miksi on tärkeää huomata tekojen syyt eikä vain seurauksia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.04.2009 - 13:12

Ihmisten teot ovat kaikki seurausta jostain. Aina toiminta tapahtuu jostain syystä. Teon syihin vaikuttaa koko ihmisen elämä ja se persoonallisuus mikä on muokkautunut kullekkin erilaisten tapahtumien ja ympäristön vaikutuksella. Näitä vasten voi helpommin ymmärtää seurauksia.
Jokapäiväisessä arjessa ei tule mietittyä tällaisia asioita, miksi teen jotain ja mitä siitä seuraa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2009 - 12:55

Seurauksetkin on parempi ymmärtää, jos tietää niihin johtaneet syyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 13:01

Jos on mokasta kysymys, niin syiden ymmärtäminen auttaa ymmärtämään myös seurauksia. Ja toivottavasti osaa välttää uusintamokaa, kun syyt on tiedossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:24

Seuraukset eivät selitä sinulle miksi teit niin, näyttävät ainoastaan mitä siitä tapahtui.. Syistä saat tietää miksi niin tapahtui

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:29

syy ja seuraus kulkee käsi kädessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:52

Loogisuus

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.04.2009 - 15:38

Syy ja seuraus, niin lähellä toisiaan. Ja paremminhan esm virheet ymmärretään kun mietitään syitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 16:02

No - jos ajat vaikka kolarin (=seuraus jostakin) , niin onhan se hyvä tietää minkä takia (=syy).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 17:00

syiden ymmärtäminen on oppimisem edellytys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 18:16

vähäviisaan kanssa samalla linjalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 18:54

Ymmärtää syyt tekoonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 18:56

Tarkoitus muka pyhittää keinot eli syy, mutta ei pidä lähteä niin hätähousuna toimimaan ettei mieti mahd seurauksia. Ainahan syy, ei kai kukaan sattumanvaraisesti tee juuri mitään. Vastuun kantaa sekä syystä että seurauksista tekijä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 03:33

Ihmisten toiminnalle on aina syy, esim. jos lähdetään muuttamaan jotain asiaa. Seuraukset tulevat vasta jäljestä.