alaikäiset: mistä saatte (alkoholi) juomia?

Niin mistä saatte alkoholi juomanne ja mikä on juomienne hinta+ miten paljon saatte/haluatte
t. kiinnostunut alaikäinen

Avainsanat: alkoholijuomat alaikäiset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2009 - 16:05

Sitä tietoa sinä alaikäinen et tarvitse, 18 vuotta kun täytät niin osta vasta silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 16:02

Kukapas sitä alaikäisille viinaa kuskais.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 16:06

Kyllä nyt kysyt asiaasi väärältä palstalta. Täällä ei anneta neuvoja alaikäisten viinan ostoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 16:08

Alkoholin välittäminen alaikäiselle on tuomittava rikos, ja minä soitan aina poliisille,kun näen sellaista tapahtuvan. Olen tehnyt satoja ilmoituksia ja niistä useimmat ovat johtaneet pidätykseen. Kyttään usein kauppojen ja alkon vierellä päivisin ja sieltä soitan poliisit paikalle,kun näen tapahtuman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.04.2009 - 16:09

Tyhmiä ovat alaikäiset - varsinkin tänäpäivänä kaiken sen valistuksen jälkeen - jotka vielä viinaa vonkaavat. Mutta vielä typerämpiä ovat täysi-ikäiset jotka sitä heille hankkii. Älä sinä kuuluu koskaan kumpaakaan ryhmään!
Minä ainakin ilmoitan heti poliisille jos näen alaikäiseksi epäilemäni nuoren ottavan viinaa maksua vastaan aikuiselta ihmiseltä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 16:10

hei voit unohtaa heti sun aikeesi.. ei kannata ruveta juomaan hyvä ihminen :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 16:19

juo sitten kun olet täysiikäinen,kerkeää sitä rappiolle sittenkin.Tämä auttamaton tosiasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 16:31

Ja näin tähän alaikäisen vastaus: En saa mistään alkoholijuomia, ja hyvä niin.
Älä hanki sinäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 16:59

Iskit kirveesi kiveen, täältä saat vain näitä oikeita vastauksia. Oo juomati ja ruinaamati!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 17:12

Epäilenpä, ettei kysyjä ite ookkaan alaikäinen kunhan vain vaan... noooo. .. olkoon...
Lehdistä lukenut, jotta saavat kotoa näit alkoholijuomia vanhempien viinakaapista, tiiä sitten...

Lisätty: 27.04.2009 - 18:30

Niin olin ymmärtävinäni, ett ite sieltä ottavat vanhempien tietämättä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 17:46

Edellä olevat sen jo kertoivat. Älä kiirehdi asian kanssa, sillä ehdit kyllä sitten aikuisena hankkia alkoholia jos niin haluat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 18:04

Hyvä napsulaiset! Olette fiksuja kertakaikkiaan ja vastuuntuntoisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 18:16

Minä saan ainakin ko. puodista; ... ai niin, en lienekään alaikäinen, vaikka joskus tahtois...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 18:26

Pakko tuottaa pikku pettymys joillekin, sillä monasti alaikäiset saavat alkoholia jo kotona hyvin varhain, joten kaikki riippuu perheestä!
Olen seurannut muutamia tapauksia ja vain voinut pyöritellä päätäni, eipä ole ollut minun asia, mutta valitettavaa se on!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 19:36

Jos kotonasi ollaan senverran fiksuja ettet sieltä saa, niin älä ehdoin tahdoin kaiva verta nenästäsi pimeän pullon metsästyksessä ja muista sitten kun tulet siihen ikään että saat laillisesti Alkosta hakea, se tarkoittaa sinua, älä tee karhunpalvelusta nuoremmillesi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 20:12

enemmän tai vähemmän tutuilta, yleensä hakua pitää maksella pari euroo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 20:38

