selosta,miten suoritat viherkasvien uudelleenistutuksen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 11.05.2009 - 15:25

Tämä mitä minä sanon ei varmasti ole oikeaoppinen. Vanha hyvin kasteltu pois purkista, rapsutan mahdollisimman tarkkaan vanhan mullan juurista pois ja sitten uuden purkin pohjalle multaa ja kasvi sekä ympärille multa. Vettä niskaan ja valoisaan. Ei aurinkoon ennenkuin on tottunut uuteen multaan. Hyvin on toiminut.

Lisätty: 11.05.2009 - 15:32

Taas piti pohtia ennenkuin välähti. Jos tarkoitit ulkokasveja, niin yleensä hieman mullan alle tai samaan syvyyteen missä ne ovat purkissakin. Havut ja muut puurunkoiset taitavat ainakin olla näitä saman syvyyden vaativia. Jos ei ole mainintaa istutussyvyydestä niin kysy myyjältä, hän tietää. Köynnöstävät kannattaa istuttaa viistoon siten että kasvusto on sitä päin mihin se kiipeää. Mutta puutarhasivuilta löydät paljon neuvoja istuttamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2009 - 15:26

ensin juurrutan sitä uutta alkua vesilasis ja sitten isken sen, kun juuret ovat kasvaneet, niin multaan tai jos otat jonkin kukanlehden ja laita se multapurkkiin ja päälle vaikka lasi tai muovi pidä kosteanna niin juurtuu sillainkin , ihan se riippuu minkälaista kukkaa haluat uudelleen kasvattaa...mutta hyvä keino on tuo vesilasissa juurrutaminen minun mielestäni..ja niin olen myöskin tehnyt..

Lisätty: 11.05.2009 - 15:28

tarkoititkin varmaan mullan vaihtoako, niin tuolla yllä hyvä ohje..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 16:21

Minä nostan sen kasvin siitä vanhasta ahtaaksi käyneestä purkista , oion juuria auki ja laitan vähän isompaan purkkiin ja uutta kuohkeaa multaa ja juuren lähelle vähän sitä vanhaa, annan kuukauden olla rauhassa kastelen vain tarpeen mukaan, ja jos alkaa kulahtaa niin vien äitini luokse, ei kyllä sitten muut saa sinne viedä, heh heh .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 17:06

Onko tämä taas joku koulutehtävä kun sanotaan:Selosta...
Laitan hesarin lattialle leveästi tai jos on kiva ilma,teen sen ulkona pöydän päällä. Kippaan purkin sisältöineen siihen päälle,poistan ylimäärä juurakkoa ja rapsuttelen kuivaa multaa pois.Isompaan ruukkuun jokunen ruukunpalanen pohjalle ja uutta multaa,siihen tönkäsen kasvin ja lisään multaa ympärille.Tasottelen päältä kiinteämmäksi ja ehkä lisään vettäkin.Suunnilleen näin vaihdan viherkasveihin multaa lähes joka kevät.Loppu.