Mitä mieltä olette Hands free -laitteiden käyttöpakosta?

MTV3:n uutinen
www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa..../05/875773

Avainsanat: holhousta rahastus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 08:09

Erittäin kannatettavaa kädettömille kuskeille. Ei muille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2009 - 08:20

Pitäisi käyttää, eise mitään kauheaa ole.itse laitan kännykän kiinni jos hands free unohtuu kotiin.turhaa touhua muutenkin koko soittelu,mitään ei mene ohi vaikka kännykän heittäsi ,auton ikkunasta ulos sadan vauhtissa.Kaiken kaikkiaan turha laite koko kännykkä.

Lisätty: 11.05.2009 - 11:34

Käy missä tahansa länsimaassa aina isoveli valvoo,kansalaisia,jopa tiukemmin kuin täällä.Vastaus anonyymille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 08:40

Kannatan ehdottomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 08:51

Minusta se on hyvä asia käyttöpakko, meillä on bluetoothit ja hyvin toimii , eikä ole kalliit hankinnat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 09:00

Kuminaama on oikeilla linjoilla. Kännykkä kiinni ajon ajaksi.
Kaikkein vaarallisimpia ovat tielle pysähtyneet puhelijat joita muut sitten parhaan taitonsa mukaan väistelevät.
Kieltää pitäisi myös tupakointi, syöminen, juominen, puhelu kuljettajan kanssa...

Lisätty: 11.05.2009 - 10:04

Tämän lain valvonta on aika naurettavalla tolalla, joten ehkä joku lämpöisen maan tapa juovuksissa ajamisesta voisi sopia tähän; Jos aiheutat kolarin, niin maksat rutkasti. Muuten ei järin puututa.
Mitenköhän siihen saisi jonkin promillerajaa vastaavan säännön?

Lisätty: 11.05.2009 - 11:58

Saataisiin nyt tuo nollatoleranssi edes juovuksissa ajamiseen.
Näin maanantaiaamuisin ovat kadut joskus kuin moottoriradat mustanaan kumia, kun on taitettu chikaaneja kahva edellä.
Meidänkin hautausmaalla lepää näitä viikoloppuräikkösiä useampiakin ja mm. kolme kyydissä ollutta tyttöä, jotka paloivat elävältä ojaan päätyneeseen autoon.
Kännykkäuhreja en tiedä yhtään, vaikka joka toinen näyttää puhuvan ajaessa kännykkä korvalla.
Tietysti heitäkin on, mutta moniko on välttynyt rattiin nukahtamiselta kun on puhunut kännykkään? Serkkuni ei puhunut ja seuraukset olivat karmeat.
Jos aletaan minimivaatimuksista puhumaan, niin kävisikö rajoittamisen aiheiksi huumeet, viina, hullu kaahaminen ja väsyneenä ajaminen kuitenkin ennemmin kuin kännykkään puhuminen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 09:12

Papiti oikeassa, kyse on myös monen muun turvallisuudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 09:33

Riippuu mallista, tämä missä on puoltoista metrinen johto on kaikkea muuta kuin turvallinen ajossa. Kaverilla juuttui johto vaihdekeppiin kiinni ja aiheutti vaaratilanteen. Systeemi jossa ei ole johtoja lainkaan (esim.bluetooth) on paras ja turvallisin vaihtoehto.
Itse en puhu ajaessani koska puhelin on yleensä repussa ja reppu takakontissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 10:10

Oikein hyvä asia. Ja sakot heti, jos ei käytä puhuessaan puhelimessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 10:14

se on ihan hyvä keksintö ja pitäs kyllä ehdottamasti käyttää sitä,jos ajaa autolla ja puhuu samalla puhelimeen. jos ei sellaista omista niin kannattas pysäköidä auto johonkin tien varteen missä on turvallinen paikka ja puhua sit siinä puhelimeen. luulen että se on sakon paikka jos puhuu puhelimeen ja poliisi sen huomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 10:15

Neuvostoliiton ja ddr:än mallia. Kaikki pitää olla pakollista ennen kuin moskovassa ollaan tyytyväisiä.
Koskahan Suomesta tulee vapaa länsimaa,jossa ihmiset saavat olla vapaita ilman isoveljen valvontaa ja pakkoja sinne, pakkoja tänne,pakkoja joka asiaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 10:41

