"Avaruuden rajoilta löytyi salaperäinen "möhkäle" Mihin avaruus loppuu? Mihin asti tyhjyys (?) sitten jatkuu? Entä mistä se alkaa?

www.iltasanomat.fi/uutiset/u...id=1677764

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.04.2009 - 19:01

Kukaan ei tiedä noihin vastauksia. Kunhan muutama ihmisikä vielä edetään, ehkä jotain vastauksia on silloin saatavilla. Mutta eipä ne meitä auta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 18:35

Erittäin tutkituja juttuja. Vastaukset vielä puuttuvat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 19:06

taitaa jäädä Napsulaisilta(kin) selittämättä nuo kysymyksesi

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.04.2009 - 19:21

Minä en pysty enkä edes yritä miettiä vastausta, hulluksihan siinä tulisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 19:45

Jah, kyllä pistit niin vaikeen ettei taida juuri kukaan vielä tietää missä on äärirajat avaruudessa.
Toisaalta voi olla hyväkin ,ettei kaikkea tiedä ja ei tarvitsekkaan, annetaan tiedemiestenkin tehdä osansa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 20:58

Sitä ei tiedä kukaan Napsussa saati sitten, ehkä tässä on vastaus kaikkeen:

Tällä hetkellä on kaksi fysikaalista todellisuutta perustavanlaatuisimmalla tasolla kuvaavaa teoriaa, kvanttikenttäteoria (erityisesti sen sovellus hiukkasfysiikan Standardimalli) ja yleinen suhteellisuusteoria. Standardimalli kuvaa alkeishiukkasia ja kaikkea niistä rakentuvaa, kuten protoneita ja valoa, ja yleinen suhteellisuusteoria käsittelee aika-avaruuden rakennetta, jonka ilmentymä gravitaatio on. Kaikki muut luonnontieteen alueet ovat periaatteessa palautettavissa näihin kahteen: esimerkiksi biologia palautuu kemiaan, ja kemia seuraa Standardimallin atomiytimiä, elektroneita ja fotoneita koskevista laeista.

Tämän kaiken sulattelu tosin vaatii muutaman unettoman yön ja ehkä päivänkin........?

Lähteet:
Maailmankaikkeutta etsimässä Syksy Räsänen 7.4.2009

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 22:26

sanat ääretön ja iankaikkinen on yli ihmisen ymmärryskyvyn meneviä, sillä meidän ei ole tarkoitettukaan sellaisa asioita ymmärtää, riittää ihan nämä arkiset. Mutta äärettömyyksiin avaruus jatkuu :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 23:29

Alkaa alkupamauksesta ja loppuu mustaan aukkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 00:49

avaruus loppuu siihen,missä sinun ajatuskyky loppuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 08:00

ei ole tuohon vastausta minullakaan, melenkiinolla kyllä kuuntelen , kun asiasta jotain uutta tulee ja kyllähän se joskus varmaan selviää, mut ei minun elinaikanani , eikä varmaan lastenikaan , jos heidänkään lastensa elinaikana....joten se jäänee arvoitukseksi..