Mitä pitää osata tietoliikenne-alalla?

Avainsanat: tietoliikenne

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 11:59

Ensinnäkin sinun on osattava tietokoneen käyttö aika syvällisesti ja siihen on suoritettava joku alan tutkinto. Tietotekniikka, IT ja ohjelmointi ovat dynaamisia aloja joissa alan ammatteihin kuuluu mm. järjestelmäasiantuntija, tekninen suunnittelija, ohjelmoija, sisällöntuottaja ja kouluttaja. Sinulle joka haluat kouluttautua tietotekniikan alalle, löytyy lukuisia eri vaihtoehtoja.

Tämä jälkeen tarvitset alan harjoittelutyöpaikkoja tai sitten tietysti varsinaisen työpaikan kokemustasi varten. Sieltä käsin voit hakeutua esimerkiksi seuraaviin koulutuksiin:
•Tietoliikennetekniikoihin
•Tietoturvatekniikoihin
•Tietoliikenteen ja järjestelmien hallintaan
•Tietoliikenneympäristöjen suunnitteluun
•Tietoliikenneympäristöjen vianselvitykseen
•Tietoliikennepalveluihin ja -tuotteistuksiin
•Tietoliikennepalveluiden myyntiin
Muista sitten, että tässä on vain pieni osa tietoliikennealalta. Koulutuksen jälkeen ja myös varsinaisessa työelämässä ollessasi tarvitset kolutusta jatkuvasti. Tietotekniikan alue kehittyy nimittäin niin valtavin harppauksin, että mitä eilen opit on tänään jo vanhaa.

Tsemppiä valitsemallesi tielle!

Lisätty: 28.04.2009 - 12:11

Tässä esim.Cisco Systemsin koulutusohjelmia:
Koulutus
Telewaren materiaali
IP-reititys ja reitittimet
CCNA ja CCNP -tutkinnot
BCMSN Building Cisco Multilayer Switched Networks
BSCI Building Scalable Cisco Internetworks
ONT Optimizing Converged Cisco Networks
ICND1 Interconnecting Cisco Networking Devices Part 1 (English)
ICND2 Interconnecting Cisco Networking Devices Part 2 ((English)
BCMSN Building Cisco Multilayer Switched Networks (English)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 10:54

Kaikki tietotekniikastasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 11:22

osaat vain mennä sinne joka aamu,kyllä ne siellä sitten sanoo mitä pitäisi tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 11:42

No jos töihin sellaiseen paikkaan haet, niin täytyy osata aika paljon. Ei ne täysin osaamatonta ota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 11:51

Tehtävän edellyttämä utelias mieli