137 senttinen poika tarvitsisi uuden pyörän ja hän haluaisi siihen vaihteita enemmän kuin 24 - mitä vaihtoehtoja tiedätte? Kiitos

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.05.2009 - 12:27

Kukaan ei tarvitse pyörässä edes noita 24 vaihdetta saati sitten enemmän. En tosiaan tiedä vaihtoehtoja tuon kaltaisille tarpeille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.05.2009 - 12:48

Noin pienelle pojalle riittää max. 7 vaihdetta vallan hyvin. ja ehdottomasti sellainen pyörä, jossa jalkajarrut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 13:25

muistelin pyöräliikkeessä nähneeni 27 vaihteisen,merkkiä en muista.kysele liikkeestä.

Lisätty: 14.05.2009 - 09:01

Tuolla hesasa näin yhden kaverin pyörän.Siinä oli ensin pyörän vavassa 7 vaihdetta,sitten oli 7 rattaan pakka siinä ulkona takapyörässä,sitten oli 3 rattaan pakka keskiössä,Tuota tuli 42 vaihdetta.Tämä kaveri sanoi itse rakentaneensa tämän vaihdeiston.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.05.2009 - 13:31

Tiedetään, että 27 vaihdetta ei kukaan tarvitse, mutta selainen nyt vaan halutaan ja positiivisia vinkkejä haetaan :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 16:50

Ja varmaa on se että vaihteissa on koko ajan laittamista kun eivät toimi.
Outo tapa valita fillari, enemmän vaihteita kun 24? Ilmeisesti kaverilla on 24 ja pitää olla muutama enemmän, niinkö? Maastossakin pärjää huomattavasti vähemmillä vaihteilla. Renkaiden tuumakoko täytyy olla melko pieni koska polkija on noinkin lyhyt, voi olla mahdotonta löytää kaupasta tuollaista pyörää.
Ota yhteyttä esim. pyörätohtoriin ( www.pyoratohtori.fi/ ) ja kysy onko heillä aikaa rakentaa sellainen.
Pyöräilin muuten juuri 25km 1-vaihteisella pyörällä ja kivaa oli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 18:11

Marssisin sen 137-senttisen kanssa lähimpään urheilu-tai pyöräkauppaan ja jättäisin asiantuntijamyyjän hoteisiin vähäksi aikaa,eiköhän kaverin mieli muutu taikka sitten ei.Kun en tiedä paikkakuntaa,paha antaa vinkkejä.