Mitä mieltä olette siitä, että koululaiset kyselevät kotitehtäviään meiltä napsulaisilta.

Koululaisten olisi osattava käyttää tiedonhakuun muita kanavia internetissä kuin tällaisia kaveri-palstoja.

Avainsanat: koulu kotitehtävät läksyt internet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 13.05.2009 - 23:23

Noh sinänsä jos netistä saa tietoja hakea niin sama se hakeeko täältä vai ei.
Tosin omalla vastuulla.
Sitten sehän ei ole minusta ollenkaan ok jos täällä ruvetaan matikanlaskuja kyselemään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.05.2009 - 23:26

Minä en vastaa kenellekään lapselle tai aikuiselle koulutehtäviin,mikäli havaitsen sellaista. Se on karhunpalvelus ja näkyy lisääntyvän täällä räjähdysmäisesti.
Joku koululuokka näkyy teettävän täällä monen ihmisen voimalla läksyjään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 23:28

Nykykoululaisilla on niin vaikeita kysymyksiä, että en edes halua ottaa riskiä, että vastaisin väärin.
Jostainhan heidän on vastaukset löydettävä, kun kello lähestyy puolta yötä. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 23:51

kyllä olen samaa ihmetellyt, kun täällä tehdään läksyjä, ne pitäis itse aatella eikä kopsata täältä, joten olenkin neuvonut heitä ihan itse funtsii läksynsä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 23:59

oikeassa olet, muualta tieto etsittävä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 00:33

Eiköhän se ole se sama "anomyymi", joka pitää meitä pilkkanaan; koululaisten oikeat tehtävät eivät liene noin helppoja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 01:54

Nykyaikainen opiskelu on ollut jo ainakin 90-luvun puolesta välistä alkaen omatoimista oppimista. Opettaja pitää tunnin luennon aiheesta ja näyttää jonkun esimerkkitehtävän. Sen jälkeen oppilaiden tehtävänä nuoriso- ja aikuiskoulutuksessa on hankkia tieto jostakin luotettavasta lähteestä. Internettiä opetushallitus pitää hyväksyttävänä tiedon haku kanavana. Opetushallituksen järjestämissä tenteissä voi aika monessa käyttää nykyään nettiä apuna, jos niin haluaa. Jos me vastaamme nimimerkin tai anonyymin kysymyksiin ja vastaus on väärä ei syy ole meidän. Opettajan tehtävä koulussa on tarkistaa oppilaiden antamat vastaukset ja antaa niihin myös oikeat vastaukset. Täälläkin meidän on suhtauduttava varauksella toistemme vastauksiin ja netissä oleviin tietoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 05:15

En vastaa noihin kouluun liittyviin kysymyksiin. Jokaisen pitää hakea itse tietonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 06:41

antaa kysyä, ei niiihin tarvii vastata

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.05.2009 - 07:53

Ei kaikki varmasti ole koululaisia jotka niitä esittää. Oudon oloinen oli eilinenkin muunnostehtävä. Taitaa ihan aikuiset heittää tänne väliin hieman kevennyksiä. Mutta asiaan: en itsekään tykkää että koululaisille haetaan vastaukset valmiiksi.
Muistan kuinka minua autettiin kotona laskennon, niin kuin siihen aikaan sanottiin, tehtävissä laskemalla ne minulle valmiiksi ja sitten vain kopioin vihkooni. Tulos oli se, etten oppinut laskemaan ja vasta aikuisena jouduin opettelemaan jalon taidon kun sitä työssäni tarvitsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 08:26

Mistä näitä rajoitus ideoita oikein kumpuaa.opiskelua se on silti jos täältä kyselee.Minun mielestä rajoituksia on suomessa jo tarpeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 08:35

Kyllähän siitä närkästyy... kysmykisä on joissain osiossa tosi paljon. Oppiminen ei ole tuolla tapaa kovin tehokasta, on kyse laiskoista oppilaista. Ei kannattaisi vastailla noihin, olen sitä miletä, loppuvat kyllä tai aiankin vähenevät.
Kaikki ovat aikanaan joutuneet etsimään tietoa ja on osa oppimista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 10:00

Meidän ei pitäisi antaa oikeita vastauksia.Heidän pitää tehdä läksynsä itse,jotta oppisivat jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 10:22

Minä en anna heille vastauksia. Opetelkoot itse, muuten eivät opi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 10:30

Minua ei pahemmin haittaa, vaikka koululaiset tällä palstalla kysymyksiä joskus esittävät. En muistaakseni ole heille mitään vastannutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 11:23

Mielestäni on aivan sama mistä sen tiedon löytää, kunhan se vaan kaaliin menee. Tämä nyt on vain tätä nykypäivää. Tietysti kaikkien omaan harkintaan jää, kuinka luotettava tiedonlähde on. Mutta vastaan kysymykseen kuin kysymykseen (jos osaan), toivottavasti siitä jollekin on jotain apua. Oli sitten koulutehtävään tai muuten elämässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 11:29

Senkun kyselevät, liian myöhään ne kuitenkin vastauksensa saavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 12:04

Eipä ihmeemmin minua haittaa kun en niihin kuitenkaan vastaa.ihan on tarpeeksi välillä antaa omalle lapselleni neuvoa koti läksyissä jos sitä tarvii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 13:55

Ihan sama,mielenkiintoisia matikan tehtäviä esim.se 5m pitkä -+tehtävä hetki sitten,luulen et joku/jotkut anonyymit pomputtaa napsulaisia,paitsi ei "se totuuden torvi" tai mistäs sitäkään tietää?Kannattais koululaisten kuitenkin itse ratkaista tehtävänsä,ainoa konsti millä jää esim.matikan kaavat ja kuviot mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 15:26

En vastaa niihin koskaan, aina ei tosin voi varmasti tietää mikä on kysyjän motiivi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 23:11

Ihmetyttää miks ei vanhemmat auta tai luokkakaverit.Googlaamalla löytys kans tietoa.Voi ku miunki kouluaikoina ois ollu tollane googletus mahdollisuus.Harvon kyl heidän kysymyksiin ees vastaan...tunnustan tyhmyyteni,on nii vaikeita kysymyksiä etten niihi osaa vastata.