Oletko viherpeukalo??

Kevät pitkällä ja kukkapenkit kaipaavat auttajaa...

Avainsanat: viherpeukalo puutarha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.05.2009 - 16:50

aarin takapihalla pärjään kun ohjeistus ja työnjohto ovat hyvät ..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.05.2009 - 12:52

Olen totta tosiaan, se on minulle erittäin hyvä harrastus, veit sanat suusta. Tosiaan se on melkein intohimoni.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 13:00

No en ehkä ihan vaikka eilen rakensin takapihalle koiralleni aidan ulkoilua varten ja itse olen kyllä tontilleni ( 2 000 neliötä) istuttanut kaikki taimet ja tehnyt nurmikot ja laatoitukset, mm. kahdella suihkulähteellä varustettuna. Annan mielelläni neuvoja, jos tarve niin vaatii?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 13:17

En ole. Kyllähän noita penkkejä pitää tietty rapsuttaa, mutta vasta sitten, kun sen aika on. Meillä on vielä takapihalla lunta, ettei oikein vielä voi rapsutella. Laittelen kyllä sitten uusia kukkia, mutta ostan ne puutarhalta joka kesä. Olen luopunut lähes kaikista perennoista. Valtasivat koko meidän pienen takapihamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.05.2009 - 13:31

Olisin, jos olisi puutarha. Nyt tyydyn katselemaan toisten puutarhoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 13:50

Olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 14:22

Kyllä jossain määrin, jos se vain on mahdollista niin jotain on laitettava kasvamaan, yleensä yrttejä ja muita syötäviä rehuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 15:10

Ei oo puutarhaa:((((((((((((((((((((((((((

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 15:56

Taidan olla, ainakin multaa on keväisin, kesäisin ja syksyisin aina kynsien alla, vaikka kuinka käyttäisin kynsiharjaa. Odotan innolla roudan sulamista, että pääsen maata muokkaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 17:03

Luulisin olevani,ainakin perennat ja sipulikasvit on mun favoriitteja,kiva seurata toissa syksynä maahan laitettujen tulppaanien nousua ja miten ovat levinneet!!
Perennat ovat myös viihtyneet,vaikka maa on köyhää,kuivaa ja paikka aurinkoinen.
Omassa hoidossa vain pitkähkö kukkapenkki ikkunan edessä,mutta sitä on kiva myllätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 17:13

sisäkasveja kasvattelen ja parvekkeelle esikasvatan köynnösjuttuja, tykkään ja hyvin voivat kasvitkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 17:47

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 18:29

Kyllä minä olen ulkokukkasia saanut hyvin menestymään , mutta sisällä minä opetan kasvini uimaan ja ne kuolevat pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.05.2009 - 18:54

Viherpeukaloista ei tietoakaan, ennemminkin ne ovat mustapeukalot aina kun jotain puuhastelen. Minä rakastan kaikkea kaunista ympärilläni ja yritän sitä joka kevät saada aikaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 21:33

Kyllä yritän olla viherpeukalo. On kukkaset ja juurekset hyvin kasvaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 22:02

En kyllä sanos että olisin mikään viherpeukalo. vaikka yrittäskin niin ei tahdo tepsiä muhun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 22:16

En tiedä olenko mutta kiinnostus on kova. Heti keväällä vetää luonto kohti kesämökkiä ja kupsutus alkaa. Nytkin piti saada jo pääsiäisenä orvokit parvekkeelle, että sai niitä hoitaa ennen kuin kasvimaalle pääsee. Ihanaa ja rentouttavaa puuhaa!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 11:51

Päivittäin on multaa kynnen alla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 17:26

en ;(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 17:43

En ole, mutta täytyisi rueta opettelemaan. On nimittäin tuota lääniä 6000 neliötä, joten jonkunlainen
viherpeukalo olisi tarpeen ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 18:10

Rakastan puutarhan hoitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.05.2009 - 19:26

Olen. aika kova sellainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 19:42

Tykkäisin kyllä kovasti olla,mutta se puutarha puuttuu.Pitää tyytyä istuttelemaan kukkasia parvekelaatikoihin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 14:34

En ole jos sillä tarkoitetaan sitä että intohimoisesti tonkii pihalla ja puutarhassa.
Maalle olemme laittaneet ns. itsehoituvan pihan eli kasvit ovat joko perennoita tai muita monivuotisia kasveja jotka lisääntyvät itsestään siemenistä. Tietysti tuollainenkin kasvusto jonkinlaista hoitoa tarvitsee eli lähinnä siistimistä.
Niin ja sipulikar´sveja olen laittanut, rakastan keväisiä tulppaaneita ja narsisseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 18:06

Olen... pitää varmaan ostaa naapurilta lisää maata...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 18:58

Olen ehdottomasti. Puutarha ja yleensäkin ulkona oleminen tuo kiireisen työn vastapainoksi ihanaa rauhaa ja tyyneyttä.

Sitäpaitsi sormet mullassa käden jälki näkyy heti eli saa todella konkreettisia juttuja aikaan kun piha kukkii:)