Kuka muistaa akankaapparin, Neckarin?

Meillä kotona oli ja se oli sitten lapsen mielestä hassu auto. Tosin eihän siihen aikaan vielä hirvittävän montaa automerkkiä ollutkaan. Messermitti oli toinen vieläkin hassumpi tekele.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2009 - 14:48

Nimi (akankaappari) tuli kai siitä etä auton etuovet aukesivat toisinpäin kuin nykyään...
Muistan auton, talonmiehellä oli aikoinaan sellainen.
Samanlainen kuin pieni Fiat.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Aivan oikein tiedetty. Meillä oli joskus sellainen kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2009 - 14:15

Akankaappari?Ei tule mieleen,mutta ne pienet koppakuoriaisen näköiset Messersmitit muistan,eikös ollut kolmella pyörällä kulkeva ja kuuppa nousi ylös kuin juustokupu,suunnilleen mopon vauhtia pärryyttelivät ukot ja akat siinä;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 15:33

Muistan sellaisen auton missä oli kaappari ovet,oisko ollut nekkari,en ole varma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 15:49

auto muistissa,nimi ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 18:22

Oli niitä kaappari ovia muissakin autoissa mm Citroen sellainen 50-luvun piikkinokka. Heinolan pohjoispuolelta annoimme 60-luvun alussa kyytiä narunpäässä hajonneelle Neckarille V8 Fordin perassä Helsinkiin. Mies oli tien sivussa ja viitilöi, oli tulossa kyytiin ja kaveri sanoi mita sinä autosi siihen jätät? On meillä narua pannaan perään. Mies oli Malmilla mihin hänet autoineen jätimme aivan kapea. Soperteli miten kovaa tultiin kun hänen mittarisa viisari menee piiloon 110km vauhdissa, eikä sitä omalla koneella sinne ole saanut milloinkaan. Ei se kyykyyti maksanut miehelle mitään sieltä ja oli tyytyväinen kun auto jäi Malmin Unionille korjattavaksi. Silloin pääsi Fordilla alle 2h Helsingista Mikkelin torille aamikahville klo 7 lauantaiaamuisin . Ajakaapas nykyisillä nopeusrajoituksilla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.05.2009 - 01:24

Minä muistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 04:35

kyllä muistan ja akan tappajan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 14:34

Isäni ensimmäinen auto oli Neckar.