Minne on hyvät tavat ja toisen työn kunnioitus kadonneet?Esim.olimme ystävien kanssa myöhemmin iltapvllä ravintolassa syömässä,

olipa eräässä pöydässä nainen itsekseen syömässä ja samalla puhui kännykkään ja pisteli ruokaa suuhun.Paheksun suuresti,OK kotona,mutta en suvaitse ravintolassa,jossa joku on tehnyt työnsä ja valmistanut ruokaa,sulle.Mitä mieltä vastaavasta käytöksestä,halveksuntaako toisen työtä kohtaan?

Lisätty: 03.05.2009 - 17:28

Vielä lisäys,ei ollut puheluun vastaus eli nopea case vaan pidempiaikaista jutustelua...
Ky.rafla ei ollut hieno,nepalilainen paikka,aika 18 ennen yhtä konserttia.

Lisätty: 03.05.2009 - 19:18

NImim.anonyymi,en ole vetänyt herneitä nenään,vaan kyselen hyvien tapojen perään;onko niitä tai ei?

Avainsanat: hyvät tavat työn kunnoitus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 03.05.2009 - 17:35

Riippuu täysin kuinka hieno ravintola kyseessä.
Meneppäs johonkin pikaruokaravintolaan niin huomaat mitä se käytös sitten taas siellä on.
ei arvosteta pätkääkään esm mäkkärintyöntekijöiden "luomuksia."
Toisaalta mitä väliä puhutko yksin puhelimeen vai seurueen kanssa.
ääntä lähtee jokatapauksessa.
Pitäisikö yleisillä paikoilla kieltää ihmisten puhuminen täysin..kännykkään tai kaverille..? Ei hyvä juttu minusta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.05.2009 - 17:39

En hyväksy tätä nykyistä kännykkä käyttäytymistä ollenkaan.
Ihmisillä ei ole minkäänlaisia tapoja !!
Kännykkään puhutaan missä tahansa ja kovalla äänellä.
Ei voisi vähempää kiinnostaa kuunnella toisen puhelua.
Voisi hieman ottaa huomioon kanssaihmiset.
Myös minä PAHEKSUN SUURESTI, ihan karvat nousee pystyyn !!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 17:46

ei mua haittaisi yhtään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 17:46

Jos olen syömässä on ihan sama onko paikka yhden vai yhdeksän tähden paikka, puhelin on aina äänettömällä. Yleensä en vastaa tai jos vastaan niin kerron että olen syömässä, soitan tunnin päästä, terve. Kyllä kotonakin pitää olla ruokarauha, harvoin on niin tärkeää asiaa kellään ettei voi sitä kertoa hieman myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.05.2009 - 17:57

On sitä tullut opittua että ruokailu on hiljainen ja harras hetki. Ei pöydässä mesota eikä ruualla pelleillä. Siksi en ymmärrä myöskään. Mutta meitä on moneksi ja osa jää vielä asemallekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 18:00

Minuakaan ei kiinnosta pätkääkään kuunnella kenenkään puheluita,itselläni kännykkä hiljasella,jos menemme ulos syömään,sitä tapahtuu kyllä harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 19:04

vois sitä ajatella kanssaihmisiään sen verran , että ei puihuis puhelimella ruokaillessa, miten siitä ruuasta edes nauttii jos kailottaa kännyyn ...ihmettelee hän, joka ei edes ota kännyä mukaan, kun menee ruokailemaan...ei edes kotioloissa kailota , vaan soittelee takaisin, kun on ruokansa syönyt....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.05.2009 - 19:16

Minusta ihan ymmärrettävää, jos on yksin eikä paikka ole mikään hieno. Samahan se on puhuuko puhelimeen tai ihmiselle siinä vieressä. Eikai tuollaisesta voi herneitä nenään vetää. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.05.2009 - 19:24

Meissä on vielä paljon täysiä moukkia, näkeehän sen jo tuosta ryyppäämisestä jä känniörinästä.
Näkyy terasseilla olevan ruuhkaa ,joten uunoja riittänee....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.05.2009 - 19:39

