Jatketaampa hieman Tuulikin aiheesta. Kuka tietää mitä nimitystä meistä suomalaisista käytetään, muutakin kuin finski ja finne?!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.05.2009 - 19:42

Finnjävel ja poro on naapureiden haukkuma nimet.
Appiukkokin katsoi kaksikuukautta ja mietti olenko poro, vai en ja sitten loppujen lopuksi tuli vastaus, että en ole poro.
Ruotsissa sai muutaman kerran kuulla sanan finnjävel, mutta eipä pahemmin haitannu, kun antoi niille kuulla missä se kaappi seisoo loppujen lopuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 03.05.2009 - 17:21

finni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 17:23

Eikös me poroja olla,lahden eteläpuolella??Ruotsin puolella "en finne igen";ennen vanhaan ainaskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 17:43

Tallinnassa puhutaan poroista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 18:07

Jossai sanotaan,kait ruotsissa fin jeeveli,mitä sitten tarkoittaneenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 19:06

finski ja poro olen kuullut...meittii sanottavan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.05.2009 - 19:34

Jotkut sanoo meistä tsuhna. Taitaa tulla tuolta itärajan takaa se sana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 20:58

Jos muutat pohjois-Norjaan, olet kveeni. Finn tarkoittaa siellä saamelaista (ent. lapppalainen), esimerkiksi Finnmark = Saamen maa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 10:03

Siis missä? En henkilökohtaisesti pidä haukkumanimistä ja eiköhän tuo poro virolaisten käyttämänä ole jo poistunut haukkumanimenä... mutta toisaalta en piittaa siitä miksi esim. ryssät meitä haukkuvat...
Voin vain todeta että kunnon suomalainen (joka osaa kileiä) on huomattavasti toivotumpi vieras Euroopan missä maassa tahansa kuin virolainen tai ryssä.

Lisätty: 04.05.2009 - 13:37

...osaa kieliä... eli korjaus...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 12:09

Suomalainen henkilö on yksi halutuimmista työntekijöistä ulkomailla.Haukkumanimistä en tiedä mitään.