mitä tarkoittaa ympäristö?

selitä lyhyesti ja ytimeekkästi mitä tarkoittaa ympäristö ja mitä asioita siihen liittyy.

Avainsanat: luonto ympäristö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 19:18

Ympäristö on ihmiselle elintärkeä sillä siitä saadaan kaikki resurssit kuten vettä, ravintoa, happea, energiaa. Lisäksi jätteet puretaan ympäristöön. Ympäristön rajallisuuden havaitseminen johti ympäristönsuojeluun. Suojelulla pyritään säilyttämään ihmisen elimahdollisuudet.

fi.wikipedia.org/wiki/Ymp%C3...rist%C3%B6

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 19:43

Ympäristö
- vaikuttaa ihmisen hyvinvointiin ja jaksamiseen.

Hyvä ympäristö on puhdas, terveellinen, viihtyisä ja virikkeellinen.

mm. tuollapa siitä lisää:
www.ymparisto.fi/default.asp...amp;lan=fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 19:56

Ympäristö sanaa käytetään joko erillisenä sanana tai yhdyssanan alku- tai loppusosana, kuten kasvuympäristö, elinympäristö, kaupunkiympäristö,. Kantasana on oletettavasti ympyrä, joka hyvin kuvaa sitä, mitä aluetta tarkoitetaan, Siis ympärillä olevaa, ei välttämättä ympyrän muotoista aluetta. Ympäristö-sanalla yleensä tarkoitetaan ihmisen ympärillä olevaa luontoa, jota ihminen toiminnoillaan pyrkii hallitsemaan. Ympäristönsuojelu taas pyrkii säilyttämään ympäristön ihmiselle ja eläimistölle sopivana. Kasvuympäristö voi tarkoittaa kasvin kasvupaikkaa taikka henkilön lapsuudenaikasta asuinpaikkaa, kaupunkimiljöötä yai maaseutukylää ahtaine ajatuksineen. Elinympäristö voi tarkoittaa esim. sellaista vaatimusta kasville tai eliölle, missä se pystyy kasvamaan ja lisääntymään. Kaupunkympäristö taasen on jotain aivan muuta; kasvit eivät siinä näyttele tärkeintä osaa, vaan rakeenukset, tiet, joet, sillat jne.
Tämän selitän siksi, että suomen kielen sanat ovat vaikeita, ja niitä käytetään kuvailemaan kovin eri asioita. Maahanmuuttajien ja muuten kielellisten ilmaisujen kanssa kamppailevien nuorten ja aikuisten on aivan mahdotonta ilman selityksiä ymmärtää kielemme hienouksia.

Lisätty: 15.05.2009 - 15:08

Oppimisympäristöllä tarkoitetaan paitsi oppimisen fyysistä ympäristöä, luokkahuone, valaistus, sisäilma, niin myös psyykkistä ilmapiiriä, innostavuutta, vuorovaikutuksen laatua ja muuta sen laatuista oppimiseen vaikuttavaa ilmiötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 20:06

Ympäristö= Maa, vesi, ilma, kasvit, eliöt, rakennukset. Kaikki mitä ympärillämme on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 22:58

Ympäristö on ihmiselle elintärkeä sillä siitä saadaan kaikki resurssit kuten vettä, ravintoa, happea, energiaa, mineraaleja, lämpöä, valoa, sähköä. Ympäristönsuojelulla pyritään säilyttämään ihmisen elimahdollisuudet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:24

Elät kaiken sen keskellä.