miten murhaiset talvehtivat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 16:40

Muurahaiset talvehtivat pesässään. Osa niiden pesästä sijaitsee maan alla, jossa niillä on talvehtimistilat. Kuningatar pysyttelee suuren muurahaisjoukon keskellä, jossa on kaikein lämpimintä. Muut muurahaiset vaihtavat aika ajoin paikkaa, kun kerän uloimpana olevat muurahaiset pyrkivät kohti lämpimintä keskustaa työntäen muita muurahaisia ulommaksi.

En kyllä tiedä sitten miten tää liittyy viihde- ja musiikkikategoriaan??

Lähteet:
www.koulut.naantali.fi/Alaas...teksti.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 17:20

Muurahaiset siellä pesässään köllöttelevät yli talven.
Osa pesästä sijaitsee maan alla, siellä on talvehtimistilat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 17:25

Meillä kaivettiin kivi-laatoja 28 kpl.ylös maasta. Jokaisen laatan alla oli muurahais-pesä. Sadottain muurahaisia ja munia. Siellä varmaan talvihtineet.
Kyllä kävi ihan sääliksi kun niille tuli niin kamala hätä,kun koti rikottiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 17:30

Edellisen asunnon saunassa niitä oli läpi talven, tuntui etteivät edes yöllä nukkuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 18:02

Muurahaiset talvehtivat kekonsa alla olevassa talvipesässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 23:05

tarkoitatko muurahaisia...vai jotain musiikinliittyvää muurahaisten laulua talvihtemassa pesässään, en tiedä kyläkään laulusta muuta , kuin sen...... muuramuurahainen korttakuljettaa, ahkerasti aina työssä ahertaa, kohta on valmis kekokomea , muuramuurahainen korttakuljettaa....en sit yhtikäs varma noista sanoistakaan...olikohan nekään nyt ihan noin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 01:32

Pesissään murkut talvehtii ja maanalaisissa pesän alaisissa tunneleissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:34

Pesässään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:17

Muurahaiset liikkuvat siellä pesässään talvella ja tuottavat lämpöä liikkuessaan, niin pesä ei pääse jäätymään.

Lähteet:
Vilkas mielikuvitus