Mitä teet, kun näet irti päässeen koiran jolkottelemassa ilman omistajaa ?

Otin tänään talteen kaksi koiraa juoksentelmasta, sidoin ne kiinni ja ilmoitin hätäkeskukseen. Sieltä ilmoittavat yhteystietoni koirista ilmoitukseen tehneelle omistajalle, joka haki koirat takaisin kotiin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.05.2009 - 23:33

Mä houkuttelisin ne luo ja toisin kotiini. Sitt varmistaisin että niillä on varmasti kaikki hyvin ja soittaisin poliisille tai eläinsuojeluyhdistykseen.
Sä teit hienosti ku pelastit ne, sitä ei tiedä mitä olisi tapahtunut :/

Kysyjän kommentti

Kaikki koirat ovat jonkun kotikoiria. Kyllä ne voi kutsua luokseen ja ottaa kiinni, ne ovat tottuneet ihmisten kohtelevan niin. Koiria on suojeltava ihmisen käyttäytymiseltä, autoilta, junilta tms. Toivottavasti mahdollisimman moni ottaisi koiran kiinni ja ilmoittaisi hätäkeskukseen. Näin toimiessa koirat pääsisivät takaisin omaan kotiin perheensä luo.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.05.2009 - 23:22

Millaisia koiria oli? hyvä et otit taltee ite tekisin samoin ja toivoisin muittenki tekevät jos omat koirat joskus karkuteille lähtee, ettei sattuis mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 23:31

en mitään.. se omistaja voi olla jossain kauempana tai jotain..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.05.2009 - 23:51

En mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 00:44

<ilmoitan eläinsuojelu yhdistykseen, he tarkistaa mikrosirut ja pelit. <Pienempänä vein aina kotiin, nyt ei enää voi ku oon aikuinen :((((((((((.Ompa tympeetä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 01:12

Ottaisin kiinni ja ilmoittaisin hätäkeskukseen ja niin olen myös muutaman kerran tehnyt ja omistajat ovat olleet kiitollisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 01:28

Pienen tai kiltin koiran ottaisin kiinni ja tekisin, niinkuin Petrus sanoi. Mutta isomman koiran kanssa olisi hieman toisin, sillä siinä voi käydä toisinpäin ja se ajaisi pian minua takaa. Se soitto varmaan olisi hyvä ja joskus on ainakin Lahdessa paikallisradion kautta saatu koiria kiinni, kun omistaja on saanut vihjettä lemmikkinsä liikkeistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 01:55

Yritän varoa sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 02:03

seuraisin koiran käyttäytymistä ensin,toimet sitten sen mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 05:59

Minä ottaisin kiinni ja soittaisin poliisille, ne veisivät sen eläinhoitolaan ja sieltä yrittävät omistajaa tavoitella. Olen kissoja pyydystellyt eläinhoitolan häkeillä ja vienyt sinne ja omistaja saa sieltä noutaa , tiedän siitä että on eksynyt kissa kun ovat likaisia ja nälkäisiä ja useamman päivän lähistöllä ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 07:21

Kateltais Vilman kanssa ikkunasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 09:02

En uskaltaisi tehdä mitään,pelkään vieraita koiria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 09:32

Eipä täällä paljon viitsi käydä koiriin käsiksi ja paras antaa mennä vain vapaana, suomessa on toinen asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 09:59

Pysyttelisin mahdollisimman näkymättömänä. Pahimmassa tapauksessa kääntyisin toiseen suuntaan. Pelkään vieraita koiria. Tutun veisin sen omaan kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 10:28

En mitään.Mutta jos se jolkottelee pidemmän aikaa,soitan eläinsuojeluvalvojalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 10:50

Seuraisin tilannetta,voihan olla omalla ilta/päivälenkillään ja kotiin päin menossa.Kaikkihan riippuu koiran käyttäytymisestä,saattaa olla vaikka paukkuarka pelästyksissään oleva.Onneksi täällä kaupungissa törmää aniharvoin yksin jolkotteleviin koiriin,toista varmaan esim.omakotialueella tai maastossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.05.2009 - 11:17

Meidän kylällä aika harvoin juoksentelee irtokoiria. Pari on, mutta niiden talot tiedetään ja tiedetään myös että routa porsaan kotiin ajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 11:31

Jos ovat lutukoita, tsiikaan kaulapannan onko tietoja ja ilmoitan, jos ei o tietoja saa konstaapeli viedä koiratarhalle. Oma hauva välillä kiskasee pään kaulapannan läpi jos kovasti säikähtää esim lipun liehumista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 15:01

Yrittäisin ottaa sen kiinni ja katsoa onko sen kaulapannassa osoitetta tai puhelinnumeroa mihin voi soittaa jos vaikka koira katoaa tai karkaa. me olemme kerran niin tehneetkin ja löytäneet koiran takaisin kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.05.2009 - 17:26

En yleensä kyllä tee mittään. tänäänkin joku pikkukoira vaelteli tuola pihalla yksikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 09:44

en mitään tai ehkä hiipailisin pikaisesti kotiin koska luultavasti mulla ois oma koira mukana ja mun tuurilla irrallaan oleva on urospuolinen. täs meidän kulmillahan se "raatelija-koirakin" pyöri. silloin pysyttiin visusti sisällä. ei se ketään raadellu vaan alisti kaikki tiellensä tulleet urospuoleiset koirat koska sillä oli juoksuaika.
se vaan näytti pelottavalta kun näki sen alistamisen/riepottelun ja irrallaan oleva koira oli aikalailla suden näköinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 18:09

Viimevuonna sattui tapaus; autotiellä vastaan juoksi koira väsyneenä, antoi ottaa helposti kiinni, otin kyytiin ja vein eläinsuojeluyhdistykselle...omistaja löytyi samalla viikolla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 18:54

Jos omistajaa ei näy, yrittäisin houkutella koiran luokseni. Kytkisin koiran ja ilmoittaisin hälytyskeskuksen kautta poliisille, Poliisit ovat useasti hakeneet irtokoiran tai he ovat pyytäneet kiire aikana toimittamaan koiran esim. paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen hoteisiin. Olen useasti toiminut näin.