Millä muilla konsteilla olet ajatellut pidentää elinikääsi?

www.yle.fi/uutiset/terveys_j...25488.html

Avainsanat: elinikä viini alkoholi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2009 - 17:51

Voihan sitä aina yrittää vaikuttaa omaan terveyteensä, mutta tiettyyn rajaan asti. Aina ei voi sairaudelta välttyä, vaikka tekisi mitä, niin se vaan on. Toisiin nuo kotikonstit tepsivät paremmin kuin toisiin, mutta varmaa apuahan niistä ei ole. Tästä on hyviä esimerkkejäkin lähipiirissä. Itse sitäpaitsi ajattelen niin, että kun on vaan tää yksi elämä, niin miksi joka hetki miettiä miten edistää omaa terveyttään. Joskus sitä haluaa vaan nauttia elämästä, ja jättää miettimiset. Tuskin se elämä siitä niin radikaalisti edes lyhenee, ja jos nyt vähän lyheneekin, niin sitten lyhenee. Kuolemalta ei kuitenkaan voi välttyä, kun on tänne kerran syntynyt. Omaa kuolevaisuuttaan on ihmisten vain niin vaikea hyväksyä, että sitten sitä keksitään vaikka mitä keinoja, että henki pihisisi mahdollisimman kauan. Silti elämä on lyhyt, kuin lapsella paita, ei siitä mihinkään pääse, vuosi-pari sinne tai tänne.

Kysyjän kommentti

Perusteltu ja ilmeisen harkittu vastaus. Pitkää ikää ja terveitä elinpäiviä joka tapauksessa!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 07.05.2009 - 12:01

Minä uskon vahvasti siihen että päiväni on etukäteen luetut. Ei niihin vaikuta elänkö niin tai näin. Terveempänä voin pysyä elämällä terveellistä elämää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 12:11

Siis olen juonut punaviiniä muutaman litran vuoteen,kyllä se on pitentänyt elämääni jonkinverran,varsinkin kun pääsin ohitusleikkaukseen ilman infarktia.Lääkäri sanoi kun olin lähdössä kotiin sairaalasta.Mitenkä se näin meni olet käynyt ohituksessa ja lähdössä kotiin etkä milloinkaan saanut kohtausta.Ollut tupakoimatta koko iän.

Lisätty: 07.05.2009 - 12:12

Se on kyllä höpöhöpö juttu kukaan ei määrää kenenkään elin päiviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 12:13

Eiköhän tosiaankin ole nuo päivät jo luetut, mutta tilannetta voi helpottaa jos katsoo mitä suuhunsa pistää ja jättää ne turhat lisät pois jotka pahentaa tilannetta, kuin rasvat ja savut sekä liiat alkoholit.
Lenkilläkin käy ja pitää itsensä liikkeellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 12:15

Aikansa on kullakin.Ei siihen voi vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 12:34

Aion nauraa paljon, nauruhan pidentää ikää. Yritän edes hymyillä, nytkin aurinko paistaa eikä ole kiire minnekään. Taidan käydä kaupassa, kunhan ehdin tältä napsuttelultani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 12:38

Uskolla

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.05.2009 - 12:42

tietysti liikun, syön edes suht terveellisesti ja ainakin yritän lopettaa sauhuttelun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 12:49

kyllä minun kohdallani tuli paljon elinpäiviä lisää kun muutin pois suomesta,siinä neuvo kaikille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.05.2009 - 12:59

Terveillä elämäntavoilla saattaa pysyä kauemmin hengissä. Mutta viiniä en ala lipittämään sen takia, että eläisin kauemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 13:05

Minä olen yrittänyt olla terveenä, mutta minulla on kurkku kipeänä :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 13:13

en mä mieti tuollaista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.05.2009 - 13:45

Kun jättää alkoholin nauttimatta, niin se takuuvarmasti pidentää elinikää huomattavasti enemmän kuin viinin litkiminen.Ja sitten vielä on täysissä järjissään niinäkin pitkittyneinä päivinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 13:50

En aio pidentää sitä mitenkään, uskon myös että kun lähdetään niin sitten lähdetään.
Sama vaikka olisi juotu viiniä tai maitoa pari karahvia päivässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 14:31

terveillä elämäntavoilla.. pitää itsenäs koht hoikkana, ei tupakkiaä, viiniä sopivasti ja oikeita lisäravinteita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 15:03

Kyllä minulla on määrätyt elivuodet ei niitä millään voi pidentää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 15:15

lyhentämiseen on tarjolla huomattavasti enemmän konsteja (niitäkään en aio aktiivisesti käyttää),
kaikkea kohtuudella, eiköhän niillä eväillä pärjää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 21:18

Hyvät geenit, niillä pärjää pitkälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 22:48

eihän sitä voi tietää jos huomenna joku onnettomuus sattuu ja menehtyy, vaikka ois kuinka viiniä litkiny...