunta, kunhan ei mene räkkä aikaan. Silloin ei kyllä nauti matkasta. Syksy parasta aikaa matkustelemiseen ja vaelluksille.

Etelä-Norja kiinnostaa, vuonot ja tunturit, eli sinne seuraavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 00:17

Eipä juuri. :O

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 06:57

Ei kutsu Norja eikä Pohjoismaat muutenkaan. Veri vetää lämpöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 09:30

kyllä kutsuu pohjoinen kaikilla muotoa, jopa norja ja ruotsikin, mutta tuolla en tiedä milloinka auto sinne starttaa, no tuolla kohtaa en ole käynyt, joten jos sinne norjaan joskus sit pääsis niin eipäs tiedä missä silloin pyssäkkiä pidetään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 10:34

Kyllä Norjaan ja Jäämerelle olisi taas päästävä. Eihän sinne talvellakaan viitsi mennä, kun on niin kylmää. Olen ollut siellä useita kertoja, telttaillut tai yöpynyt koskien rannoilla matkailuautossa tai ihan vain pakettiauton sisällä. Aina on ollut ihania matkoja. Retkiromantiikkaa, kaasukeitinruokaa ja kahvia, upeita, kohisevia koskia, huikeita maisemia. Sinne tekee taas mieli. Jäämereen uimaan, vaikka vesi on kylmää. Meillä on Pohjois-Suomessa ystäviä, jotka kyllä majoittavat meidät sille puolelle, mutta Norjan puolella on tyydyttävä automajoitukseen. Mutta ei se haittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 11:19

En kalastele niillä vesillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 13:15

Ei kutsu, taitaa olla jossain Lapin perukoilla tai jopa Norjassa. Norja sinällään on hieno maa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:05

Ei kutsu.