Mitä kivaa olette tehneet Roomassa?

Lisätty: 28.04.2009 - 19:46

Kiitoksia vinkeistä. Noita kaikkia on tarkoitus ehtiä katsastamaan. Kenkiä en ehkä osta, enkä varsinkaan grappaa. Olen kerran maistanut kauan sitten ja elämys oli varsin unohtumaton. Muistan vieläkin sen pontikan maun kun ajattelenkin grappaa. =)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 14:15

Vuosi sitten keväällä me kävelimme Colosseumilla ja siinä ympäristössä, raunioita tutkaillen. Kävimme Vatikaanissa joka on todella vaikuttava paikka. Pitää varata aikaa sinne tarpeeksi, että voi rauhassa ihastella mm. Michelangelon maalauksia ja upeita freskoja Sikstuksen kappelissa. Vieläkin ne salpaavat hengityksen...ovat kuulkaas mahtavan upeita. Pantheonin temppelissä pitää käydä sillä se on parhaiten säilynyt antiikinaikainen roomalaistemppeli. Kävelimme kaupungilla paljon ja välillä nautimme jotain juomaa tai syötävää pienissä katukahviloissa. Monte de Trevin suihkulähde kannattaa katsastaa ja muistaa varoa taskuvarkaita juuri siinä paikassa, ovat vietävän eteviä. Istuskelua Espanjalaisilla portailla ja vain ihmisten katselua. Voi Roomassa on niin paljon nähtävää ja koettavaa, että sinne meikäläinen tahtoo uudelleen.

Lisätty: 28.04.2009 - 14:19

Hyvää matkaa ikuisen rakkauden Roomaan jos olette sinne menossa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 12:50

En ole käynyt koskaan Roomassa. enkä kyllä muutenkaan misään muussa maassa kuin Ruotsissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 13:27

Nauttinut kaupungin nähtävyyksistä ja eritoteen Vatikaanin alueesta.
Suosittelen istumaan näihin katottomiin 2 kerros busseihin ja katsomaan nistä nähtävyydet . Helppo tapa saada kokonaiskuva ensimmäisellä matkalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 13:47

En osaa suositella mitään, kun en ole Roomassa käynyt.

Sinä pääset reissuun rakastettusi kanssa ja viihdytte varmasti ilman mitään sen kummempia.
Minä istuskelisin kahviloissa, katselisin livenä upeita rakennuksia, seuraisin ihmisten touhuilua ja lepäisin.

Seuraisin silmä tarkkana roomattarien pukeutumista ja ottaisin vinkkejä toteuttavaksi halvemmalla kotimaassa. Jonkin laatutuotteen voisin ostaa. Varsinkin kengät kiinnostaisivat minua.

Hyvää matkaa ja tulkaa terveinä takaisin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 13:49

Historiaa, kahviloita ja nähtävyyksiä koko kaupunki täynnä. Hyviä tunnettuja kohteita mm. Colosseum ja Vatikaanin alue, sekä lukuisat muut museot ja nähtävyydet joista mainittakoon vaikkapa Bocca della verita (totuuden kita). Vain totuuden puhuja saa kätensä ehjänä takaisin työnnettyään sen patsaan suuhun. Uskokoon ken tahtoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 14:24

Vatikaani oli mielenkiintonien. Kävimme myös Villa Lantessa mutta sinne ei pääse kuin kutsutut.
En pidä Roomaa niin kovin erikoisena kuitenkaan ja siksi siitä on aikaa kun seillä kväin, ei ole suunnitelmissa myöskään mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 15:25

Ruoka ja viinit ovat tietysti hyviä. Erikoisesti mainitsen jälkiruokapuolelta jäätelöt juomapuolelta minulle maistuvat sekä prosecco että grappa.
Hotelli kannattaa varata keskustasta tai ainakin suht. läheltä keskustaa.

Jos mahdollista, niin edullisinta on käydä Roomassa alennusmyyntien (muistaakseni heinäkuu - en ole ihan varma)aikaan, saa hyviä vaatteita ja kenkiä halvalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 18:57

Tällä hetkellä ei tule mieleen mitään erikoista kokemusta, mutta tämän päivän vinkki olisi tässä:
www.iltalehti.fi/matkailu/ma...ooma.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 19:08

Meillä oli valitettavasti ihan liian lyhyt visiitti Roomaan pari vuotta sitten.Paljon jäi näkemättä ja toivonkin joskus palaavani sinne uudestaan.

Kartta kädessä suunnistettiin keväisessä Roomassa nähtävyydeltä toiselle ja välillä istahdettiin katselemaan ihmisvilinää.Colosseum mykisti savolaistytön ihan kokonaan :)

Kaupoissa oli myös mukava shoppailla.Fontana di Trevin läheltä löytyi ihana (mutta aika hintava) pieni Disney-putiikki,josta löytyi lapsille mieluisia tuliaisia.
Ravintoloissa istuskeltiin ja nautittiin sikäläisistä herkuista ja tunnelmasta:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 20:26

Vatikaani ja Colosseum ne pakolliset, sitten paljon istuskelua katukahviloissa ja ihmettelyä kun puoli maailmaa kävelee ohi. Yhdessä pitzeriassa oli tosi herkullista tattipizaa, vähän tyyriinpää, mutta tatit olivatkin Mikkelin seudulta (niin ainakin omistaja väitti)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 01:03

Olin kerran perheen kanssa pari viikkoa Roomassa ja paljon ehdimme siellä ja ympäristössä tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 11:22

Käynyt Vatikaanissa.