Mitä tarkoitetaan yrityksessä idean "myymisellä"?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 20:32

Idea on tuote.

Tuote on teollisen toiminnan tulos: hyödyke. Tuote voi olla tarvike, raaka-aine, palvelu tai tietoa. Käytännössä lähes kaikki tuotteet sisältävät oheisinformaatiota, kuten käyttöohjeet. Myös nämä ovat osa tuotetta.

Tuote muodostuu kolmesta osasta: tuote itse, tuotepaketti sisältäen tuotemerkin, brändin, hinta/laatusuhteen, muotoilun jne, ja tuotetuen (toimitus, takuu, korjaus ja käyttöohjeet).

Tuotetta voidaan tarkastella useista eri näkökulmista:
- Tuote on se, mitä yritys myy
- Tällä tavalla määriteltynä tuote sisältää sekä fyysiset tuotteet, että palvelut
- Tuote on se mitä asiakas ostaa

Tuotteesta on asiakkaalle hyötyä vain, jos se täyttää tehtävänsä. Asiakkaan kannalta tuotteen varsinainen tehtävä on siis keskeinen. Tästä syystä tuotteen käsitteeseen on syytä ottaa mukaan kaikki ne olennaiset osatekijät, jotka vaikuttavat tehtävän suorittamiseen. Tavaratuotteen osalta näitä osatekijöitä ovat varsinaisen fyysisen osan lisäksi tuotenimi, pakkaus, varaosapalvelu, käyttöohjeet, takuu ja huoltojärjestelmä

Esimerkiksi sinulla on joku tuote, jonka uskot menevän hyvin kaupaksi ja uskot, että siitä tulee rahaa yritykselle. Voit esittää sen toimitusjohtajalle tai yrityksen hallitukselle.
Toinen vaihtoehto on, että perustat oman yrityksen ja alat valmistamaan ja myymään tuotettasi.
Muista: Tee AINA salassapitosopimus ennen kuin paljastat ideasi! Varmista ensin esim. googlella ettei ideasi ole käytössä jossakin jo... ja patentoi se, jos se on mahdollista.

Hyvä idea eli tarpeen löytäminen ei yksin riitä. Idea pitää osata myös myydä eteenpäin, sillä ideoiden toteuttamiseen tarvitaan yleensä rahaa.
– Myyntityö on tärkein ja aliarvostetuin tehtävä kaikessa bisneksessä. Idean myyminen tulee aina sovittaa kulttuuriympäristöön. Myynti Suomessa on täysin erilaista kuin esimerkiksi myynti Isossa-Britanniassa
- Myynti ei tarkoita sitä, että ideaa esitellään julkisesti toivoen rahoittajien ilmaantuvan paikalle kassavaroineen.
– Hyvää ideaa tulee varjella. Jos hyvän idean esittelee esimerkiksi nettifoorumilla, niin viikkoa myöhemmin verkossa on jo viisi samaan ideaan pohjautuvaa verkkopalvelua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 23:52

Suoritus on aina myytävä,vaikka ei ideaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 08:51

Esim.tuote- tai palvelu-kehitelyn tuloksena saat idean uudesta tavasta tuottaa jotakin,tuo tuote/palvelu tarvitsee kuitenkin rahoitusta tullakseen myynti kuntoo,myyt sen idean johtoryhmälle ja saat rahoituksen.
Tahi saat jo valmiin asian myyntilistalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 09:04

tarkoittaa yleensä toiselle myydään humpuukkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 08:53

Tuote markkinoidaan.