Nyt on lama. Miten säästät ja missä ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.05.2009 - 20:15

Lamaa olen pitänyt jo vuodesta -92 asti, joten kulutustottumukset ovat vakiintuneet. Ei tarvitse enempää yrittää säästää. Tai voisin toki sen tehdä, mutta sitten lähtisi henki, jos ei ruokaakaan saisi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.05.2009 - 19:16

En missään.Eikä kenenkään pitäisi muuttaa kulutustottumuksiaan,vaan elää ihan kuin ennenkin,niin lamasta selvitään nopeammin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 19:20

En missään. Elän aivan niinkuin ennenkin. Ulkomaan matka olisi ihan kiva ja auton vaihtoakin olen vakavissani jo harkinnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 19:32

En missään. Tuarhista ostoksista olen yrittänyt jo pidemmän aikaa luopua enemmän ekologisista kuin lamaan liittyvistä syistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.05.2009 - 19:34

Ei se lama ole vielä kukkarollani poikennut. Täällä juuri herkuttelen viimeisellä ostoksellani, joka tuli maksamaan sitten loppujen lopuksi enemmän kuin pitikään. Mutta oikein tyytyväinen olen tähän pikkuiseeni - läppäriini. Ei tarvitse enää istua tuolla yläkerrassa pöydän ääressä vaan voin katsella ikkunasta ulos ja katsella salkkareitakin toisella silmällä.
Mutta sitten kiristetään vyötä kun tarve tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 19:46

omillani pyrin pärjäilemään, ei sen kummemmin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 20:13

Rakastan shoppailua ja kaupoissa käyntiä, mitään säästelemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 20:35

Ehkä joskus jää joku lehti ostamatta tai joku ylimääräinen makupala, mutta en usko ,että säästän niin hirveästi mistään. Elän normaalisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 20:47

Hyvä kysymys. . .
Onneksi en ole vielä joutunut säästämään missään,
mutta ensi vuosi tuo uudet tuulet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 21:11

Toivoisin osaavani säästää,no ainankin katson tarkemmin mitä ostan ja miten paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 21:19

Normaalia elämää normaalissa arjessa,mun vaatimattomia tapoja on paha säästellä eli elämä jatkuu,lamasta huolimatta,joka uutisissa paljon esillä.Katsotaan,sano tri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 21:37

en säästä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 22:21

Kaikesta,ostelen osakkeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 23:50

tasasesti kaikesta mistä voi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 00:26

Pienistä tuloista on tottunut kituuttamaan sen verran että tämmöiset lama/säästöjutut eivät oikeastaan vaikuta ollenkaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.05.2009 - 01:27

En missään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 02:41

En missään. Ku ei oo mitään mistä säästää. Tai siis kaikki menee mitä tuleekin :) Ei ole vaikuttanut lama mun ostoksiin. Vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 09:18

olen aina nuuka ja säästäväinen, ei ole tarvinnut sitä ominaisuutta muuttaa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 10:54

nyt tulee love tuonne säästöihin, kun kannan rautakauppaan satasia niin huimaa vauhtia , et päätä huimaa, maalit, pensselit, petsit , puuöljyt ym...ja just ostin kalliinpuoleisen kesäkeittiön, mutta kun nämä pinat joita isäntä menneinä vuosi rakensi , niin pitää jollain sopivilla aineilla laittaa petsiin , maaliin, öljyyn, kaiken laisiin eri pinnoitteisiin, joten säästöä ei nyt synny...mutta silmälle iloa sadoinkerroin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 14:24

En ihmeemmin säästä elän kuin ennenkin. mutta en kyllä tuhlaakkaan aivan turhiin juttuihin rahoja. ostetaan aina sitä mitä tarvitaan.nyt muutenkin meillä on monenlaista remonttia tiedossa että kyllä ne rahaa vie. mutta on välillä pakko tehdä jos meinaa asua jossain.