Onko puuni entinen puu? Jänöjussi syönyt paratiisiomenapuun rungon ja oksat ihan valkeiksi, korkealta. Alhaalla oli suoja.

Lisätty: 25.04.2009 - 17:43

Puu on syöty sillai väliltä, isolta alalta, runko ja oksia. Kiitos vinkistä. Minäpäs maalaan sen huomenna...hm. mikähän ois sopiva väri? Tänään oli linnunpöntöilläni pientä pintaremonttia, jäi punaista maalia tähteeksi.

Lisätty: 25.04.2009 - 17:55

Meillä pilvikirsikka ei pupusille kelvannut, kun on pihan puolella ja Vilma liikkuu siinä enemmän ja onneksi kaksi pensasmustikkaakin on säilynyt.

Avainsanat: puu jyrsitty jänis

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 01:42

Kunhan suojaat rungon, joko maalaamalla tai vahalla, niin veikkaan, että saat sangen persoonallisen puun. Juuri tällaisista haavereista syntyy itsestään kaunottaria.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille hyvistä neuvoista. Puu on sahattu poikki ja tynkää on maassa sellanen 20 cm pätkä. Saapa nähdä lähteekö se versomaan. Oli katkaistava, kun puput olivat teurastaneet miltei koko paratiisipuuni. Lennulle erikoisterveiset, kun tiedän sinun innoissaan möyrivän puutarhatöissä. Niin miekii, mut nyt ensin huomenna sinne Madeiralle. Heipat kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.04.2009 - 16:14

voi olla että se rupeaa tekemään sieltä juuresta silti uusia versoja. leikkaa ne pois jotka jänöjussi on sinun puustasi napsinut poskeensa kait ollut niin makoisen hyvää paratiisiomenpuuta. johan nimikin sen sanoo että täytyy hyvää olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 16:25

Jos on yhtään ehjää silmua jäljellä, niin kannattaa ehkä katkaista sen/niiden yläpuolelta, käytännöllisempää katkaista syöty latva ja yrittää kasvattaa uutta, en oo mikään ekspertti näissä hommissa, mut tällast tietoo täält täl kertaa, ja muistaakseni riippuu myös siitä tää hommeli, onko nuori vai vanhempi puu kysees...hmmm...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 16:44

Itse maalasin syödyt osat maalilla ja hyvin tuottaa hedelmää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.04.2009 - 17:22

Minun pilvikirsikkani tuntui kanssa olevan herkkua pupusille. Ruiskutin paljaisiin kohtiin tervaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 17:49

Laitappa sitä punaista maalia,antaa kivan väriläiskän,ja suojan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 18:18

tuurissa se aina on, ei auta muuta kuin seurailla tilanteen kehittymistä (puut saattavat olla yllättävän sitkeähenkisiä (toisinaan pienemmästäkin vauriosta voi seurata vuosikausien 'mökötys' eli näyttäis ihan siltä kuin mitään ei tapahtuisi ennenkuin kuin sitten taas tulee se kevät, jolloin herätään henkiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 21:06

jos nilakerros on syöty rungon ympäriltä kokonaan ei kasvi pysty imemään ravintoja maasta vaan ajan oloon kuolee, mutta kesällä näet tarkemmin. Kokeile oksavahaa, jolla maalaat kaikki syödyt puunosat, mutta toimi nopeasti sillä aurinko paistaa...ja kesä tulee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 09:08

eikös ole jotain puunhaava juttuja puutarhaliikkeissä, sellaista nauhaa , jota sidotaan siihen päälle, en nyt kylläkään sitä nimeä mieleeni..mut puutarhat kyllä tietää ohjeetkin siihen puun pelastus hommaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 13:31

Katso tuleeko siihen yhtään silmuja.Jollei tule,se on mennyttä.