näinkö meitä taas pelotellaan sikainfulenssalla,aina on ollut ja tulee olemaan flunsaa ja aina joku heikompi kuolee. kuluvalla vii

kuluvalla viikolla kuoli jossain afrikan maasssa 2000 ihmistä aivokalvontulehdukseen oliko media kiinnostunut asiasta.yhtä jonninjoutavaa porua kuin lintuinfulenssa .

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.05.2009 - 21:16

Kissanaisen kans samoil poluil, et liikaa lietsottiin asiasta, mut napsulaisil oli/on realiteetti hanskassa tässäkin asiassa....., toki on hyvä, et asiallisesti tiedotetaan ko. laisista asioista, jotta osaa varautua/ennaltaehkäistä, jos sellaiseen on tarvetta..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.05.2009 - 20:41

oon aika samaa mieltä sun kanssa... turhaan panikoidaan.. sen näkee sitten mitä tapahtuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.05.2009 - 20:51

Turhaahan se on ,kun kuollaanhan me kuitenkin. Miksi ylipäätään mitään lääkkeitä kehitetään ihan turhaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.05.2009 - 20:58

Alusta astihan tässä on yritetty selittää, ettei syytä paniikkiin. Täällä napsussa melkein kaikki olleet sitä mieltä, että odotellaan ja katsotaan, eikä panikoida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 21:31

On sekin kyllä hyväasia,että tosta sikainffulenssasta on tiedotettu,on jokaisen oma asia alkaako panikoimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 21:41

Siintä pidetään liian suurta kohua. Jos se tulee sitte pitää alkaa suojautumaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 21:43

Neljännentoista kerran, ei aihetta koko kansan paniikkiin,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 22:04

Ja viidennentoista kerran sain tänään kuulla uutisissa, että jo todetut tapaukset ovat suurimmaksi osaksi olleet lieviä ja liioiteltuja. Että se siitä luokitus 5 paniikista. Voisi olla parempi, että kaikkea ei sittenkään tuotaisi heti ihmisten ilmoille, ennen kuin asia on tutkittu. Heikkohermoisimmat voivat menettää yöunensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 22:46

No ihmisparkaa aina pitää jollakin tavalla peloitella ja uhkailla, mutta nää on kaikki odotettavia asioita. Mullakin on vielä sellaisen kotimatka edessä ja pitää varmaankin tehdä välilaskuja parikin kertaa, eli riski vain suurenee, mutta tuurilla ne suuretkin laivat seilaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 22:55

Onhan se hyvä, että tiedotetaan. Varotoimiin on jo ryhdytty, ehkä ne ovat estäneet useampien kuolintapausten syntymisen. On varsin terveellistä muistuttaa aika ajoin ihmisiä puhtaudesta ja siitä, miten tartuntataudit leviävät. Aivastelut pois toisten ihmisten suunnasta, nenäliina käteen kun yskittää, käsipesu aina ennen ruokailua, sairaana pysytään kotona. Toivon, että influenssa saadaan kuriin, sen leviäminen tulisi kalliiksi kaikille kansantalouksille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 01:57

Hysteriiaa lietsotaan ja medialla on siinäkin sitten pelottelun varjolla rahastuksen paikka, kun saadaan taas juorulehtiä kaupaksi. Toisen kuolema on toisen palkka, niinhän se on aina ollut ja tulee myös olemaan. Muuten jos sikainfulenssa olisi tänne jo todella tullut niin ensimmäisiä rokote eriä olisi tullut vasta aikaisintaan kahden viikon kuluttua, mikä jo kertoo, että ei terveysviranomaiset oikeasti tänne mitään epidemia aaltoa odottaneet, vaan yksittäistapauksia pelkästään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 10:32

Saadaan mahtavia uutisotsikoita ja ihmisiä peloitellaan ilman sen kummempaa todistetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 10:59

Päivän HS kirjoittu ulkomaansivulla Meksikon tilanteesta,kuinka maa on hiljentynyt ja turismi kauttaaltaan kuollut.
Hyvä,että todettu influenssa aiheuttaa lievempiä muotoja,kaikki tämä vaan tapahtuu aikana,jolloin informaatio leviää.vrt.-60-80lukujen vastaavia influenssa-epidemioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.05.2009 - 11:11

Voi hyvänen aika. Niin kauan kun minä tämän pienen elämäni aikana muistan meitä on peloteltu milloin mistäkin. Ja vähän ajan päästä kumottu. Parempi kuin vain odotellaan ja katsotaan mitä tuleman pitää turhaa panikoimatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 11:41

Aina voi miettiä, että kuka hyötyy kyseisestä vouhotuksesta?!
Edellisen kerran, kun oli lintuflunssa.Puhuttiin tamiflu lääkkeestä.
Patentin omistaja oli aluksi sattumoisin Donald Rumsfeld. Hän teki hyvät kaupat patentista!
Sittemmin on todettu, ettei se auta lintuflunssaan. Korkeintaan hiukan lieventää tavallisen flunssan oireita.....
Ettei vaan, jollakin amerikkalaisella lääketehtaalla olisi sormet pelissä.....??? Ainakin pölysuojien ja kertakäyttömaskien valmistajilla on kissan päivät. ;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.05.2009 - 17:28

Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
Afrikassa esm kuolee jengiä, ketään ei kiinnosta.
Siksi minua ei esm wtc iskut jaksanut hirveästi kiinnostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 20:33

Voisis häijysti tokasta tässä että ; luonto harventaa.
ehkä näin ehkä ei. ylenpalttinen lääkkeiden syönti joka pikku vaivaan pistää luontoäidin mielikuvituksen koville kun pitää löytää taas uusi versio jostaan pöpöstä. ohhoh.
kuten edellä sanottu. jos niin pirusti pelkää pysytelkää kotona, kaikki täältä joskus lähdetään.