Onko teilläpäin nyt lähipäivinä ollut "Hankiaisia"

Täällä meillä on ollut tällä viikolla aamuisin kiva ollut kävellä pitkin metsiä kun hanki kestää, lunta on vielä noin 30 senttiä metsissä ja aukeilla jopa enemmän. Yöpakkaset ovat pitäneet hanget kovina.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 21:56

Ei ole hankikantoja ollut. Muistan kyllä nuoruudestani että kevätaamulla saattoi ajaa mopollakin. Ei kantoon vaan hangella jännittäen meneekö se etupyörä läpi hangen. Se oli sitä surutonta nuoruusaikaa. Ei ole ollut enää vuosiin kuin korkeintaan jäällä.

Lähteet:
Nuoruus ja hulluus. Nuoruus on ohi mutta...

Kysyjän kommentti

Se oli hyvin sanottu. Kiitos Timpalle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 21:41

eipä ole hirveästi enää näkynyt kun ihan satunnaisesti joillain metsäteillä on ollut vielä hankia yön jäjiltä.
Melko lumi ja samalla hankivapaata on muuten ollut ympäristö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 21:43

ai teillä oikein hankikantoja, meillä kohta edes jäätä tuos lammeskaan ja lumesta nyt puhumatikaan..ruoho pian viheriöi....ja puissa silmut isoinna, joten ei montaa päivää, kun jo puhkeavat hiidenkorville....näin täällä peimarinseudulla....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 21:44

Ei ole täällä ollut luntakaan moneen viikkoon, täytyy ensi talveen hankiaiset jättää jos lunta tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 21:47

Meil sanottiin aikoinaan 'hankikantosia', ja nuit ei oon näkyny lähipäivinä, eikä vuosikausiin, jota oon ihmetelly, kun lapsuudes/nuoruudes niit kuitennii oli, käytiin pajunkissojakin poimimas keskelt peltoo, ja kyllä hanki kanto sillon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 21:52

Minulla on vene laturissa, josko jäät pian lähtisivät järvestä. Lunta ei ole hetkeen näkynyt kuin ojissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 21:53

ei ole enää aikoihin näkynyt luntakaan ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.04.2009 - 21:56

Viimeyö oli plussan puolella muuten on hankiaisia riittänyt ja katsoin eilen että taitaa päästä vielä hiihtämäänkin tuolla hiihtoladulla. Parissa päivässä on aika paljon alentunut hangen pinta ja tullut enemmän nurmea näkyviin. Yritin hieman avittaa luontoa ja laskin vettä paksuimpiin kinoksiin autoa pestessäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 21:57

no eipä ole enää onneksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 22:09

Tänäänkin aamupäivän.

Lähteet:
Oli n. 25-kilon rinkka selässä ja hyvin kanto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 22:13

Hanki on meilläpäin kuin peltiä ja kantaa hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 22:18

Meilläkin lumet alkavat hävitä niin ei ole hankikantoakaan enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 22:39

On kyllä. Olemme kysyjän kanssa muutaman kymmenen kilometrin päässä toisistamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 23:10

Kyllä - valitettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 23:37

Ei ole enää,onneksi! On ihana kävellä metsässä kuvaten kaikkee luontoon liittyvää ilman lunta!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 23:46

Varmaankin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 08:44

Lunta ei ole viikkoihin ollut, muutamana aamuna lunta maassa mutta päivällä jo sulanut pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 09:00

Lähes kuukauden ollut sulat maat kantavat kohtuu hyvin,