Pitääkö Maltalle matkustaessa olla viisumi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 05.05.2009 - 21:08

Suomen kansalainen tarvitsee Maltalle matkustusasiakirjaksi voimassa olevan passin tai 1.3.1999 jälkeen myönnetyn henkilökortin.Muiden maiden kansalaisten on tarkistettava viisumikäytäntö Maltan suurlähetystöstä.Embassy of The Republic of Malta: Amaliegade 8, 2nd fl., 1256 Copenhagen. Puh. +45-3315 3090, Fax: +45-3315 3091, E-mail: [email protected]

Aurinkomatkojen sivulta löysin tuollaisen tiedon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.05.2009 - 21:07

ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 21:15

et viisumia , mutta passin tai henkilökorttin.. eu maihin ei tarvita viisumia, mutta venäjälle kylläkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 21:48

Mutta jos et ole Suomen kansalainen,kysele Idan linkin mukaan Maltan suurlähetystöstä Tanskasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 23:00

Maltahan toki! Ettei vain vastaukset olis Val(l)etta?
En ainakaan vuosi sitten viisumia tarvinnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 23:01

EU:ssa on 22 jäsenvaltiota, joiden välillä ei enää tehdä rajatarkastuksia. Tämä on EU-lainsäädäntöön kuuluvan, niin sanotun Schengen-säännöstön ansiota. Schengen-sääntöjen mukaan kaikki EU-maiden väliset rajatarkastukset poistetaan, mutta valvontaa ulkorajoilla tehostetaan ja luodaan yhteinen viisumipolitiikka. Schengenin sopimusta soveltavat täysimääräisesti Alankomaat, Belgia, Espanja, Italia, Itävalta, Kreikka, Latvia, Liettua, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Suomi, Tanska, Tšekki, Unkari ja Viro (mutta eivät Irlanti ja Yhdistynyt kuningaskunta) sekä Islanti, Norja ja Sveitsi (jotka eivät ole EU-maita). Sveitsi on tuorein Schengenin sopimukseen liittynyt maa. Se avasi maarajansa vuoden 2008 lopussa ja ilmarajojen odotetaan avautuvan 29.3.2009.

Kypros, joka liittyi EU:hun vuonna 2004, sekä Bulgaria ja Romania, jotka liittyivät vuonna 2007, eivät vielä sovella Schengenin sopimusta käytännössä. Matkustettaessa näihin maihin taikka Irlantiin tai Yhdistyneeseen kuningaskuntaan on oltava voimassa oleva passi tai henkilökortti.
EU:n ulkorajaa ylitettäessä eli EU:hun tultaessa tai sieltä poistuttaessa tarvitaan aina voimassa oleva passi tai henkilökortti.

EU:n alueella matkustettaessa on paras pitää aina mukana voimassa oleva passi tai henkilökortti, sillä matkustajaa voidaan vaatia todistamaan henkilöllisyytensä. EU-maiden väliset rajatarkastukset voidaan palauttaa määräajaksi, jos yleinen järjestys tai kansallinen turvallisuus sitä edellyttää.

Mukana matkustavilla lapsilla on oltava oma passi tai henkilökortti tai heistä on oltava merkintä aikuisen passissa.

Voimassa olevien sopimusten perusteella Islannin, Liechtensteinin, Norjan ja Sveitsin kansalaisia kohdellaan samalla tavalla kuin EU-kansalaisia, ja he voivat matkustaa EU:ssa henkilökortin tai passin turvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 09:37

Ei pidä.Malta on upea paikka,aika pieni ja kallis.Mutta sielä on todella halpaa kierrellä paikkoja linja-autolla ja nähdä kaikki mahdollinen viikossa.Ruokapaikat ovat tasokkaita ja niitä on paljon.Tulen tekemään vielä uuden Maltan matkan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.05.2009 - 13:56

Ei todellakaan tarvi viisumia.