Mitä mieltä olette tästä Sikatauti "epidemiasta"?

Minua ainakin pelottaa, että se tulee Suomeen. Toivottavasti ei tule.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 13:13

Minä sanon vaan ihan pienesti, että ollaan me selvitty monesta vaikeasta asiasta jo tähänkin mennessä. Ja selvitään tästäkin.

Uskotaan ja noudatetaan niitä ohjeita mitä terveysviranomaiset meille antaa ja käytetään omaa järkikultaa. Esimerkiksi käsien pesusta on apua moneen muuhunkin juttuun.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 09:45

En pelkää. luultavasti ainakin yksittäistapauksia tulee Suomeenkin, mutta meillä on onneksi valmius lääkitä ja hoitaa kaikki sairastuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 09:45

Pelottaa todella,koska tunnenaika lailla virus epidemioiden historiaa.
Odotan mielenkiinnolla muiden vastauksia eilisen pohjalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 09:48

ei paniikia kyllä viravomaiset huolta kantaa meidänkin puolesta ja lääkkeet sitten jakaa, kun sen aika on..turhaa panikointa..eilen oli juttua melkein 1x tunti tästä aiheesta, jos sinua kiinnostaa, niin lueskele muutamat sivut taakse päin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 09:50

En sellaista etukäteen murhetu, asiat tulee kohdalleni jos on tullakseen, voin muutenkin kuolla ja olisin turhaan energiaani käyttänyt tuonkin pohtimiseen, perheeni on valistunutta porukkaa ja osaavat toimia tässä asiassa järkevästi, enkä maailman muista ihmisistä jaksa enää niin paljon murhetta kantaa, on ideologiat jo haihtuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 09:50

Odotellaan muuttuuko tilanne. Onhan vastaavasta ollut maassamme 2 oikeaa harjoitusta. Väittävät että lääkitys riittää. Kuunnellaan mihin toimenpiteisiin ryhdytään jos sitten ollenkaan tarvitsee. Ei tällä hetkellä vaikutusta minuun ja turha on ruveta kenenkään lietsomaan hysteriaa.

Lähteet:
Päivä kerrallaan ja uutisia seuraillen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:05

Lintuinfluenssastakin kohistiin valtavasti ja tähän mennessä siihen on kuollut vähemmän ihmisiä koko maailmassa, kuin meillä kuolee joka vuosi kolareissa.
Normaali hygienia riittää.
Jos nyt jonnekin sattuu ilmaantumaan paljon sairastuneita, niin sinne menemistä voi välttää.
Suomeen en tällä syömällä usko tulevan kuin korkeintaan muutaman kuumeisen turistin, tuskin niitäkään.
Minkäänlaiseen paniikkiin ei ole aihetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:08

Toimin, ja soisin muidenkin toimivan, järkevästi sen mukaan kun asiasta kertyy todellista tietoa.
Erittäin harmillisena pidän 'paniikki-uutisointia' ja muita maailmanlopun lietsojien heräämistä tähänkin asiaan.

Teen sen vähän mikä minun vallassani on tämän epidemian leviämisen rajoittamiseksi, anomnyymit murehtikoon olta osaltaan, mutta ei pitäisi ruveta kansanvalistajaksi ilman asiallista tietopohjaa.

- sulkeutuisitko pommisuojaan tämän miehen puheiden perusteella - ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:17

Kauheaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 10:21

Lintuinfluenssaa ei voi verrata ollenkaan näihin vaarallisiin influesiin, jotka tarttuvat ihmisestä toiseen. Nyt puhutaan täysin erityyppisestä leviämistavasta.
Pommisuoja ei tässä tapauksessa auta tippaakaan vaan tauti on saatava eristettyä ja ihmisten on saatava nykymaailmassa realistista tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:28

mua ei pelota tällä hetkellä yhtään.. se rupee vaikuttamaan muhun vasta kun sitä löytyy suomesta.. ja tottakai minäkin toivon ettei se tuu, niinku ei tullut lintuinfluenssakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:45

Kyllä aika pelottavalta tuntuu jos leviää myös tänne. jotku ihmiset voivat tuoda sen myös sieltä mukanaan tänne sillon se leviää. Mutta toivoa täytyy että ei tule tänne. eipä näihin paljoa pysty itse aikuttamaan. mutta seurataan uutisia et miten ja minne se leviääkin. mutta ei yhtään hyvä asia ole. pistää kuitenkin miettimään kun missä sitä esiintyy niin paljon on ihmisiä sen takia kuollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 11:29

En pelkää etukäteen. Ehtii sitä pelätä sitten, jos tulee tänne tartuntoja. Ja silloin toimin viranomaisten määräysten mukaan. Sitä ei voi kieltää, etteikö tuo olisi paha asia, mutta etukäteen turha hysteria on tarpeetonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.04.2009 - 11:43

Minä olen jo sitä mieltä kyseisestä taudista että alkaa kyllästyttämään jo.
Mikä taas aiheutuu siitä kun joka paikassa "kiljutaan paniikissa" kyseisestä aiheesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 11:45

Totta mooses se tulee tänne ei se kysele lupia tullakseen,kun se on päässyt irti ei se pysähdy rajalle,tämä ihan varma asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 11:55

Hienoa, että ihmiselle riittää haasteita osoittaa pienuutensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 12:05

Saattaa jop aolla Suomessa tällä hetkellä, muutamien viikkojen kuluessa tulee kyllä, näin sanovat asiantuntijat.
Kuka täällä nyt paniikissa on, asioista pitää saada keskustella avoimesti, siitä ne pelotkin hälvenevät. Kannattaa myöskin seurata muidenkin maiden tiedotusvälineitä (jos kielitaito riittää).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 17:56

tulee se, selvähän se, maailma on käynyt niin "pieneksi", kuinka voimakkaana, se on eri asia. Suomalainen terveydenhuolto on ihan toista kuin meksikolainen. Valttämättä ei ole täällä tappava, vaikka ko. maassa on. Käsihygienia, oman ja perheen vastustuskyvyn nostaminen on nyt tarpeen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 06:55

Saattaa tulla mutta ei kaada koko kansaa.
Jos tänne tulee niin varmaan tulee niin mieto versio että relax vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 14:13

turhaa tehdä sitä epidemiaa suomeen.