Mitenhän paljon oot alaikäne?? Ite yhes vaihees pyörin kaupungil ja tuli huomattuu et joko vanhemmat ei välitä tai eivät tiedät lastensa puuhista,sellaset vaahtosammutimen kokoset tuli ruinaa juomista ja tupakkaa.Pimeetä pulloa ei toimita hankkia,niistä ei tiiä mitä sisältävät (ei omaa kokemusta,mut juttuja kuullu).Jos et oo lähelläkää 18 vuotta ni pysy vaa limppari linjal,se on parempaa ja turvallisempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 21:15

Odota kun tulet täysikäiseksi niin saat hankittua itse. Alaikäiset ei tarvitse alkoholia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 00:46

Edelleen tuohon saamapuoleen vastaan että ei sitä todennäköisesti saa muualta kuin kotoa. Muuten siitä on maksettava. Käytä rahasi järkevämmin olet sitten ala- tai täysi-ikäinen. Kun otat alkoholia niin hyvä mahdollisuus on saada (ei tarvitse maksaa) turpaan!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 00:48

sitä kasvuikäsellä maksa sanoo äkkiä poks jos viinan kanssa alkaa lutrailemaan, joten parasta olisi jos et edes haikailisi putelin perään ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 03:41

Minä sain kotona lapsena maistaa korkista alkoholia ja aina totesin että hyi ompa pahaa. Näin minulle kasvoi terve suhtautuminen alkoholiin, eli nuorena en hinkunut viinan perään lainkaan. Eli jos alkoholia tarvitset, kysy vanhemmiltasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 07:18

kyllä aina on joitakin , jotka sitä lapsille kantaa, ainakin huomaa, kuin noita alaikäisiä tuolla kaupunkilla näkyy, mutta fiksu ei niitä hae, joten ootappa sinäkin aikuisikää, ehtii sitä silloinkin ryypätä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.04.2009 - 12:09

silloin kun itse olin alaikäinen kävin joko ostamassa itse tai sitten joku täysi-ikäinen haki minun puolestani juomat. Niitä kun on yllättävän paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 12:20

Nyt kyllä sanon että ei akoholia lapsille eikä alaikäisille. siinä on monen laisia vaaroja jos nuorena jo ruvetaan alkoholia juomaan. ei niitä sai kukaan kaverikaan antaa edes maistaa. ei eds kotona sais alkoholia antaa lapsille. muuten se vanhempi joutuu syytteeseen jos joku saa tietää mistä lapsi on alkoholia saanut. meidä poika kun täytti 18 vuotta viime vuonna ja silloin oli oikein lupa alkoholin käyttöön. sit lähti viime juhannuksena himos vestareille ja joi eka kertaa kun toiset sitä sille tarjos. tuli kotiin ja kerto kokemuksiaan alkoholista kuinka se meni hänellä päähän. sit se kertoi tarinaa meille kotona nojatuolissa sikiö asennossa kippurassa. mutta aamulla oli erittäin paha olo. nyt ei ole juonut sen takia kun siitä kuulemma tulee seuraavana päivänä tosi huono olo.ja niin se kyllä onkin. Minun mielestä ei kannata missään tapauksessa pilata itseään jo nuorena alkoholilla. kyllä sitä sit kerkeää kun on täysi ikäinen jos haluaa.kannattaa juoda sellaista vaan mikä on alaikäisille vaikka limppari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 14:29

Täältä et saa vinkkejä laittomuuksiin...viina ei kuulu alaikäsille jos nyt ei sitten ylenmääräisesti myöskään aikuisille. Vappuna joutuu taas näkemään vaikutuksia jotka eivät mielät ylennä... tosin en itse kun ollaan landella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2011 - 14:10

Mua häiretsee tuollaiset herra "lain-noudattajat" jos haluat infoa niin täältä pesee, olen itse 17 vuotias narkkari a yleensä lokkaan bisst tai flindat itte alko edest leijona viina maksaa 5dl 9,50€! saarenmaa vodka 40% 5dl 13,50€. MUHAHAHAHAHAAA nyt varmaan kitkuttaa herra "lain-noudattajat" HUAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!