Huomiokykynsä ja tarkaavaisuutensa tahallaan alentemaninen liikenteessä alkoholin, huumausaineiden tai kännykän käytöllä pitäisi tuomita selvästi nykyistä kovemiila rangaistuksilla, koska kyseessä ei ole pelkästään oman turvallisuuden vaarantaminen vaan myös muiden hengen riskeeraaminen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 10:56

Pakko ei ole oikein missään asiassa,jokaisella kuskilla pitäisi olla senverran älliä päässä,et katsois missä puhuu ja milloin,en usko,et mikään puhelu on niin tärkeä,et siihen on vastattava ajaessa,ainahan voi soittaa vastapuhelun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 11:17

Peesaan edellistä,turha toistaa samaa tekstiä.Hurjia tilanteita liikenteessä,näkee.
En usko kenenkään autoilijan olevan mukamas niin taitava,että on turvallista pälättää kännykkä korvalla ja "seurata" liikenteen kuvioita.Omaa älliä kuuluttaisin,jos ei muuten auttaisi,koventaisin rangaistuksia,lakimuutoksilla.

Lisätty: 11.05.2009 - 11:54

cibylle alla/yllä kysymys siitä rekkakuskista,näitkö millä kirjaimilla oli kuskin lukema lehti,veikkaisin et venäjänkielinen,sillä sieltä kuskit muutenkin holtittomia,vielä enempi kuin kotoiset kännykässä kailottajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 11:18

itse en puhu kun ajan ja soitan takaisn sitten kun auto on parkis, mutta kyllä tuo bleúethoottit ovat hyvä keksintö, siitä vois myös kuunnella , kun on lenkillä niin musiikia, joten monta hyötyä yhdestä pienestä laitteesta on...joten kyllä sekin on hyvä , että on korvanappi korvas, kun puhuu...kerran helsingis kyydis oles ajoi yksi rekka siinä viereisellä kaistal ja kuski luki lehteä joi kahvia ja puhui kännyyn ja ajoi vilkkaalla valtaväylällä keskellä kaupunkia..miettisin vain , et minkälaiset rapsut ois tulluna , jos ois poliisi nähnyt...olin taksin kyydisä ja ajettiin vierekkäin pitkin sitä valtaväylää melkein alusta loppuun , joten hyvin ehdin havannoimaan kyseistä kuskia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 11:27

Vähimmäisvaatimus liikenneturvallisuuden kannalta asiaa katsottuna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 12:11

Pakko ei ole kuin kuolemaan, ja siihenkin vain yhden kerran..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.05.2009 - 12:18

Minusta on hienoa että niillä käyttöpakko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 13:23

Pakko olis puhuu jossain muualla kuin ratissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 13:32

Saako sanoa oikean mielipiteen vai onko pakko olla samaa mieltä ?Jätetään sanomatta,koska täällä ei saa sanoa mielipidettä oikeasti vaikka sitä näennäisesti kysytäänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 16:41

Laki Hands free-laitteiden käytöstä on mielestäni oikeansuuntainen. Mutta, niin sen, kuin monen muunkin lain kohdalla täällä kotimaassamme puuttuu valvonta kokonaan. Valvonnan puutteen myötä katoaa koko lain alkuperäinen tarkoitus. Valitettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 19:01

Jos on ajaessa aivan pakko puhua niin aivan ehdottomasti hands free oltava.
Itse en ole niin tärkeä, että ajon aikana pitää höpötellä kännykässä, sen ennättää tehdä muuna aikana. Tarkkaavaisuus ja huomiokyky alenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.05.2009 - 10:52

Takapuolesta koko laki, liian hätäisesti tehty. Ei ole tilastoja, paljonko on kolareita tullut, kun on tullut roplattua niitä handsfreee-laitteita kesken ajon. Monikaan ei niitä kuulokkeita halua pitää korvissaan tuntitolkulla ajon aikana. Handsfreetä kannattaakin usein ne, jotka eivät niitä joudu käyttämään!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 15:21

Ehdottomasti myös valvottava.