En hyväksy puhumista ruokaillessa. Ja miksi yleensä pitää ravintolassa olla puhelin mukana. Voi herran pieksut, eihän sitä raahattu lankapuhelintakaan mukaan kun kotoa lähdettiin. Eikä kukaan ole niin tärkeä ja korvaamaton, että pitää ruokaillessakin puhua. Typerää ja huonoa käytöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 19:50

Japp on kaksi eri asiaa puhua puhelimeen ja sitten syödä. Kumpaakaan ei voi tehdä samaan aikaan.
Paras kun puhuu puhelun loppuun ja sitten aloittaa syömisen, tai jättää puhelun myöhemmäksi ja syö ensin.
On soveliasta että puhutaan jälkeenpäin, sillä ruokakin voli jäähtyä ja ei olekkaan enään niin maittavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 07:30

Mua ei haittaa,jos juttelee kännykkään niitä näitä ihan normaalilla äänellä,jos kailottaa niin sitten kyllä luon paheksuvia katseita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 08:40

Ai onko suomessa koskaan ollut hyviä tapoja,Joskus 35 vuotta sitten kun kävin ulkomailla ensikerran ,sitten kun tulin takaisin huomasin ,ettei täällä suomessa ole mitään tapoja ihmisillä.Käsitys pysynyt näihin päiviin saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 09:48

Ravintola käyttäytyminen ja toisen työn kunnioittaminen opitaan kotoa,sitä ei kaikille ole opetettu.On paljon vanhempia,jotka eivät vie lapsiaan muihin kuin pikaruokaloihin.Ei silloin aikuisenakaan osaa asianmukaista käytöstä.
Työn kunnioitus on asia joka siirtyy suoraan vanhemmilta lapsille(tai sen puuttuminen).
Kännykkä kultuuri on vielä tosi uusi asia,vasta yksi sukupolvi on pitänyt kännykkää aina mukana,miten se muodostuu riippuu ihan näistä nuorista vanhemmista.
Jää nähtäväksi tuleeko siihen tapoja vaiko eikö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 10:19

Aika suurella osalla kansasta on käytöstavat hakusessa, ihmettelen mistä johtuu. Kanssaihmisiä ei oteta huomioon lainkaan, ihan kuin olisivat ainoita maailmassa tai ainakin siellä missä milloinkin liikkuvat.
Itselleni on tullut tapa huomauttaa (joskus) törkeästä käytöksestä. Kännykkään puhuminen ravintolassa... itselle ei tulisi mieleenkään. Tosin sitä ei kovin usein tapahdu ainakaan niissä paikoissa missä käyn. Mäkkäriä ja pikaruokapaikkaa en kyllä ravintolaksi edes laske... siellä nyt varmaan on jos jonkinlaista tyyppiä... mutta ymmärrän että aloittaja ei ollu mäkkärissä vaan ihan oikeassa ravintolassa. Ravintola kuin ravintola, ei siinä hienosuaste merkkaa, kaikille täytyy ruokarauha suoda.
Esim. Ranskassa on kännykkään puhuminen yleisellä paikalla kielletty eikä sitä näe muuallakaan.
Suomessa ollaan kait niin juntteja että ymmärrys puutuu tuostakin.

Lisätty: 04.05.2009 - 10:23

Ajatelkaa, jos ravintolassa on 20 asiaskasta ja kaikki yhtä pönttöjä, eli vaikka puolet huutaa kännykkäänsä, kyllä siinä aikamoinen meteli on.
Ne jotka eivät pidä tuota pahana, ovat itse juuri niitä kailottajia.
Helsingissä oli viime syksynä kampanja "Älä kailota", tuntuu että se puri eli esim. raitsikoissa höpöttäminen on vähentynyt huomattavasti. Jos jossain lähiseudulla joku puhuu typeryyksiä kännykkään, vaihdan paikkaa jos mahdollista, ei niitä tyhmiä juttuja jaksa kuunnella..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 12:06

Valitettavasti kaikki eivät osaa/välitä käytöstavoista.Erittäin huolestuttava ilmiö.