miten demetiaa voidaan hoitaa lääkkeillä entä itse hoidon mahdollisuudet?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.05.2009 - 09:16

Ei mitenkään. Se on sairaus joka etenee vääjäämättä.Hoitokeinoina on lähinnä vakaa elämä samoissa totutuissa olosuhteissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.05.2009 - 09:23

Tuoltakin saat tietoa dementiasta.

Lähteet:
www.poliklinikka.fi/?id=9313...ge=6700365

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 10:01

Itsehoitona terveelinen ruokavalio,runsaasti siemeniä ja pähkinöitä sisltävä(myös muuta "aivo ruokaa").
Vakaat olot ja aivo jumppaa,ristikoiden täyttöä,palapelejä ja muita vastaavia.
Lääkitys selviää lääkärin luona,on etsittävä hyvä lääkäri,joka ottaa potilaan kokonaisvaltaisesti huomioon,eikä käytä metoodia:oreiden mukainen hoito.
Kaikki tämä kuitenkin vain hidastaa taudin etenemistä,mutta mahdollistaa ihmisarvoisen elämän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.05.2009 - 10:13

Se taitaa olla jonkunlainen "aivojen rappeutumasairaus" joten parantaa sitä ei voi. Eikä kuulemani mukaan lääkityskään pikälle auta, mutta sen kanssa on vaan totuttava elämään. Ei taida potilaalle olla läheskään yhtä vaikeaa kuin lähiomaisille. En tiedä taudista paljon mitään, joten vastaukseni on tällaista mutu-tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 11:47

Dementiaa ei voida hoitaa,mutta sen pahenemista voidaan pitkittää määrätyillä lääkkeillä.Dementikolle kaikki tutut ja totutut tavat ovat tärkeitä.Se kuuluu siihen itsehoitoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 13:43

Parasta ennaltaehkäisyä on aktiivinen elämä. Kun dementia on tullut, ei sitä voida parantaa.