Milloin alkaa menopaussi?mitkä ovat ensi oireet?Kertokaa missä iässä ne ovat itsellänne alkaneet ja miten?

Itselläni on mielialan vaihteluita, masennusta, epäsäännölliset kuukautiset, kuumuuden tunnetta ja hikoilua öisin. Voisko jo kuulua tähän menopaussiin?

Avainsanat: milloin menopaussi alkaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.04.2009 - 11:32

50 täytettyäni alkoivat. Yöhikoilu oli pahin oire. Koko homma kesti nelisen vuotta. Sitten oli oireet pois. En käyttänyt mitään hoitoja siihen.

Kysyjän kommentti

KIITOS HYVÄSTÄ VASTAUKSESTA SINULLE. SEKÄ HYVÄÄ VAPUN AATTOA.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 09:08

Minulla on noita sinun mainitsemiasi oireita ollut 15 vuotiaasta lähtien, ja jatkuu vielä vaan.heh heh. Minulla on niitä ollut pari vuotta, se vaihtelee naisissa minkälaiset ne vaivat on ja minkä ikäisenä alkaa.Jotkut käyttävät hormooneita jos vaivat pahat on.

Lisätty: 23.04.2009 - 12:49

Arvoisa anonyymi, minulla on keskiaika markkinoilta hankittu todistus hulluudestani, mutta sitä sairautta ei tässä kysymyksessä kysytty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 09:08

Oireesi voivat hyvinkin kuulua vaihdevuosi oirisiin,itselläni alkoi kuumilla aalloilla,siihen liittyi myös unettomuutta,nyt vaivat ovat takanapäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 09:16

Sanoisin noin 45 vuoden iässä,jotkut kärsii nistä heti murrosiän jälkeen,olen pannut merkille ,ylisin alkamis ilmiö on ,nainen sanoo miehelle näkemiin nyt läksin .toinen minä haluan oman elämän,eräs tuttu otti lopputilin töistä ,ja perusti yrityksen,sanoi minä halusin jotain omaa ,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 09:54

kyllä se on ihan mahdollista , noita tuntemuksia kyllä on , mutta kerro gynegolokille , niihin on apua saatavilla ja kannattaa käyttää, on laastaria, geeliä ym...ystäväni sanoi , ettei ole nukkunut aikoihin niin hyvin kuin nyt , kun sai geeliä , joka helpottaa hikoilussa ja muissa tuntemuksissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 10:08

kyllä kyllä.. henkinen menopaussi alkaa ennen ruumiillisia eli ennekuin kuukautiset jää pois voipi olla kuvailemiasi oireita. Vaihtelee hirveästi alkamis-ikä. Minulla on kaksoisisar ja minulla on jo kk loppuneet, hänellä ei mitään oireita. jotta.. yksilöllinen vaihtelu on suuri, mitään raja-arvoa ei voi vetää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.04.2009 - 10:52

45 vuotiaana keskimäärin alkavat.

Eräs väittää näköjään alkaneen jo 15 vuotiaana? Voisi minusta suhtautua asiaan vakavasti ja myöntää itsekkin, ettei ne ole menopaussia vaan jotain muuta sairautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 15:03

Se on yksilökohtainen asia.Siinä 50-vuoden molemmin puolin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 16:35

Hyvinkin yksilöllistä. Minulla alkoi pikku hiljaa sen jälkeen, kun täytin 45. Käytän hormoonikorvaushoitoa (estrogeeni geelinä ja keltarauhashormooni tabletteina) En pystyisi työhön, en nukkumaan ja kukaan ei kestäisi minua, sillä oireeni ovat voimakkaat. Pysyvät hoidolla nyt aisoissa. Menkat siis pelittävät edelleen. Elämäni on laadukasta näin.