Pitäisikö tämä F-securita ampua kuuhun kun tämä jumitti koko koneen,mitään ohjelmaa ei saa auki,Tännekkin pääsin oveluutta hyväksi

Käyttäen,paikallistin sen ohjelman,siinä luki estä,mutta sitä ruksia ei millään saanut sirrettyä salli ,paikkaan.

Avainsanat: f-securita

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.05.2009 - 12:50

Tuota noin, älä vielä ammu! Tutkitaan ennen kuin hutkitaan?

Viruntentorjunta ja/tai käytössäsi oleva palomuuri on toiminut aivan oikein ja Sinun turvallisuuttasi ajatellen. Kun F-Secure havaitsee konellesi tunkeutuvan ohjelman, jonka tarkoituksena on ottaa tietokoneesi omaan käyttöönsä. Huom! Ei sinun! Kun vastaat "salli" ( voi kysyä muutaman varmistuksen, että käyttäjä on aivan varma eikä esimerkiksi painanut vahingossa "enteriä". vieras palvelin ottaa koneesi täysi käyttöösi ja voi halutessaan vaikka tuhota tai varastaa kaikki tärkeimmät tietosi koneeltasi. Et voi tehdä asialle mitään! Vierasohjelma voi heittäytyä niin ikäväsi kumppaniksi sinulle, että ei salli sinun edes sammuttaa konettasi vaan käynnistää sen aina vaan uudelleen. Olet varmaankin ottanut virtajohdon pois seinästä ja samoin modeemisi irti seinästä. Muuten et kertakaikkiaan pääse eteenpäin. Nyt sitten käynnistät tiekoneesi ja sinun on yritettävä F-Securen avulla siivota koneesi tai pahimmassa tapauksessa, jos tietosi eivät riitä vietävä se huoltoon tai kutsuttava ammattimies avuksi. Mutta kokeile kaikkia vaihtoehtoja, modeemi pois/modeemi kiinni tietsikan käynnistämistä. Jos tietokone käynnistyy nettiyhteyden ollessa "päällä" ensimmäinen tehtäväsi on ajaa virustentarkistus/päivitys läpi koko koneellesi ja poistaa mahdolliset virukset.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 06.05.2009 - 11:44

Ota avast, niin ei ole minkäänlaisia ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.05.2009 - 11:46

Et vain osaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 16:10

minä ammuin sen kuuhun jo 10v sitten

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 16:11

Ei kannata mulla on F-Secure se toimii mulla iha hyvin. Paina salli tai estä. Sun pitää ensiksi opetella käyttää sitä tai koneessa on jotain vikaa. Sun kannattaa tarkastella, kun minulla oli avast nii mulla meni kone ihan rikki enkä päässy enään koneelle, niin mun piti laittaa tää F- Secure, niin hyvin toimii ja tää on siitä hyvä, kun se ilmottaa viruksista ja sellasista. Kannattaa lukee ohjeet TARKEMMIN! niin opit. Mun kamulla oli samanlainen juttu se luki ohjeet tarkemmin. Se teki niin miten siinä käskettiin, mutta sitten myöhemmin sille selkis, että ei F-Secure ollu mitään vikaa vaan konees. Sillä oli konees jotain häikkää. Se käytti sitä korjaamolla, niin sitku mun kamulla oli se kone kotona korjattuna. Niin se koitti uudestaan sitä F-Secure, niin sillä hyvin toimi kone ja kans se F-Secure toimi kans. Kannattaa kattoo onko tietokoneessa häikkää ja lukia ohjeet tarkemin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 18:58

itselläni se oli hieman liian pikkutarkka, koneen avaaminenkin kesti todella kauan. Vaihdoin tuohon Avast! suojaan joka on ilmainen. Avastin voi ladata joko aina uudelleen 2kk välein tai suorittaa rekisteröinti 2kk käytön jälkeen, silloin saa koodin sähköpostiin ja se on voimassa 14 kuukautta ja senkin jälkeen taas 14 kk kun pyytää uuden koodin.
Tuosta sen voi ladata ja ihan suomenkielellä jos haluaa...
www.avast.com/eng/download-a...-home.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 00:48

Avastilla niitä haittaohjelmia vasta tuleekin, jos yleensä on tullakseen.
Mitä kevyempi virustorjunta, sitä helpompi se on kiertää.
Minulla on ollut F-Secure ainakin kymmenen vuotta, eikä turhia hälytyksiä ole tullut.
Yksikään virus ei liioin ole päässyt läpi.
Kyllä se vika on jossain muualla, kuin F-Securessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 10:57

Vaihda Nortonin 2009 ohjelma.On hyvä ja kevyt.