Sopiiko painepesuri puisten puutarhakalusteiden pesuun?

Ne on värillisiä, siis maalattu tai lakattu. Uskaltaako niistä pestä painepesurilla, ettei pinta mene huonoksi?

Avainsanat: painepesuri puutarhakalusteet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 16:11

Meillä ainakin on pesty ja hyvin ovat kestäneet. Jos epäilee esim. maalin kestävyyttä, kannattaa pestä ensin vaikkapa vain yksi tuoli ja odotella sen kuivumista, ennenkuin pesee myös muut osat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 26.04.2009 - 16:17

Suosittelisin kokeilemaan varovasti. Varsinkin jos ne ovat jo vanhahkoja. Itse irroitin painepesurilla vanhaa maalia rakennuksen seinästä. Siinä on uskomaton voima siinä suihkussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 16:23

Otappa Idan neuvosta vaari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 16:25

Minun painepesurissani on kaksi suutinta. Otan se lempeämmän enkä kauaa yhtä kohtaa peseskele.

Voisithan pestä ensin harjalla ja pesuainevedellä kalusteet ja sitten huudella ne painepesurilla kunnolla.

Olen saanut räsymattoon reikiä ja puuesineisiin tikkuja pesemällä niitä painepesurilla liian rajusti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 16:41

Mieluummin käsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 16:44

Kannattaa eka kokeilla Idan vastausta,mutta kannattaa käsin pestä.Painepesurissa voi olla liian kova paine ja maali lähtee irti tai pintaan tulee reikiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 16:58

kyllä kun ei päästele niin, että maalitkin lähtee afosfääriin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 18:02

meillä on portaatonsäätö painepesurissa joten kaikkein pienimmällä paineella ...uskoisin , että onnistuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 21:08

Onhan autossakin kaasu...
Siis ei ole pakko vetää heti täysillä, tosin painepesurilla sain kyllä itsekin matot riekaleiksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 01:25

Miksei sopisi, hellävaroen kun peset, ettei maali irtoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:35

Pese käsin harjalla ja huuhtele pesurilla. Kaukaa.