Laitan polkupyöräni myyntiin. Onko haitallista jättää rungon ala-osaan (ns. pohjaan) sos.turvatunnus?

ja jos hitsautan sen piiloon, joku voi luulla että se on varastettu.

Lisätty: 11.05.2009 - 14:44

joskus on ollut niin että poliisit turvamerkkas pyörän jos halusi, varastelun takia...

Avainsanat: sos.turvatunnus pyörän rungossa polkupyörä maastopyörä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 11:31

Niin sos.turvatunnukseen kun vielä liittää pankkitilin numeron ja sähköpostiosoitteen ,sekä täydellisen nimen. niin sittenhän se pyörä on valmis myyntiin. Ja eikun odottelemaan kun laskuja alkaa sataa ja tili tyhjetä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 11.05.2009 - 10:49

Jos se olisi minun pyöräni, niin kyllä poistaisin. Sitähän voi kuka vaan käyttää omanaan. Kysy vaikka poliisilaitokselta neuvoa tuohon miten toimia.

Lisätty: 11.05.2009 - 11:44

Luettuani vastaukseni huomasin että se on epäselvä: tarkoitan sen sos.turvatunnuksen osalta. Jokin kriminaali keksii kyllä keinonsa mihin sitä käyttää, ja sinä maksat sitten hyvässä lykyssä viulut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 10:51

Vaikea kuvitella mitä todellista haittaa siitä olisi vaikka jättäisitkin tunuksen paikoilleen?

Lisätty: 11.05.2009 - 18:40

No en tietenkään tarkoittanut sellaista turvamerkintään jossa on sun sotus, yms.
En kuvitellutkaan että joku sellaisen pyöräänsä kaiverruttais

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 10:55

Sosiaaliturvatunnusta ei kannata jaella turhaan ylipäätään missään.
Sinuna takoisin vasaralla ja meistillä ainakin sen loppuosan tunnistamattomaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 10:58

Ellä jätä sitä siihen,vaan ota pois jotenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 11:06

yritä jollain konstia vaikka maalaamalla se piiloon, siis raaputa ne pois ja sitten maalaa ettei ala ruostua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 11:11

Sinuna möisin ensteks pyörän ja kun ostaja valmiina ja varmana;poistaisin tunnukseni,silloin ei ainakaan jäisi epäilystä varastetusta eikä tulisi turhaan poistettua jo annettua tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 11:18

Hyvä kysymys! Pyörässäni on ko tunnus näkymättömällä tussilla ns. turvamerkintä tussilla. Ja sekin pitäis löytää ja poistaa mikäli olisin myymässä pyörääni. Pyääh?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 11:29

Sitä ei alunperinkään olisi pitänytlaittaa mitä se siinä pyörässä tekee.Jos seuraat uutisia niin siellä varoitetaan varas voi vietä koko henkilöllisuuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.05.2009 - 12:12

Kyllä minä sos.turvatunnuksen poistaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 13:06

Minä jätin kapan alle sos. tun. ja seuraavan omistajan tunsin, Minulle ilmoitettiin 2 vuotta jälkeen että pyörä löytyi ja on poliisilaitöksen löytötavaratoimistossa, kerroin että olen myynyt ja uuden omistajan nimen , hän oli tehnyt ilmoituksen ja oli ehtinyt uuden pyörän taas hankkimaan eikä hakenut sitä vanhaa pois, ilmeisesti myytiin poliisilaitoksen kesäisessä huutokaupassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 16:28

Lainaa vakuusyhtiöltä sitä merkkivärkkiä jolla se on tehty ja poista vaan loppuosa niin voit olla huoleti. Vakuutusyhtiöt lainasivat sitä konetta vielä pari vuotta sitten muutamaksi päiväksi. Varmaan asian saa hoidettua myös poliisilaitoksella kun vaan pyöräilee sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 20:03

Identiteettivarkaidenhan kannattaa alkaa kierrellä omakotialueita ja katsella polkupyörien alta sos.tunnuksia ja nimethän saa postilaatikosta.