Miten saan selvitettyä maanomistajan?? Esim. kiinnostava paikka vieraalla paikkakunnalla tmv.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.05.2009 - 00:06

Kiinteistörekisteristä:

www.maanmittauslaitos.fi/def...asp?id=959

___________

Kiinteistörekisteri on eräs yhteiskunnan perusrekistereistä. Kiinteistörekisterissä on lueteltu kiinteistöt ja niistä luovutetut määräalat. Jokainen kiinteistö on yksilöity rekisterissä erityisellä kiinteistötunnuksella ja määräala määräalatunnuksella. Kiinteistörekisteri muodostaa yhdessä lainhuuto- ja kiinnitysrekisterin kanssa kiinteistötietojärjestelmän. Lainhuuto- ja kiinnitysrekisteristä ilmenee kiinteistön lainhuutotiedot sekä sitä rasittavat kiinnitykset. Kiinteistörekisteriä ylläpitää alueesta riippuen joko maanmittauslaitos tai kiinteistön sijaintikunta. Lainhuuto- ja kiinnitysrekisteriä ylläpitää oikeusministeriö, ja siihen syöttävät tietoa toimivaltaiset käräjäoikeudet.

Ennen vuotta 1985 nykyistä kiinteistörekisteriä vastasi maarekisteri

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2009 - 00:10

Kiinteistörekisteri on yksi yhteiskunnan perusrekistereistä. Siinä on yksilöity itsenäiset maanomistuksen yksiköt, kiinteistöt, sekä niistä luovutetut määräalat. Jokaisella kiinteistöllä ja määräalalla on oma tunnus. Tämä tunnus on avain kaikkiin kiinteistöjä koskeviin tietoihin. Tiedot perustuvat maanmittaustoimituksiin sekä viranomaisten päätöksiin. Kiinteistörekisteri on julkinen.

Kiinteistörekisteristä selviää kiinteistön perustiedot kuten nimi ja pinta-ala, sitä koskevat kulkuoikeus-, venevalkama ja muut rasitteet, osuudet yhteisiin alueisiin, koskeeko kiinteistöä asema- tai yleiskaava sekä tietoja muista kiinteistöä koskevista päätöksistä. Kiinteistörekisterin tietoja tarvitaan esimerkiksi kiinteistön kaupan yhteydessä, rakennuslupaa haettaessa tai selvitettäessä omia tai toisten kulkuoikeuksia.

Kiinteistörekisteriotteita saa ostaa kaikista maanmittaustoimistoista. Kiinteistörekisteritietoja on saatavissa myös tiedostoina maanmittaustoimistoista sekä Myyntipalveluista.

www.maanmittauslaitos.fi/def...asp?id=959

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 00:28

Leiriydy alueelle (pystytä vaikka teltta); maanomistaja löytyy tuokiossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 01:57

Soita ko. kunnan kaavoittajalle ja sano haluavasi ostaa paikan. Yleensä eivät pimitä mitään tietoa. Ei kai ne mitään salaisia olekaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 08:25

Tuossa olikin tärkeimmät neuvot.Tämä vastaus vain tehty pisteiden keräystä varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 08:43

Ota yhteyttä lähimpään kiinteistövälittäjään,hän saa hetkessä selville maan omistajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 09:04

Onko pakko myös myydä??

Lisätty: 11.05.2009 - 12:02

Heitin kommentin ihan vitsinä ja tiedän kyllä maanomistukseen liittyvät pykälät aika tarkkaan. Pakkolunastusta ei voi yksityinen henkilö käyttää, ainoastaan kunta tms. Onneksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 10:30

Jos lähistöllä asutusta, marssi lähimpään naapuriin niin saat maanomistajan hetkessä selville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 10:58

kyllä ne kylillä tietää kenen metsistä joulukuusensa varastavat, ei muuta kuin kyselet huoltoaseman baarissa ...

_____

Ahmatille, Suomessa on voimassa pakkolunastuslaki joka mahdollistaa maan ja kiinteitöjen lunastamisen yhteiskunnallisesti tärkeisiin syihin vedoten (tämän varmasti maanomistajana tiesitkin)
muuten ei myyntipakkoa ole paitsi mitä oma ahneus saattaa aiheuttaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 14:31

Minä menisin lähimpään naapuriin kysymään. Varmasti tietävät, kuka mitäkin omistaa, ainakin noilla maaseutupaikkakunnilla.